• lanovia 08

SEPTEMBER!!!!! Nu är det nära!!! *wii* :-)

Så har vi nått den fjärde tråden. Här samlas vi som gifter oss i september.
    Vi börjar bli många nu, välkomna alla som vill hänga på.

För att komma med i tråden i listan kopierar man den SENAST uppdaterade och skriver med sitt namn.

6 September
    Tutik och Prasart(Växjö)
    snart fru wennerström (Gävle/Njutånger)
    Ickaflicka (Nyköping)
    fyffy (Stockholm Sundbyberg)
    lanovia 08 (Göteborg/Fjällbacka)
    moonlightshadow (Gävle/Åland)
    kexxet (Göteborg)
    viva forever (Simrishamn)
    snö vit (Karlskrona)
    Schükano (Göteborg/Kalmar)
    Helena Johansson (Stockholm)
    matildaochniklas (Eskilstuna)
    Ankan80 (Höganäs)
    Kärlek08 (Gävle)
    förväntansfullbrud (Stockholm)
    Dottertrotter (Växjö)
    Annas bröllop 2008 (Österbotten)
    Bride2be2008 (Sthlm)
    Ullrika (Stockholm)
    magnolian (Helsingborg)
    Pienaar(Stockholm)
    BrudSeptember2008(Skövde)
    CeciliaLundh (Göteborg)
    Siris (Göteborg)
    mmmalurk (västerås)

13 September
    aprilsolen (Stockholm /Ängelholm)
    snart höstbrud (Stora Sundby)
    Skonie (Linköping)
    Liini86 (Stockholm)
    FoxyLoxy (Malmö)
    jolare (Stockholm)
    Olijara (Vadstena/Motala)
    crazy 4 u (Trollhättan)
    Ajjse (Kungsbacka)
    strommis (Lycksele)
    vosmal (Stockholm)

15 September
    avil(Piteå)

20 September
    fröken förväntan (Linköping/Sandvik - Fegen)
    Gumman 81 ( Vellinge)
    Mrs Love (Surahammar)
    Nomea (Umeå)
    Kanelisen (Vadstena)
    Lycklig jag (Stockholm)
    Synthetic
    Lillsnufflan (Katrineholm)
    Robina67 (Stockholm)
    Linil (Linköping)
    äckling (Varberg)
    ugla (Småland)

22september
    avil (piteå)

27 September
    Höstbrud 2008 (Göteborg/Luleå)
    Humlis (Falun)
    Troll1 (Göteborg)
    gottelina (Hässleholm)
    Lunacy (Storuman)
    Big Smile (Stockholm)
    ditte1 (Östersund)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-17 10:23
    För att komma med i listan skulle det stå och inget annat

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-19 11:33
    Försöker förtydliga detta: Alla nya som vill vara med på listan. Ni skall INTE kopiera denna listan som finns i TS. Kopiera den SENAST uppdaterade listan som finns i inläggen.

Om ni kopierar den i TS så tappar vi alla som har lagt till sig efter att tråden öppnades.

• Svar på tråden SEPTEMBER!!!!! Nu är det nära!!! *wii* :-)
  • Freckles

Nu har jag berättat för en av mina bästa vänner att vi ska gifta oss!! Hon har något konstigt sjättesinne - för hon frågade mig om vi inte skulle ta och förlova oss (vilket hon aldrig frågar tidigare under våra nio år tillsammans!!!) så det var bara till att erkänna!! Dessutom behöver jag henne till att hjälpa mig välja klänning så hon skulle ändå ha fått veta först bland alla vänner. Känns så kul att hon vet - nu behöver jag inte smyga med allt!!

• äckling

Roligt att antalet sept.brudar växer. Välkomna!

Korsett -har sett att flera köpt en vit korsett på Tradera, men vet inte alls hur det är. Söt att se på i alla fall. Jag sökte på vit korsett.

Visst är det roligt att inte bara behöva smyga, Freckles. Nästan roligare än jag trodde det skulle vara.

