• lanovia 08

SEPTEMBER!!!!! Nu är det nära!!! *wii* :-)

Så har vi nått den fjärde tråden. Här samlas vi som gifter oss i september.
    Vi börjar bli många nu, välkomna alla som vill hänga på.

För att komma med i tråden i listan kopierar man den SENAST uppdaterade och skriver med sitt namn.

6 September
    Tutik och Prasart(Växjö)
    snart fru wennerström (Gävle/Njutånger)
    Ickaflicka (Nyköping)
    fyffy (Stockholm Sundbyberg)
    lanovia 08 (Göteborg/Fjällbacka)
    moonlightshadow (Gävle/Åland)
    kexxet (Göteborg)
    viva forever (Simrishamn)
    snö vit (Karlskrona)
    Schükano (Göteborg/Kalmar)
    Helena Johansson (Stockholm)
    matildaochniklas (Eskilstuna)
    Ankan80 (Höganäs)
    Kärlek08 (Gävle)
    förväntansfullbrud (Stockholm)
    Dottertrotter (Växjö)
    Annas bröllop 2008 (Österbotten)
    Bride2be2008 (Sthlm)
    Ullrika (Stockholm)
    magnolian (Helsingborg)
    Pienaar(Stockholm)
    BrudSeptember2008(Skövde)
    CeciliaLundh (Göteborg)
    Siris (Göteborg)
    mmmalurk (västerås)

13 September
    aprilsolen (Stockholm /Ängelholm)
    snart höstbrud (Stora Sundby)
    Skonie (Linköping)
    Liini86 (Stockholm)
    FoxyLoxy (Malmö)
    jolare (Stockholm)
    Olijara (Vadstena/Motala)
    crazy 4 u (Trollhättan)
    Ajjse (Kungsbacka)
    strommis (Lycksele)
    vosmal (Stockholm)

15 September
    avil(Piteå)

20 September
    fröken förväntan (Linköping/Sandvik - Fegen)
    Gumman 81 ( Vellinge)
    Mrs Love (Surahammar)
    Nomea (Umeå)
    Kanelisen (Vadstena)
    Lycklig jag (Stockholm)
    Synthetic
    Lillsnufflan (Katrineholm)
    Robina67 (Stockholm)
    Linil (Linköping)
    äckling (Varberg)
    ugla (Småland)

22september
    avil (piteå)

27 September
    Höstbrud 2008 (Göteborg/Luleå)
    Humlis (Falun)
    Troll1 (Göteborg)
    gottelina (Hässleholm)
    Lunacy (Storuman)
    Big Smile (Stockholm)
    ditte1 (Östersund)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-17 10:23
    För att komma med i listan skulle det stå och inget annat

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-19 11:33
    Försöker förtydliga detta: Alla nya som vill vara med på listan. Ni skall INTE kopiera denna listan som finns i TS. Kopiera den SENAST uppdaterade listan som finns i inläggen.

Om ni kopierar den i TS så tappar vi alla som har lagt till sig efter att tråden öppnades.

• Svar på tråden SEPTEMBER!!!!! Nu är det nära!!! *wii* :-)
  • ugla

Ja igår kändes det såå verkligt för oss för vi var o provade min dotters klänning o min blivandes kläder o de var sååå fina. Tårarna smög sig fram, hur ska det gå på bröllopet.

• Helena Johansson

Här har det också hänt grejer! Vigselförrättare klar (blev tyvärr inte den vi hoppats på men tror att det blir bra ändå) Underkläder inhandlade och på måndag är det äntligen dags att bli mätt för klänningen (är nästan helt klar med viktnedgången -10 kg). Känns så skönt att det börjar hända grejer igen, känns som om det varit stiltje ett tag. Sen sitter sambon och filar på festhäftet också!

Hoppas att ni får en fantastisk midsommar allihopa, själv drar jag upp till norrland redan i morrn!

• aprilsolen

Är det någon av som kommer att ha en vigselförrättare som ni inte träffat och haft något vigselsamtal med? Just nu verkar det som att det riskerar att bli så för oss. Vi önskade en präst jäättetidigt, men tyvärr så var det den enda helgen på hela hösten som hon var ledig. Vi är bara nere i hemstaden en gång i sommar innan bröllopet och då är såklart ingen av prästerna som har vår helg i tjänst. Vad gör man? Kan man ha vigselsamtalet tre dagar före vigseln tror ni? Just nu sitter jag och försöker att inte hetsa upp mig, men det känns som sån otur.

• Skonie

Jag är officiellt vilse i underkjolsdjungeln!! Hur sjutton ska jag veta vilken typ av underkjol jag ska ha? *suck* och hjälp

• lanovia 08

Tror absolut vigselsamtalet fungerar att ha så snart innan. När vi träffade vår präst var det bara för att hon ville gå igenom lite med oss och få koll på vem min sambo är inför vigseltalet (mig känner redan). Sedan skall vi träffa henne en gång till för att öva i kyrkan. Så för vår del hade det räckt tre dar innan. Bara det att det är uppstressande att vänta så länge, ialla fall om man är som jag.

aprilsolen skrev 2008-06-18 07:43:49 följande:
    Är det någon av som kommer att ha en vigselförrättare som ni inte träffat och haft något vigselsamtal med? Just nu verkar det som att det riskerar att bli så för oss. Vi önskade en präst jäättetidigt, men tyvärr så var det den enda helgen på hela hösten som hon var ledig. Vi är bara nere i hemstaden en gång i sommar innan bröllopet och då är såklart ingen av prästerna som har vår helg i tjänst. Vad gör man? Kan man ha vigselsamtalet tre dagar före vigseln tror ni? Just nu sitter jag och försöker att inte hetsa upp mig, men det känns som sån otur.
  • Kanelisen
    Skonie skrev 2008-06-18 07:48:39 följande:
    Jag är officiellt vilse i underkjolsdjungeln!! Hur sjutton ska jag veta vilken typ av underkjol jag ska ha? *suck* och hjälp
    Det bästa är nog att ta med sig klänningen till en butik och prova vilken modell som passar! Jag har en med ringar, känner mig som tagen ur en Jane Austen-film, haha, men den är klart snyggast till min klänning.
  • Kärlek08

Jag har varit och provat min färdigdesignade ring hos designern idag!!! Ohhhh, vad jag är nöjd, den ser precis ut så som jag tänkt mig! Tur att den ska vara kvar hos henne i tryggt förvar tills vi lämnar in förlovningsringarna för puts och gravyr två veckor innan för annars hade jag nog provat den hela tiden...

• ugla

kärlek08 vad roligt att du blev såå nöjd.
    själv så har jag inte bestämt ring än, letar för fullt.

• avil

karlek08-kul att ringen var fin.Sätt ut bild på den .

Ugla-enstensringen du har i galleriet är ju fin.

• Snart fru Wennerström

usch, vi fick dåliga nyheter idag, m2b's mormor gick bort idag. för det första så ska hon begravas nu snart, i VÅR kyrka förmodligen då hon är därifrån och det kommer bli känsligt. Dessutom är det midsommar och om 2 helger gifter sig m2b's brorsa. så det kom inte så lägligt

Svar på tråden SEPTEMBER!!!!! Nu är det nära!!! *wii* :-)