• Mrs Van Derkamp

Detaljer,jag älskar detaljer!

Hej!
    Jag tänkte vi kunde samla nya ideer och detaljer i en tråd,älskar detaljer!Mina tips är:

1:Guest Favours(små gåvor till gästerna)

2:Toakorgar(nödkorga med lite av varje inne på toan) samt myspys på toan,doftljus,fina lakan,toapapper m brudpar på,lyxiga tvålar

3:Välkomstkorgar på rummen/stugor(välkomstbrev,mousserande vin,choklad,blomma,frukt,miniralvatten,skiva med musiken under bröllopet

4:Skiva med förfrankerat kuvert som gästerna kan ta med hem och bränna och skicka tillbaka sina egna bilder till brudparet

5:Choklad(eller godis) och fruktbuffe med chokladfontän

Kom gärna med fler tips!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-27 20:49
    Obs,menade naturligtvis handdukar inne på toan!Inte vanliga lakan

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-27 20:51
    www.brollopstorget.se/Forum-1-29/m2410355.html

• Svar på tråden Detaljer,jag älskar detaljer!
  • Aleta

Hembakade lyckokakor med egna små meddelanden i.

• Mrs Van Derkamp

ingen som har mer tips?

• DanKat

En detalj jag ska göra är små bokstäver i cernitlera som ska sitta på en liten ring som man sedan sätter runt foten på glaset, så varje person får sin första bokstav i namnet på sitt glas Finns bild i mitt galleri på en prov-bokstav jag gjorde, men dom ska vara i antingen vitt eller guld.

Du kan även göra detaljer på det som dina favours ska ligga i Själv har jag gjort egna organzapåsar som jag syr fast små pärlor högst upp på kanten på, även om du köper färdiga påsar så kan det ju vara kul att sätta dit något själv också som extradetalj

• hjarta

Jag hadde tankt att lagga ut "instruktioner" till att lagga up bilder pa mitt Flickr konto sa att folk kan ladda up sina bilder, och jag kan "stjala" dem direkt .

Samt evt gora sma silversmycken att sticka in i buketten, och blomster dekorationerna som star pa borden....men det ar mest for att jag har sa mycket parlor och stenar och trad att bli av med.

Det finns en amerikanskt hemsida som heter Weddingbee.com dar amerikanska brudar bloggar om sina brollop. Det ar ju lite OTT ibland men de ar valdigt bra pa detaljer...

• janedoe

Det är det lilla som gör det.. Om ekonomin tillåter och tiden finns tänkte jag sy på små strasstenar i övre hörnet på ryggen på stolsöverdragen. Det kom jag på idag och tyckte det var en utmärkt idé på viktig detalj! :D

• hungran79

jag har satt fast rosa dekorationshjärtan på sockerbitar... inte alla utan bara några som ska ligga överst i sockerskålarna. finns bild i mitt galleri.

• Mrs Van Derkamp

Håller helt med!Det är detaljerna som gör det,helt klart!

• hungran79

detaljer gör allt men behöver inte kosta massor.... vi funderar på att smycka väggar och pelare med rosa och vita ballonger med silver snören (då mitt färgtema är rosa, vitt och silver.)

Svar på tråden Detaljer,jag älskar detaljer!