• Mrs Van Derkamp

Detaljer,jag älskar detaljer!

Hej!
    Jag tänkte vi kunde samla nya ideer och detaljer i en tråd,älskar detaljer!Mina tips är:

1:Guest Favours(små gåvor till gästerna)

2:Toakorgar(nödkorga med lite av varje inne på toan) samt myspys på toan,doftljus,fina lakan,toapapper m brudpar på,lyxiga tvålar

3:Välkomstkorgar på rummen/stugor(välkomstbrev,mousserande vin,choklad,blomma,frukt,miniralvatten,skiva med musiken under bröllopet

4:Skiva med förfrankerat kuvert som gästerna kan ta med hem och bränna och skicka tillbaka sina egna bilder till brudparet

5:Choklad(eller godis) och fruktbuffe med chokladfontän

Kom gärna med fler tips!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-27 20:49
    Obs,menade naturligtvis handdukar inne på toan!Inte vanliga lakan

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-27 20:51
    www.brollopstorget.se/Forum-1-29/m2410355.html

• Svar på tråden Detaljer,jag älskar detaljer!
  • tjejmaffian

Mrs van derkamp. Ingen aning faktiskt...men du får gärna berätta om du får reda på det...

• lodo

själv har jag sytt fast 3 lila hjärtan på varje handuk som jag ska ha på toaletterna och klätt in några tändsticksaskar med ett fint hjärtan papper och skrivit fina ord på. lite roligare än att se solstickan:)

• Dittvackrajag

Åh jag bara lääääängtar tills jag ska ha mitt egna bröllop så jag kan få pyssla så där mycket, jag är också en sån där pyssler tokig person som tycker att det är detaljerna som räknas!

• Värdinna2008

Vi ska ha såpbubblor i stället för ris på "vårt" bröllop i augusti. På brollopsbubblor.se har de hjärtformade flaskor, och jag tänkte trycka ut bilder på brudparets ansikten, som jag sedan klipper hjärtformat och klistrar fast på flaskorna. Då blir det ett jättekul minne till alla gästerna som de kan behålla. Inte speciellt dyrt heller, men kanske lite pyssligt.. Jag har inte provat än så vi får väl se

• Dittvackrajag

Aaah, fast en nackdel med såpbubblor är att de kan verkligen förstöra kläderna... >.

• mika 080705

vad är "guest favours" och "chokladfontän" för något?
    jag ääälskar också detaljer. jag har lagt mintkulor i silvervita genomskinliga påsar och de knyts ihop med en pappersblomma i blått. temat är blått och vitt så.

• mika 080705

hur blandar man sån där kristyr som man använder till sockerbitarna?

• Mrs Van Derkamp

mika 080705 skrev 2008-06-13 02:04:56 följande:

vad är "guest favours" och "chokladfontän" för något?jag ääälskar också detaljer. jag har lagt mintkulor i silvervita genomskinliga påsar och de knyts ihop med en pappersblomma i blått. temat är blått och vitt så.
    Guest favors är en liten present gästerna får vid bordet när dom kommer.Chokladfontän är helt enkelt en chokkladfontän där man doppar frukt och äter.
  • mika 080705

okej vad ska du ha som presenter då?
    chokladfontän.. coolt!

• Mrs Van Derkamp

Det kan vara vad som helst.Från små chokladpraliner till handgraverade glas med gästernas namn på som placeringskort/guest favors.Endast fantasin sätter gränser!

Svar på tråden Detaljer,jag älskar detaljer!