• Mrs Van Derkamp

Detaljer,jag älskar detaljer!

Hej!
    Jag tänkte vi kunde samla nya ideer och detaljer i en tråd,älskar detaljer!Mina tips är:

1:Guest Favours(små gåvor till gästerna)

2:Toakorgar(nödkorga med lite av varje inne på toan) samt myspys på toan,doftljus,fina lakan,toapapper m brudpar på,lyxiga tvålar

3:Välkomstkorgar på rummen/stugor(välkomstbrev,mousserande vin,choklad,blomma,frukt,miniralvatten,skiva med musiken under bröllopet

4:Skiva med förfrankerat kuvert som gästerna kan ta med hem och bränna och skicka tillbaka sina egna bilder till brudparet

5:Choklad(eller godis) och fruktbuffe med chokladfontän

Kom gärna med fler tips!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-27 20:49
    Obs,menade naturligtvis handdukar inne på toan!Inte vanliga lakan

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-27 20:51
    www.brollopstorget.se/Forum-1-29/m2410355.html

• Svar på tråden Detaljer,jag älskar detaljer!
  • FruHamberg

Måste börja med att säga att jag inte har läst hela tråden, så om jag upprepar vad någon annan redan har skrivit ber jag om ursäkt. Vi funderar oxå på att ha en toakorg. Vi funderar även på att ha en bok som hänger brevid toan med en penna, så när man sitter där kan man skriva lite och dryga sig. Har haft det på fester förut och det har varit mycket roligt(speciellt fram åt natten...).

Ang det här att skicka med frankerade kuvert för att få alla bilder. Ta med en bärbar dator så kan gästerna föra över bilderna på en gång. Informera gärna om det innnan så att alla får en chans att ta med sig vad man behöver fär att föra över bilderna(om man behöver nå speciellt alltså). På min systers bröllop gjorde vi så, det var hur bra som helst. Sen tillsammmans med tackkorten så skickade hon med en cd med alla bilder(som var okay). På så vis är det inte bara brudparet som får alla bilder.

• Marsaphir Marlean

Sockerbitar med hjärtan på?

• Simone B

När en kompis i USA gifte sig så hade de tagit konceptet med toakorgar ett steg längre. De hade en make up-artist i 'ladies room' som piffade till de som ville ha uppfräschning! Lite överdrivet kanske, men gästerna uppskattade det verkligen! Tyvärr kunde jag inte komma själv eftersom jag inte fick ledigt från jobbet, men de som var där sa att det var ett fantastiskt bröllop där de verkligen hade tänkt på detaljerna!

• mad78

Oj. Ja det är väl kanske lite väl "amerikanskt" för min smak. Kanske inte så kul för tjejen som får sitta på toa hela kvällen;)

• Dittvackrajag

Haha, njä kanske inte. Men vilken idé!
    Det bröllopet kan inte ha varit billigt! *avis*

Är det någon här som har tänkt piffa upp vigselplatsen ordentligt?

• mad78

Nu har vi ju inte valt lokal ännu men jag tänkte göra en liten hörna för alla rökare (utomhus förstås) med bord och lite stolar, askfat och ev filtar hängandes över stolarna ifall det blir kyligt på kvällen. man kanske ska sätta upp nått parasoll eller partytält ifall det blir regn? På det här sättet så får dom en egen hörna plus att dom inte hamnar precis utanför dörren så det ryker in i lokalen eller i ansiktet på dom som kommer och går.
    "dittvackrajag": vigselplatsen, menar du kyrkan eller ska ni vigas någon annanstans?

• hjartan

Vi vigdes utomhus. Vi hade bara vars en hjärtformad matta som markerade var vi skulle stå. Platsen i sig var vacker nog. Annars kan man göra vackra inramningar med tex stenar.

• Dittvackrajag

Det spelar ingen roll, vissa vigs ju i kyrkan och andra utomhus eller på andra platser. Tänkte att alla skulle kunna svara på frågan om de ville.

• Simone B
    Dittvackrajag skrev 2008-07-03 23:29:47 följande:
    Det spelar ingen roll, vissa vigs ju i kyrkan och andra utomhus eller på andra platser. Tänkte att alla skulle kunna svara på frågan om de ville.
    Om vår tänkta lokal för vigseln tillåter det så tänker vi ha massor med ljus i olika höjder runtomkring oss, på golvet. Och så vi i mitten. Tror att det kan bli en häftig effekt. Om de inte tillåter det (och det tror jag tyvärr inte...) så tror jag vi kör massor med facklor utanför det stora panoramafönstret som vi ska stå framför. Blir nog också bra! I övrigt kanske lite blommor, men inga överdådiga arrangemang utan ganska enkelt. Vi gifter oss borgerligt.
  • janedoe

Vi vigs utomhus... Lägger in mitt inlägg i tråden utomhusbrudar:

Vi har hittat en härlig.. typ dunge som man går in i via en bred stig längs med en ensidig allé av stora stora lövträd... Vigseln kommer hållas under dessa stora träds kronor som lägger sig över oss som ett tak och kommer skydda från regn (så länge det inte öser ner).

I träden ska vi dekorera med vita skira tyger och hänga ljuslyktor med genomskinliga glaspärlor och silvertrådar.. Innan inmarschen startar ska vi bygga upp en stämning med låtar ur filmerna Silent Hill, Resident Evil och Army of darkness. Vi hoppas innerligt vår toastmaster kan fixa bra ljud även vid blåst... ;)

Sirligt, skirt, ljust och vackert med en bakomliggande mystisk och mörk stämning. Och utomhus såklart! :D

Svar på tråden Detaljer,jag älskar detaljer!