• Stardusty

Jobbiga ex-tråden

Tycker det behövs en sådan, för visst är det fler än jag som har "nöjet" att få handskas med jobbiga ex?
    I vårt fall (jag å m2b) är det hans exfru som är problemet.

Ni som lider av era egna ex eller er blivandes ex som är jobbiga på något sätt - skriv här!!!

• Svar på tråden Jobbiga ex-tråden
  • paradisfågel

Den här tråden passar ju mig som handen i hansken! jobbiga ex.. isch o usch!

Lövings: Vilken jobbigt sits! Mitt ex hörde också tidigare och de kvittade vad jag än sa eller gjorde så slutade han inte. Till slut lånade min m2b min mobil och skickade ett sms till honom. Kommer inte ihåg ordagrant vad han skrev, men innebörden var iaf att han förstår att han (mitt ex) saknar mig. Men att han (min m2b) älskar mig mer än nånting annat och att de kvittar vad (exet) än skulle få för sig så är (m2b) här för att stanna. Och hur jobbigt det än var för (exet) så var han tvungen att låta mig va, då jag uttryckligen bett han om det. Om jag ville ha nånting med (exet) att göra så skulle jag höra av mig så de va lika bra att sluta höra av sig.. Peppar peppar, han har inte hört av sig sen dess..

Nikajo: Fy f*n! Vilka människor! Hoppas verkligen att de tar sitt förnuft till fånga (inte för att det låter som att de kommer göra de inom de närmsta dagarna).. De borde ju förstå att de inte kan hålla på så! De gör ju sig själva till åtlöje!

• Stardusty

paradisfågel: Vad skönt att bli av med sitt ex! Jag har försökt samma som du med flera av mina f.d. pojkvänner, dvs. att de svarat när han ringt och sagt till honom, men det har inte hjälpt, han ringer fortfarande nån gång per år...
    Har ni något annat ex-problem? Fick den känslan...

• paradisfågel

Stardusty: Nja, provade det en gång på exet innan också. och då funkade de inte.. då hotade han me att ta livet av sig istället. o allt var ju naturligtvis mitt fel..
    Jo, du gissade rätt.. HANS ex.. Har lite svårt för henne.. Det var hon som gjorde slut. När vi sedan blivit tillsammans och tom bodde ihop så verkar det som att hon började ångra sig.. eller bara blev svartsjuk, jag vet inte riktigt vilket.. Och på deras årsdag så messa hon honom o påminde om de (trots att han då bodde me mig) o skrev för si och så många år sen blev vi tillsammans o för bara ett år sen (vi flytta ihop när vi bara varit tillsammans några månader) var jag den lyckligaste tjejen på jorden. o skicka sms sent på kvällen om att hon saknar honom. hans mamma med ny man o hennes föräldrar umgås väldigt mycket o när vi var hos "svärmor" på stor fest så umgicks ja under större delen av kvällen bara med min sambo, jag kände ju ingen annan än honom o hans familj medans alla andra kände varandra o pratade glatt på vad som hänt sen sist de träffades.. sen hade hon tydligen klagat på att jag hade lagt beslag på honom o vatt som ett plåster så hon inte fick nån tid själv med honom!

Va skönt att bara få häva ut sig allt på en gång har haft lite svårt för de mesta som har med henne o göra.. Jag har ingenting emot att de är vänner, sålänge hon uppför sig! Hon kommer dessutom bli bjuden på bröllopet då som jag tidigare nämnt så umgås hans mamma med man o hennes föräldrar, o han vill gärna bjuda dem..

• Stardusty

Oooo känner igen det där med föräldrar som fortfarande är vänner, min sambos pappa köper fortfarande julklappar till både min sambos exfru och hennes föräldrar och bjuder över min sambos exsvärföräldrar på middag m.m... Inte så kul när vi bor ganska när min blivande svärfar... Förra sommaren när jag å sambon varit bortresta en vecka och kom förbi hans pappa för att lämna grejer så satt sambons exfru i hans pappas trädgård och solade... Och precis som du anser jag att läget skulle vara annorlunda om hon uppförde sig och min sambo och hon fortfarande kom överens, vilket de inte gör...

• paradisfågel

Såg att jag glömde skriva att hon dessutom sagt till honom att hon tycker att jag tar upp all hans tid så han inte har nån tid över för henne.

Jag har ingenting emot hennes familj, de är jättesnälla mot mig, hade först inte något emot henne heller, förrän hon blev sån.. Har en kompis som föreslagit att om hon skulle vara med på bröllopet så skulle ja se till att hon fick en plats så hon kunde se allt.. Men känns som att sjunka till bottenvåningen.. Min m2b och hon kommer bra överens, så det är jag som har svårt för henne..

Va konstigt de måste ha känts att hitta henne solandes i hans trädgård! O att han bjuder över dem på middag.. Jag kan bara anta att du tycker att de e ganska jobbigt?

• Stardusty

Hur känner du inför att bjuda henne på bröllopet? Ska ni göra det? Vill din m2b ha henne på bröllopet? Måste ju isf bli jobbigt för dig, ens bröllop är ju ens egna dag då allt ska vara precis som man själv vill jue....

