• beccis80

Varför måste alla bry sig!!?

Jag håller på att bli tokig!
    Senast idag (och det är DEFINITIVT inte första gången), ifrågasatte en människa varför jag inte skaffat barn ännu!

Bara för att man är 27 år, har ett stadigt förhållande och bor bra så förväntas det att man SKA skaffa barn! Jag kan inte för mitt liv begripa vad det är som gör att inte folk kan låta OSS bestämma när det passar i VÅRAT liv!!?

Det är precis som om det vore "fult" att lägga pengar på andra saker... Ibland känns det t o m som om man får en "stackars-dig-blick", som inte begriper bättre.

Blir så frustrerad och önskar att människor kunde låta mig vara ifred...
    Tänk om jag skulle vara en av dem som inte KAN få barn! (Eftersom vi inte provat än, vet jag ju faktiskt inte hur det är)
    Har en kompis som försökt bli gravid men det går helt enkelt inte. Hur ska det kännas att stå och dra sin medicinska historia i ICA- butiken för att bli lämnad ifred?

Har märkt att jag blir mer och mer defensiv varje gång någon frågar, men ska det verkligen vara nödvändigt att bli riktigt ARG för att en del ska sluta tjata!?

Någon annan i samma situation?
    *suck*

• Svar på tråden Varför måste alla bry sig!!?
  • lillan31

Att inte folk tänker innan det börjar tjata....som sagt, tänk om man inte kan få barn och att det är anledning till att man inte har några....

Nu för tiden är det väl inte så ovanligt att folk skaffar barn när de är över 30.

• weinlove
    trampetroll skrev 2008-04-15 22:18:50 följande:
    Detta är precis vad jag tror är en bra idé att svara med någor som gör dem stumma och inte ställer mer frågor liksom. Bra idé! Fick tips av en annan person som jag öppnade mig för här på bröllopstorget att hon en gång sagt när någon frågade om hon skulle ha barn snart att hon inte visste om hon kunde få några. Det fick tyst på honom också hihi
    Tihi. ja man får tänka ut ett bra svar så man får tyst på alla jobbiga frågor
  • beccis80

Skulle jag säga till henne "Hörrudu Tessan är du dum i huvudet? du ser rätt dum ut nämligen"? Jaså nej inte, så konstigt då.

Klockrent!!!

• beccis80

Trampetroll; Skönt att veta att det finns fler stackare som delar ens vidriga öde! Jag heter Rebecca i andra namn förresten

Skicka gärna ett mail om du vill skriva mer! Jag tänkte knyta mig snart, ska upp tidigt imorgon!

• Vidalila

hahaha! ja jag brukar ta det som exempel i såna här trådar... Men hon har verkligen inga skupler alls den damen...OCH så är hon faktiskt jätteful och ganska dum. :)

• trampetroll
    Embo81 skrev 2008-04-15 22:19:47 följande:
    Skulle jag säga till henne "Hörrudu Tessan är du dum i huvudet? du ser rätt dum ut nämligen"? Jaså nej inte, så konstigt då.Hahahah.....gapskattade rakt ut när jag läste det!
    Hi hi Precis!
    Om folk kan slänga en personlig fråga i ansiktet på mig om jag är med barn eller ska skaffa barn - i så fall ska väl jag kunna kontra med exakt detta?
  • beccis80

Jaa, det är helt enkelt störtskönt! Jag har inga problem med att säga vad jag tycker, men ibland blir man helt enkelt stum av förvåning! Tyvärr kommer de smarta kommentarerna för sent...
    Så kom gärna med tips så jag har hela rockärmen full nästa gång!!!

• weinlove

jag tror inte på att va dum tillbaka. Visst dom är det, men det blir nog bara värre genom att säga det rakt ut. Enligt mig. Tror ändå att det bästa vore att ställa en lite tvär fråga tillbaka som gör att de blir stum, fattar vinken och inte frågar dumma frågor nåt mer.

• Nessan

-"Är det nån liten på G eller?"
    -"Nej! Och själv då, nåt personligt mellan dig och din make du vill dela med dig av?"

"Alla kan inte och somliga vill inte, så är det bara." ~I-or~

• weinlove
    Nessan skrev 2008-04-15 22:46:16 följande:
    -"Är det nån liten på G eller?"-"Nej! Och själv då, nåt personligt mellan dig och din make du vill dela med dig av?""Alla kan inte och somliga vill inte, så är det bara." ~I-or~
    Den sista var bra! =D
Svar på tråden Varför måste alla bry sig!!?