• beccis80

Varför måste alla bry sig!!?

Jag håller på att bli tokig!
    Senast idag (och det är DEFINITIVT inte första gången), ifrågasatte en människa varför jag inte skaffat barn ännu!

Bara för att man är 27 år, har ett stadigt förhållande och bor bra så förväntas det att man SKA skaffa barn! Jag kan inte för mitt liv begripa vad det är som gör att inte folk kan låta OSS bestämma när det passar i VÅRAT liv!!?

Det är precis som om det vore "fult" att lägga pengar på andra saker... Ibland känns det t o m som om man får en "stackars-dig-blick", som inte begriper bättre.

Blir så frustrerad och önskar att människor kunde låta mig vara ifred...
    Tänk om jag skulle vara en av dem som inte KAN få barn! (Eftersom vi inte provat än, vet jag ju faktiskt inte hur det är)
    Har en kompis som försökt bli gravid men det går helt enkelt inte. Hur ska det kännas att stå och dra sin medicinska historia i ICA- butiken för att bli lämnad ifred?

Har märkt att jag blir mer och mer defensiv varje gång någon frågar, men ska det verkligen vara nödvändigt att bli riktigt ARG för att en del ska sluta tjata!?

Någon annan i samma situation?
    *suck*

• Svar på tråden Varför måste alla bry sig!!?
  • Semesterbruden

Precis !
    Jag får ofta höra frågan om vi inte ska skaffa nr 3, vi är ju ünga fortf. och så kanske vi får en flicka (vi har 2 killar). Precis som att vi skulle skaffa nr 3 för att vi vill ha en tjej - vad gör vi om det vlir en till pojk då!!!!!
    Nej, det är svårt att förstå när vi säger att vi är så nöjda med våra killar och vill inte ha flera...

20talsbruden skrev 2008-04-16 09:44:14 följande:
    Vill bara tillägga att för mig är det lite skillnad beroende på VEM som frågar och HUR frågan ställs. Om det är ngn av mina NÄRA vänner som frågar av ärligt intresse för mig och mitt liv så är det lite skillnad på om ngn bekant frågar..För ibland kan ju ämnet komma upp när man sitter och "pratar om meningen med livet.."...men då är det ju en helt annan sak än om man få frågan slängd i ansiktet när man är på stan..
  • valkyriana

Folk vill gärna lägga sig i allt.

När vi säger att vi ska ha ett tredje barn så är det lite, ska ni ha ett TILL barn.

Två barn är normen. Inte fler och inte färre- då blir det tjat.

• pojomo

så har jag oxå kört med. Det funkar bra,dom får ju lov att skämmas lite då

Aleta skrev 2008-04-20 22:37:17 följande:
    Jag brukar le, se personen i ögonen och säga:"Nej, jag är bara tjock"Det får de allra flesta att lägga av.
  • pojomo

jag har märkt att 3 barn börjar bli mer "vanligt" nu. Men fortfarande så märks det att normalfamiljen SKA bestå av 2 vuxna å 2 barn.

valkyriana skrev 2008-04-20 22:46:57 följande:
    Folk vill gärna lägga sig i allt.När vi säger att vi ska ha ett tredje barn så är det lite, ska ni ha ett TILL barn.Två barn är normen. Inte fler och inte färre- då blir det tjat.
  • valkyriana

ja det är ju bara att kolla på resor.
    Eller paketerbjudanden för familjer.
    Vi var tre barn då jag växte upp. Vi kände oss aldrig konstiga på något sätt, eller inte på grund av det då i alla fall Förövrigt är vi en lite knäpp familj så där.

pojomo skrev 2008-04-20 22:48:27 följande:
    jag har märkt att 3 barn börjar bli mer "vanligt" nu. Men fortfarande så märks det att normalfamiljen SKA bestå av 2 vuxna å 2 barn.
  • Aleta

Eller sällskapsspel, förr var de alltid för 6 personer, nu är alla för fyra...

• pojomo

jo tack jag vet inte va många ggr man blir sur över erbjudande osv på en familj men MAX 2 barn. Nu har dom flesta runt här som jag känner MINST 3 barn.

valkyriana skrev 2008-04-20 22:51:39 följande:
    ja det är ju bara att kolla på resor.Eller paketerbjudanden för familjer.Vi var tre barn då jag växte upp. Vi kände oss aldrig konstiga på något sätt, eller inte på grund av det då i alla fall Förövrigt är vi en lite knäpp familj så där.
  • Kärlek ger näring åt själen

Jag fick iofs en komentar ifrån svärmor att någon på hennes jobb hade sett mig i en tunika (sådan som är modern "mamma"tunika) Om jag väntade smått eftersom jag hade en sådan.. Menar herre gud när ska folk sluta

Jag känner igen dig totalt.. Menar nu måste man dessutom tänka sig för VAD man har på sig för att du kan inte gå med en pösig tröja/tunika för då ÄR du gravid..

Känns så konstigt att man inte kan vara "normal"byggd utan att folk tror en massa.

Aleta :
    Jag har sagt det såå många gånger men det hjälper inte. Det blir bara en 20 frågor ändå. Fick även komentaren " Men du vet att det inte är bra att vara kraftig om man vill bli gravid". Menar när ska folk sluta??

beccis80 skrev 2008-04-20 22:04:18 följande:
    Jaa, det f**imej inte klokt hur folk håller på!Jag har också blivit frågad om jag är gravid flera gånger (ibland inte ens frågad, utan antaget gravid), bara för att jag är mullig!!Blir så galet trött på folk som inte har det minsta vett i kroppen!Förresten! Bortsett från bra kommentarer om varför man inte skaffar barn, vad säger man när folk tror att man är gravid!!?Det är det värsta jag kan råka ut för, och har själv kommit på mig med att gå och hålla in magen och tänka på hur jag sitter för att inte nån j**el ska komma med taskiga påhopp...Råkar vara en av dem som är "normal"-byggd med mer hull just på magen... Känns så deppigt...
  • valkyriana

Jasså har ni tre barn, Nej nej nej- då är ni inte en familj- då är ni en abnormalitet- då får ni gå till den kassan DÄR borta! Och där finns det minsan inga erbjudanden!

• Aleta

Kärlek ger näring åt själen skrev 2008-04-20 22:56:22 följande:

Aleta :Jag har sagt det såå många gånger men det hjälper inte. Det blir bara en 20 frågor ändå. Fick även komentaren " Men du vet att det inte är bra att vara kraftig om man vill bli gravid". Menar när ska folk sluta??
    Suck, det där känner jag igen men hade förträngt...
    Somliga personer verkar man inte kunna göra något åt. Säger man till en sådan att man inte kan få barn så bokar de väl tid åt en för IVF...
Svar på tråden Varför måste alla bry sig!!?