• Stardusty

Jobbiga ex-tråden

Tycker det behövs en sådan, för visst är det fler än jag som har "nöjet" att få handskas med jobbiga ex?
    I vårt fall (jag å m2b) är det hans exfru som är problemet.

Ni som lider av era egna ex eller er blivandes ex som är jobbiga på något sätt - skriv här!!!

• Svar på tråden Jobbiga ex-tråden
  • paradisfågel

Trisen: Det är ingen fara! Vad har hans ex sagt/gjort?

• Trisen

Ibörjan ville hon visa att han förtfarande var hennes och dök upp lite här och där (fast hon bor 1,5 h bort). När hon förstod att vi menade allvar så blev det mera så att hon iskallt frös ut mig. Som sagt har det blivit bättre men ibland händer det saker som gör mig otroligt ledsen och irriterad.

Kan ge ett exempel. För några månader sedan skulle jag söka flickan från dagis. Efter att ha kört i över 1,5 h dit så fanns det ingen tjej kvar. Då hade ens ex hämtat henne 10 minuter tidigare! Och de hade just flyttat så jag visste ju inte alls var de bodde.

Kan tillägga att det var låångt på förhand bestämt att jag skulle hämta henne (både flickan själv och personalen hade förstått att jag skulle hämta). Dessutom hade min m2b talat med sitt ex samma morgon och då berättat vilken tid jag tänkte hämta tjejen FRÅN DAGISET.

Han ex påstod först att hon missförstått, att jag skulle söka henne hemifrån (som hon inte ens ännu gett adressen till). Men sedan pratade hon fast sig så det kom fram att det bara var för att jävlas...

• paradisfågel

Fy f*n vilken människa! Vad finns de för mening med att bete sig så? Både i ditt fall Trisan, och i Stardustys så gör ju exen de bara för att jävlas.. Det är inte utan att jag börjar tycka lite synd om era m2bs ex.. Det är rent av patetiskt att en vuxen människa sjunker så lågt som de har gjort..

• Trisen

Ja när jag och min m2b blev tillsammans så hamnade jag på "diskussioner" med flera av hans kompisar som alla höll föredrag om hur snäll min m2b är och att jag absolut inte får beté mig lika illa mot honom som hans ex för att han förtjänar bättre. Tycker det säger allt om hans ex om hans vänner tycker/gör så...

ps. hans kompisar har senare meddelat att de är helnöjda med mig

• paradisfågel

Då får man gratulera Trisan Som du själv sa, så säger det en hel del om hans kompisar säger så..

• Stardusty

Paradis - vi ville ha det datumet från början, rena turen att det var hennes helg då Men kan nog faktiskt säga att vi hade bytt om det hade blivit "vår" helg, för jag lovar att hon samma dag skulle ringt och sagt "nej jag kan inte ha barnen ikväll" och så hade vi fått ställa in vår hotellnatt med spa dan därpå... subba är det minsta man kan säga, varje gång hon ska vara barnvakt när det egentligen är "vår" vecka så ska hon ha nåt för det, alltså att vi ska göra nån tjänst åt henne som förut när hon inte hade nån bil så skulle hon låna vår bil över en helg för att storhandla... Som att en kvälls barnvakt motsvarar att ha vår bil fre-sön? Och vad skulle vi handla i då? Helt knäpp...

Trisen - Har hört liknande men från min m2b direkt, han har ju berättat hur hemsk hon kunde vara mot honom, en absurd grej var att om han skulle gå på toa på natten så fick han inte tända nånstans i hela huset och han var tvungen att stänga dörren till henne annars fick hon ett utbrott...

• paradisfågel

Stardusty: Uuuusch vilken människa! För det första, man storhandlar inte en hel helg (antar att det framförallt e mat o sånt hon syftar på o om inte så behöver hon ingen bil). O för de andra, man kräver inte sånt av sitt ex o dennes blivande! Hon får ju ställa upp o ta ansvar för sina barn!

• Stardusty

d e väl just det hon inte gör... så jag har lite förståelse för att sonen ibland är rätt jobbig här hemma, måste ju vara krävande med en sån morsa... Samtidigt höjer han henne till skyarna och säger att allt är så bra hemma hos henne så jag vet inte riktigt hur dom har det! Kanske bara en fasad, alltså antingen är hon bara jävlig inför oss eller så håller sonen skenet uppe för att han inte vill att vi ska veta hur hon är??

• paradisfågel

Han kanske är rädd för att erkänna ens för sig själv? Att om han förnekar det tillräckligt mycket så blir det tillslut sanning? Eller så är det som du säger, att det bara är inför er som hon jävlar sig..

• Stardusty

Precis, det kan ju tyvärr vara så... Har ju hört att mamman har haft lite problem på jobb och så men sonen säger att allt är bra...

Har ni bestämt nu att ni ska bjuda hans ex? Antar att du känner att du måste som du sa, men det känns ändå för jävligt att behöva ha med nån på bröllopet som man inte vill. Är glad att vi "bara" ska ha de allra närmsta på vår middag, på så sätt blir ingen sur.

Svar på tråden Jobbiga ex-tråden