• Anja 19 juli 2008

Nattchattare - vi som är vakna pratar på...

Dags för en ny nattchattartråd! Här samlas alla som inte kan sova, som jobbar nattskift framför en dator, som väntar på att älsklingen ska komma hem och alla andra som råkar vara vakna av en eller annan anledning.

"Nattsällskap" helt enkelt!

Tråden stängdes helt plötsligt så jag kopierade Cantatons inlägg så att vi nattugglor kan fortsätta prata på
  • Svar på tråden Nattchattare - vi som är vakna pratar på...
  • Fjosok

aha, vad använder du för att PDF:a?

• Fjosok

tenorgitarr? får man fråga varför?

cool elgura

• Aleta

Mycket enkelt, jag lärde mig att spela tenorbanjo så att jag skulle kunna jamma lite gammeljazz. Sedan ville jag spela lite mer swing och fick nys om tenorgitarrer då slapp jag ju lite lat som jag är att lära om! Bra låter det också (om klangen i gitarren ) sedan jag stämt ner den ljusa strängen en oktav. Jag är lycklig ägare till en jättefin Gibson orkestergitarr. Jag spelar alltså komp, ingen ekvilibrism här inte

• Cantaton

Just nu använde jag Adobe Professional, en testversion. Jag behövde koppla samman flera dokument till ett, så det behövdes något "rejält" program. Annars kör jag något freewareprogram.

Fjosok skrev 2008-05-28 03:15:28 följande:
    aha, vad använder du för att PDF:a?
  • Fjosok

jag kör open office numer helt och hållet, den fixar ju att exportera till PDF. Märks att Adobe och Microsoft inte riktigt gillar varandra där

• Aleta
    Fjosok skrev 2008-05-28 03:30:35 följande:
    Kul, gammeljazz ala dixieland?
    Jajamän!
    Modernare jazz sjunger jag istället, banjon passar inte riktigt in där...

Vad kör du för typ av musik?
  • Fjosok

rock/blues/klassiskt ... i runda slängar

• Cantaton

Fast open office får inte med allt i exporteringen. Den byter teckensnitt och har sig om man inte väljer något vanligt sådant. Annars är det väldigt praktiskt med PDF-funktionen direkt i programmet.

Nu ska jag sova! Gonatt!

Fjosok skrev 2008-05-28 03:31:46 följande:
    jag kör open office numer helt och hållet, den fixar ju att exportera till PDF. Märks att Adobe och Microsoft inte riktigt gillar varandra där
Svar på tråden Nattchattare - vi som är vakna pratar på...