• Stardusty

Jobbiga ex-tråden

Tycker det behövs en sådan, för visst är det fler än jag som har "nöjet" att få handskas med jobbiga ex?
    I vårt fall (jag å m2b) är det hans exfru som är problemet.

Ni som lider av era egna ex eller er blivandes ex som är jobbiga på något sätt - skriv här!!!

• Svar på tråden Jobbiga ex-tråden
  • EnaOline

har fått höra detta även av en jobbkamrat som visade sig vara en barndomskompis till hennes ex (alltså min sambos ex) efter min sambo... alltså en kille som hon var tillsammans med innan honom som hon nu har barn med...

• paradisfågel

Hajime, klart du får! Bara att vräka ur sig! Tror att de va TS mening med tråden, så hon misstycker nog inte

EnaOline, usch, va jobbigt! Hade ett liknande problem med mitt ex tidigare, inte de där med barn eller att onani var otrohet.. Men han hotade att ta livet av sig om jag inte kom tillbaka till honom.. Försökte övertala (läs:tvinga) mig att flytta ihop o skaffa barn.. Han tyckte tom att jag skulle hoppa av gymnasiet för att flytta ihop me han o skaffa barn! (han bodde hemma arbetslös vid de tillfället)

• EnaOline

paradisfågel usch det är mest synd om sådana personer, det är ju något som inte står rätt till helt enkelt..

• paradisfågel

Ja, det kan vara rätt jobbigt att ha med sådana personer att göra.. Iaf när de är på de humöret.. Har hon varit sådär mot er länge?

• EnaOline

hon var sån mot oss i över ett halv år, men efter vi hotade med polisanmälan så har hon slutat helt.. skönt som fan!

• EnaOline

Ja helt underbart! Jag har aldrig mött på en så sjuk människa i mitt liv förr, så tragiskt, det mest tragiska är väl att hon har bar ni det här, om jag mådde så som hon verkar göra, så hade jag hellre sökt hjälp istället för att skaffa barn...

• EnaOline

å väntat med att skaffa barn tills jag blev mer stabil...

• paradisfågel

Barn är ju inte de bästa sättet att gå vidare me.. De är inte som att skaffa ett förhållande, de e ett livslångt åtagande..

• EnaOline

ja verkligen, men tänk dig att ha en mamma som är så instabil?? usch stackars unge, hoppas pappan är mer stabil! Liksom ena stunden tråna efter min sambo o i nästa skaffa barn med den mannen som hon faktiskt inte verkar älska så högt? usch! Skönt att slippa den människan i a f!

Men hur går det för dig, slipper du ditt ex?

• paradisfågel

Ja, jag hade en del problem med mitt ex.. Jag bad honom på mer än ett sätt låta mig vara ifred.. Hans familj sa åt honom o lämna mig ifred.. Både hans o mina vänner sa åt honom.. Min familj sa åt honom.. (va bästa kompis med min nuvarande kille på den tiden) O han fick mer än en gång säga till.. Till slut så lyssnade han faktiskt på min sambo (tror de va nu i vintras han hörde av sig sist). Peppar peppar har inte hört nåt mer än ett mail (kedje) sen dess..

• Stardusty

Klart man får!

Hajime skrev 2008-05-14 22:33:57 följande:
    får man gnälla av sig lite om nya jobbiga ex?
  • EnaOline

vi får hålla tummarna på att du slipper höra ifrån honom igen!

• Stardusty

Paradisfågel & EnaOline - det måste vara så tufft att ha att göra med folk som hotar med att ta livet av sig... Kan inte ens föreställa mig vilken press det måste genererat hos er!! Styrkekramar till er, speciellt du EnaOline eftersom ni fortfarande har med personen ifråga att göra!

• EnaOline

Stardusty tack för omtanken, men vi har inte med personen att göra längre TACK o LOV säger jag bara! Efter att vi hotade med polisanmälan så har vi inte hört ett knyst ifrån henne!

• paradisfågel

Min bror var faktiskt till stor hjälp. Han har visserligen aldrig gillat mitt ex, men han stöttade mig jättemycket. "Är han så jäkla korkad så han hotar me o ta livet av sig så låt honom göra de, han har ändå inte tillräckligt med stake till de".. Kanske inte de bästa sättet o säga de på, men jag vet vad han egentligen menade med orden.. Att jag bara skulle strunta i honom, för att han förmodligen inte skulle göra nåt ändå, och om han hade gjort något så hade de inte vatt mitt fel. Man kan ju inte vara tillsammans med en person för att den inte ska ta livet av sig..

Hoppas bara att de löser sig för din skull också Stardusty! Håller tummarna för dig!

• Stardusty

Nej jag förstår inte de som tar tillbaka sina ex pga hot om självmord... Tycker din bror paradisfågel sa en bra sak, även om det låter hårt

Ja för mig är det ju inget stort problem, han ringer ju som sagt väääldigt sällan, men det är ett störande moment i vardan att helt plötsligt från ingenstans få ett samtal från honom och så säger man samma sak om och om och om igen - NEJ VI BLIR ALDRIG IHOP IGEN SLUTA RING MIG men så nåt halvår eller år senare ringer han igen... Börjar undra om han har nån störning eller bara är j-vligt desperat

• paradisfågel

Ja, fråga sig kan man.. Lärde mig på psykologin att iaf barn inte alltid uppfattar inte och aldrig.. Tex. "Doktorn är inte farlig, det kommer inte göra ont" så hör de "Doktorn är farlig, det kommer göra ont". Kanske något liknande med honom?

Svar på tråden Jobbiga ex-tråden