Jo tack, där satte man kaffet i halsen... Skitjobbigt att de fortfarande umgås, jag menar hennes föräldrar gör väl egentligen inget, klart man stör sig men de kan ju umgås med min blivande svärfar utan att det påverkar mig, men jag vill ju inte ha exfrun rännandes på min tomt! Som tur är har hon och min m2b sålt båten de hade ihop som låg vid vår brygga, förut kunde hon nämligen komma som hon ville för att hon skulle ut med båten... Hon är så otroligt taskig i sitt sätt också, min m2b och hon bodde i det hus hon har nu och då han flyttade till en liten lägenhet så lämnade han lite grejer i deras förråd. Sen flyttade jag och min m2b ihop förra sommaren till en liten villa där vi inte heller får plats med sakerna, tanken är att vi ska bygga ett förråd till sommaren. Så en dag när vi kom hem förra veckan så står ALLA grejerna på vår trapp, hon har inte sagt ett ord och ingen lapp fanns med heller... Så de grejerna står nu huller om buller på olika ställen i huset och flera saker fick vi ge bort eller slänga för att vi inte har plats ännu... Usch vilken människa hon är!!

• paradisfågel

Men gud! Va tänker hon med egentligen!? Iofs ganska uppenbart att hon inte tänker alls, men de borde hon! E ju tur att de sålde båten iaf.. Hon måste verkligen ha svårt att tackla att han har gått vidare och är lycklig med dig. Usch usch usch! När min familj o jag flyttade från ett stort hus till en liten lägenhet så "lånade" vi ut massa grejor som vi inte ville slänge (= lånar förvaringsplats) hos folk man känner.. Kanske någon ni känner kan förvara lite åt er sålänge?

De känns lite sådär att bjuda henne.. Men min m2b o hon var jättenära vänner innan de blev tillsammans.. O jag tror att han innerst inne vill ha tillbaka vänskapen (dock inte henne i sig :-P) Vi kommer bjuda henne. Som sagt så umgås deras familjer, o han är ganska fäst vid hennes lillebrorsa o han vill gärna att de ska komma. Man kan ju inte gärna bjuda hela hennes familj utan henne.. Det är ju trots allt inte bara min dag, utan även min m2bs.. Jag vet att han känner sig lite kluven med de hela, han vet att jag har svårt för henne o helst inte vill ha henne där, men han vill nog inte gärna bryta med henne heller..

• Stardusty

Jag vet inte, tror inte hon tänker alls... Det sjuka är att de skildes gemensamt, alltså båda ville skiljas, så vad har hon att vara bitter över? Hon har ju också en ny så varför orkar hon jävlas med oss? Sakerna har vi precis som du föreslog gett bort till/lånat plats av m2bs pappa som har stort hus, men allt fick ju liksom inte plats... Det vi slängde var de saker som vi egentligen inte ville behålla, men ändå, man kan väl höra av sig innan????

Oj vilken jobbig sits för dig... Nu har varken jag eller m2b nåt ex som vi var vän med innan och som vi umgås med så vårt bröllop blir exfritt, men om nån av oss hade det så fick man ju isf prata igenom det ordentligt. Visst, det är inte bara din dag, men det är tillräckligt mycket din dag för att slippa bjuda folk man egentligen inte vill träffa... Så känner jag iaf... Om hon dessutom klagat på att du tar för mycket tid, liksom hallå?? Jag skulle nog vara bitter över att behöva lägga pengar på henne... Hoppas din m2b vet hur mkt du uppoffrar för honom

• paradisfågel

Men jisses, vad är hennes problem? Tycker definitivt att man ska höra av sig, o då menar ja inte bara ringa o säga hej ja kommer o lämnar alla dina grejor på din trapp nu. Utan att man hör av sig så att man har tid på sig att ordna nåt ställe o göra hän grejorna.. Hon kanske e avundsjuk på att ni verkar ha de så bra o att hon själv inte e riktigt lycklig? Eller är det hennes sätt att kräva uppmärksamhet av din m2b? Vad de än beror på så e de ju såklart fel!

Jo det vet han nog, han föreslog tom att vi skulle bjuda hela hennes familj utom henne för att ja skulle slippa se henne, men då känns de som att man ger henne mer uppmärksamhet för va hon gjort än vad hon borde få.. Jag försöker hålla i tankarna att det är ju mig han vill gifta sig med. Jag är tillräckligt säker i mig själv o i vårt förhållande för att veta att de e mig han älskar och vill dela livet med. Det jag är mest rädd för är att hon inte ska uppföra sig, men han tror att hon kommer göra de.. De e ju massa folk som hon känner som också kommer bli bjudna som hon skulle göra bort sig inför om hon försökte.. Min m2b sa ifrån när hon höll på så, o hon har nog lugnat ner sig lite (skaffat pojkvän).. Men jag har en känsla av att de inte e helt över.. Tyvärr..

• Stardusty

Det ligger nåt i det du säger, när de var gifta fick de ta lån för att skaffa sitt radhus och så när jag blir ihop med honom så får vi ett nybyggt hus av hans pappa på en del av hans stora sjötomt, så det kanske är bitterhet och avundsjuk blandat för att jag fått det bättre med honom än vad hon hade? Och vi har haft det kanon ända sen vi blev ihop medan vi hört från min sambos son att mamman och nya killen gjort slut flera gånger under sitt förhållande...

Ja det är ju uppenbart att din m2b vill leva med dig nu, men det är ju ändå lite jobbigt att behöva träffa ett ex som man inte ens gillar på bröllopet! Jag skulle inte känna mig bekväm och precis som du säger, vem vet om hon kanske inte uppför sig? Har hon känslor kvar för din m2b?

Svar på tråden Jobbiga ex-tråden