• Stardusty

Jobbiga ex-tråden

Tycker det behövs en sådan, för visst är det fler än jag som har "nöjet" att få handskas med jobbiga ex?
    I vårt fall (jag å m2b) är det hans exfru som är problemet.

Ni som lider av era egna ex eller er blivandes ex som är jobbiga på något sätt - skriv här!!!

• Svar på tråden Jobbiga ex-tråden
  • paradisfågel

Visserligen känner jag ju varken dig, hon eller han personligen, men jag tror att det är så.. Att ni har de bättre tilsammans än vad hon hade med honom, o eftersom hennes nuvarande förhållande inte är någon dans på rosor så tycker hon inte att ni förtjänar de..? Har de barn ihop? Hur tar sonen de hela? För det måste ju påverka honom också att ha en mamma som håller på sådär..

Jag vet inte om hon har känslor kvar, det var ju hon som dumpade honom.. Men han har själv sagt att han ibland fått en känsla av att hon ångrat sig (o detta har kommit efter han o jag blev ett par).. O hon har ju som sagt skaffat en pojkvän ganska nyligen.. Jag tror inte hon skulle få för sig att göra nånting "stort" ifall hon inte skulle uppföra sig.. Tror nästan att hon e lite för feg för de (hoppas iaf).. Hon kommer nog sitta o tjura hela tiden o förstöra feststämningen för de runt ikring.. Eller få för sig att spela deras låt som de hade (som jag btw kommer se till att inte kommer förekomma minsta lilla snutt av.. För DE skulle va nånting ja skulle ha svårt o tackla)

• Stardusty

Ja de har två barn ihop och tror nog att de tycker det är jobbigt, men å andra sidan vet jag ju inte vad de pratar om hemma hos henne. Vi brukar aldrig prata om exfrun när barnen är närvarande, det är ju trots allt deras mamma... Men vi fick ju höra det där med att vi tjänade så mycket pengar, så det verkar ju som att hon pratar mycket om oss med barnen...

Såklart hon kommer på att hon ångrar sig när hennes ex träffar en ny... klassikern Speciellt när det är hon som dumpat, då är det som att hon anser att han är "hennes", det märks ju iom att hon påpekat att han ger henne för lite tid.... Beundrar dig som inte blir svartsjuk! Även fast man är säker på sitt förhållande så skulle åtminstone jag inte gilla om min m2b umgicks med ett ex som fortfarande verkade intresserad. Men så vet du ju inte om hon är intresserad heller...
    Nej deras låt är ju tabu, snacka om party-killer om den spelas! Är det någon vanligt förekommande låt?

• paradisfågel

Usch! Jag har väldigt svårt som använder sina barn till att "föra krig", så som hon använde sin son till när (som jag fattade de) hon påverkade honom att fråga varför han aldrig får nånting.. Tycker ni gör rätt som iaf inte diskuterar henne när de e närvarande! Det måste kännas riktigt svårt för dig, speciellt om hon innan kunde dyka upp när som för att använda båten?

Som tur är bor hon ganska långt bort (på åland) så man ser henne inte så ofta.. tror hon mest syfta på att han inte åker dit (de kostar ju en del för honom o ta sig dit) o att han inte ringer (åland räknas ju till finland som bekant så blir ju utlandstaxa)..
    Jag är inte helt säker på vilken låt de e de hade, men de e iaf inte den vi har visst känner jag mig avundsjuk mellanåt.. det är nog ganska svårt att undvika i den situationen.. Kan tycka att det är lite jobbigt ibland för vi va bästa kompisar min m2b o jag när de var tillsammans, så jag vet ganska mycket hur de hade de då.. Nästan alla har ju ett bagage med sig in i förhållandet..

• Trisen

Nej men paradisfågel, du skall inte ha någon på ditt bröllop som du känner att möjligtvis kan göra dig illa till mods! Spelar ingen roll vad din m2b tycker, ärligt sagt. Fastän de är vänner så är det är hans EX (inte bara en vanlig vän som du inte riktigt tycker om) och om inte du gillar det så stannar hon hemma! Jag lovar att alla gäster (okej kanske inte hennes föräldrar) kommer att förstå dig. I det här fallet har du full rätt att tänka på dig själv och vad DU vill!