Jag funderar också på underkläder. Klänningen har ju inbyggda plastskenor. Funkar det ändå att ha korsett med stålskenor under el blir det trångt och obekvämt? Känns lite som dubbla, men den i klänningen räcker ju knappast till. Vad för underkläder väljer ni andra?

• Kärlek08

har också inbyggda skenor i klänningen och ha rinte provat med korsett/torselette under men jag tror jag satsar på en söt axelbandslös BH (gärna med push, går det?), strumpor, spetshipsters och höfthållare/strumpebandshållare. Det svåra verka vara att hitta ett set där all spets matchar och man gillar modellerena på alla delar... snacka om mission impossible. Men jag får väl ge mig på matchningen kanske. tänkte gå i lite underklädesaffärer när jag är i sthlm nästa gång och i PARIS dit jag åker den 23/6!!!

• Snart fru Wennerström

jag kommer ha ungeför som du beskriver din underklädesutstyrsel kärlek 08.
    oooh så härligt att åka bort ett tag.. där finns det garanterat mycket underkläder att frossa i

Kärlek08 skrev 2008-06-15 13:11:30 följande:
    har också inbyggda skenor i klänningen och ha rinte provat med korsett/torselette under men jag tror jag satsar på en söt axelbandslös BH (gärna med push, går det?), strumpor, spetshipsters och höfthållare/strumpebandshållare. Det svåra verka vara att hitta ett set där all spets matchar och man gillar modellerena på alla delar... snacka om mission impossible. Men jag får väl ge mig på matchningen kanske. tänkte gå i lite underklädesaffärer när jag är i sthlm nästa gång och i PARIS dit jag åker den 23/6!!!
  • äckling

Underkläder är svårt. Mitt problem är att jag tycker att den axelbandslösa behån inte håller upp tillräckligt. Jag tänkte att en korsett som sitter ordentligt på plats kanske kan gå utan att brösten kasar ner. Hm...

• janedoe

Åh.. jag slipper problemet underkläder som ska matcha.. :D Kör på inbyggd korsett i klänningen och bara trosor därunder. Gött! :D

• Snart fru Wennerström

hm, har du provat med axelbandlös under din klänning, kanske hålls allt på plats med hjälp av klänningen, i jämförhet om du bara provar BH:n?.. en tanke bara

jag som själv har svårt att komma i min klänning har funderat på att köra utan bh helt, eftersom klänning kommer sitta tajt och hålla alltpå plats ändå.. hur tror ni det skulle de ut på bilder sen? jag har inte alltför stor byst

äckling skrev 2008-06-15 13:23:15 följande:
    Underkläder är svårt. Mitt problem är att jag tycker att den axelbandslösa behån inte håller upp tillräckligt. Jag tänkte att en korsett som sitter ordentligt på plats kanske kan gå utan att brösten kasar ner. Hm...
  • avil

inte alls svårt att finna matchande BH o trosa!!?
    Var har NI varit??
    På underklädesbutiken finns ALLTID sånt som passar..hela set .
    tom i piteå som dock inte har SÅ stort utbud!!

Jag har axelbandslös klänning m skenor o snörning,o jag har köpt fin BH (för 669kr) o matckande trosa(349kr),o desutom en magshaper,OM jag vill använda den-tror kanske inte det? Men jag har den i alla fall...(bara ett snävt sytt tubliknade sak,som man bara drar på sig inga hyskor/hakar o ingen snörning på den)
    TROR det blir aningens varmt/styvt att ha både korsett OCH skenor i klänningen!?

• avil

man drar ju åt klänningen rätt så HÅRT så det hålls säkert uppe ...i alla fall min......

• matildaochniklas

Jag har också problem med underkläder! Har ganska stora bröst, så en axelbanslös bh går bara inte! Jag kör nog på korsett, men hittills har jag inte hittat nån bra.

Svar på tråden SEPTEMBER!!!!! Nu är det nära!!! *wii* :-)