• Stardusty

Jobbiga ex-tråden

Tycker det behövs en sådan, för visst är det fler än jag som har "nöjet" att få handskas med jobbiga ex?
    I vårt fall (jag å m2b) är det hans exfru som är problemet.

Ni som lider av era egna ex eller er blivandes ex som är jobbiga på något sätt - skriv här!!!

• Svar på tråden Jobbiga ex-tråden
  • Humlan66

Nja mitt ex mamma är problemet här altså vilket ragata * morr*

• Stardusty

Vad jobbigt! Vad gör hon för något då, hur är hon?

• Lövings

Nja, alltså vi har ju inga barn än så vi behöver inte
    ha kontakt med våra ex på samma sätt som andra kanske behöver som har barn.
    Med jag har lite problem med mitt ex.
    Han ringer fortfarande och skickar en massa meddelande.
    Min M2b tycker det är JÄTTEJOBBIGT....
    Nu har jag sagt till honom att jag ska gifta mig så han kan
    sluta höra av sig men icke..
    Kommer från början från en ganska liten stad med ett uteställe
    och vi vet att han är ute och full så vi går inte ut där längre.
    Och det är tråkigt eftersom alla ens kompisar vill gå ut när man väl är hemma..
    men men...

• Stardusty

Lövings - har också ett ex som fortfarande hör av sig till mig, men det händer typ 1 gång per år och han bor i en annan stad så jag bryr mig inte så mkt om det. Men måste vara jobbigt för dig som ändå riskerar att träffa honom när du åker till din hemstad!
    Vet hur det är när man gång på gång säger åt honom att sluta höra av sig och han inte lyssnar... Man undrar ju vad de tror egentligen, i mitt fall var mitt ex otrogen mot mig men visst, nu 8 år senare blir jag ju gladeligen ihop med honom igen.... suck...

• Lövings

Ja, jag kan förstå ex som hör av sig om den andra parten uppmuntrar dom när de väl hör av sig men jag har verkligen sagt till honom på skarpen att jag är med min nuvarande och vi kommer leva tillsammans nu och jag vill inte ha med honom att göra längre. Jag svarar inte när han ringer och undviker honom så mycket som möjligt.
    Tycker mest synd om min M2b eftersom det syns att han blir ledsen.
    Först blev han bara arg men nu blir han nog bara ledsen även om han inte säger så mycket.

Jag tror att mitt ex vill förstöra, han tror att om han ringer tillräckligt mycket så ska min M2b bli svartsjuk och gå..
    ja, vet inte men..

Stardusty: vad är problemet med hans ex?

• Stardusty

Problemet med hans ex är precis det du skrev i första inlägget - de har barn ihop.... Och man kan väl helt enkelt säga att deras syn på barnuppfostran inte riktigt överensstämmer... Hemma hos henne har de nästan inga regler så när de är hos oss tycker dom att det är jobbigt bara att behöva ställa in disken i diskmaskinen... Sen så är hon väldigt svår att prata med, det blir alltid bråk när de ringer varann för hon kan aldrig ställa upp eller hjälpa till när vi behöver barnvakt eller liknande. Hon har dessutom snackat skit om oss med äldsta barnet, en gång när han var hemma hos oss så frågade han varför vi aldrig köper kläder till honom eller ger honom månadspeng (till saken hör att mamman har BÅDA barnbidragen och att vi köpt massor med kläder till lilltjejen) och när vi förklarade varför så sa han att mamman tyckt att vi borde göra det eftersom vi faktiskt är två och därför borde ha mer pengar än hon som ensamstående mamma... Lustiga är att jag den perioden pluggade och inte tog studielån, hade ca 3000 kr i månaden...

• Lövings

hmmm. Ja. det är lustigt,
    Jag kan säga att jag har precis varit i den situation fast som barn.
    Inte såå roligt..

men det är inga problem till bröllopet nu då?

• Stardusty

Nej det får man väl hoppas... Vet inte om hon fått info om bröllopet än, vi har inte sagt nåt. Väntar tills det är dags så hon inte hinner börja bråka om nåt, fast egentligen har hon ju inget att bråka om heller. Sonen är så pass gammal att han kan åka hem efter bröllopet själv med sin syster, så mamman behöver inte göra nånting alls.
    En sak som grämer mig dock är att vi kommer ha samma efternamn... Barnsligt kanske men det stör mig ändå!

• Lövings

Haha, ja. Va dm gifta innan?

Nej, hoppas inte att det blir några problem..
    vet barnen om det då?
    Finns det någon chans att hon kan få reda på det i förväg.
    För annars kan det kanske finnas risk för problem=)

• 20080301

Kan inte han ta ditt namn då?

Stardusty skrev 2008-04-02 11:17:29 följande:
    Nej det får man väl hoppas... Vet inte om hon fått info om bröllopet än, vi har inte sagt nåt. Väntar tills det är dags så hon inte hinner börja bråka om nåt, fast egentligen har hon ju inget att bråka om heller. Sonen är så pass gammal att han kan åka hem efter bröllopet själv med sin syster, så mamman behöver inte göra nånting alls.En sak som grämer mig dock är att vi kommer ha samma efternamn... Barnsligt kanske men det stör mig ändå!
Svar på tråden Jobbiga ex-tråden