• paradisfågel

Trisen, min m2b har ju sagt att han förstår om jag inte vill att hon ska komma, han har ju tom föreslagit att vi inte ska bjuda henne.. Kanske min mamma som har uppfostrat mig till att vara för snäll, för jag kan ändå inte låta bli att känna att det är fel att bjuda en hel familj utom en person.. Min tanke var att placera henne långt ifrån oss (ungefär andra änden av rummet).. Hon får ju så mycket utrymme som man väljer att ge henne egentligen..

• Stardusty

En sak jag undrar bara, varför måste ni bjuda hennes familj? Är din m2b så pass nära vän till dom också? Bor de närmare er eller? Alltså inte på Åland som hon?
    Så klart man förstår att han inte åker dit så ofta, min bästa vän bor i Halmstad och henne åker jag ner till kanske 1-2 ggr per år. Om det nu är hon som flyttat från det ställe din m2b bor på så är det väl hon som får komma "hem" och hälsa på? Om nu hennes familj bor kvar då...

Är också emot att man använder sina barn, vet en som jag pratade med tidigare i denna tråd vars ex vill ha vårdnad om deras barn bara för att jävlas med henne... Och min m2bs exfru sitter ju som sagt och pratar om tom. vår ekonomi! Inte ens mina föräldrar har med min ekonomi att göra... Usch, blir arg bara jag tänker på det! Och så blir det ju stackars sonen som fick ta min ilska, jag blev så arg att jag skrek att hon ska fan inte ha med mitt liv att göra och han blev så lessen så han grät... Hemsk jag kände mig då och samtidigt så förbannad för att det egentligen är hans mammas fel att han blev lessen!
    Inga barn inblandade i din m2bs exförhållande?

• paradisfågel

Nej de bor också på åland.. Men familjerna har väldigt bra kontakt.. Hennes mamma blev för några år sedan tillsammans med min m2bs mammas nya mans bror.. Min m2b o hans ex e inte släkt (ifall det verkar lite rörigt, men deras extra pappor e de).. Tror de vixna träffas varannan/var tredje månad nånting sånt.. O pratar ganska ofta i tele.. Så de har ganska nära relation på så sätt.. O hennes mamma har vatt som en extra mamma för min m2b..

Förstår att du blir arg! Det hade nog jag också blivit om jag var i din sits.. Som tur e finns de inga barn i hans exförhållande, vi e båda 20 så barn får vänta några år till.. Att någon kan vilja skada sitt barn på de sättet bara för att jävlas med exet! Tror det är svårt för dig, eftersom du är arg på henne, men hon inte är närvarande.. Och du har helt rätt, hon har inte ett förbaskat skit med er/din ekonomi att göra!

• Stardusty

Aaah då blir det ju en annan sak förstås... Då skulle jag nog också bjudit henne, för annars ser det ju lite illa ut... Svårt när äldre generationen umgås, har ju samma problem jag med! Men min m2b och hon var gifta i 13 år, så det är ju klart att föräldrarna lär känna varann rätt bra då
    Vi kommer ju som sagt inte bjuda henne och det tror jag inte hon räknar med heller. Däremot kommer hon säkert bråka om barnen bara för att jäklas... Men vi har tajmat in att vi gifter oss när det är "hennes" barnhelg, så det borde inte vara några problem, de är med på vigseln och sen åker de hem till henne när vi ska till festen.

• paradisfågel

Men gud sicken människa! Tycker de e lite illa att ni måste planera in ert bröllop efter vilken helg hon ska ha barnen, det är ju givetvis inte ert fel. Men de visar ju lite vilken typ av människa hon verkar vara, iaf av vad jag har förstått..

• Trisen

Paradisfågel, oops sorry, borde kanske läsa lite mera noga än att bara skumma igenom. Hade missat det att han föreslagit att ni inte skulle bjuda henne...

Jag är nog bara lite aggressivt inställd till sånt här p.g.a. min egen situation. Har själv en bonusdotter och hennes mamma... Ja man kan lugnt säga att hon inte är så värst positivt inställd mot mig och har tydligt visat det. Så hon kommer absolut inte på vårt bröllop. Har ändå blivit bättre nu då hon också träffat en ny.

Svar på tråden Jobbiga ex-tråden