• Stardusty

Jobbiga ex-tråden

Tycker det behövs en sådan, för visst är det fler än jag som har "nöjet" att få handskas med jobbiga ex?
    I vårt fall (jag å m2b) är det hans exfru som är problemet.

Ni som lider av era egna ex eller er blivandes ex som är jobbiga på något sätt - skriv här!!!

• Svar på tråden Jobbiga ex-tråden
  • paradisfågel

Jo, vi har diskuterat igenom det igen.. Hon kommer bli bjuden.. Visserligen börjar han bli lite trött på henne, men hennes familj betyder mycket för honom och som sagt, e ju taskigt att bjuda alla i en familj utom en.. Men hon kommer med all säkerhet få en placering lååångt ifrån honnörsbordet..

Det är nog inte så lätt varken för er eller för sonen när situationen är som den verkar vara.. Man kan ju bara hoppas på att hon mognar och fattar att det kvittar vad hon gör så e de ni två nu och att hon helt enkelt måste acceptera de..

• Stardusty

Smart sätt att lösa det på, lååångt bort från er
    Håller verkligen tummarna för att hon inte ställer till något, men det borde hon väl inte våga när båda familjerna är där och så...

Jag vet inte om hennes idé egentligen är att splittra oss, tror inte det, utan hon är nog bara avundsjuk att vi har det bättre än vad hon har. Hon sitter med fulla lån i en sliten radhus-tvåa medan vi sitter lånfria i en nybyggd villa

• paradisfågel

Ah, den klassiska typiska avundsjukan.. Vad vore vi utan den? Nej men skämt åsido, jag tror att du har rätt i att hon är avundsjuk.. Kan inte vara lätt för henne att se att ni har de så bra men inte hon.. Men är ingen ursäkt att bete sig på de sättet hon gör mot er! Hon borde skämmas!

• Stardusty

Nej eller hur? :-s
    Speciellt när hon själv har ett nytt förhållande som hon borde lägga energin på istället

• paradisfågel

Precis! Kan dock förstå att du känner dig i en kanske ovanlig och besvärlig situation.. Som att du hamnar mitt i.. Men stå på dig! Han har ju trots allt valt dig och hon får leva i sin sletna tvåa.. Låter kanske lite elakt.. Men det är ju så det ligger till..

• paradisfågel

Det var ett tag sen det skrevs i den här tråden.. Ville bara se hur de går för er? Har ni fått någon ro från jobbiga ex? Hoppas det o att ni får de underbart me era respektive!

• Stardusty

Ja det har lugnat ner sig med det ena exet, men det andra som jag skrev inte var nåt stort problem har både ringt och smsat mig i helgen... Vi var ihop för 7 år sen i hela 3 månader och att det tog slut berodde på en otrohet som hette duga från hans sida - han var ihop med två tjejer samtidigt och ingen av oss visste om den andra!
    Grejen är att han sen under 7 års tid med ojämna mellanrum hör av sig till mig och ber om förlåtelse och vill att vi ska ses och när jag frågar varför säger han att han vill att det ska bli vi igen... Liksom 7 år har gått, är det inte dags att inse fakta??

• paradisfågel

Uuusch vilken jobbigt karl! Efter sju år borde man verkligen ha förstått! Och tre månader är inte särskilt lång tid att hänga kvar sig på om de gått sju år.. Någon borde få en rejäl spark där bak! (och de e inte du )

• Hajime

får man gnälla av sig lite om nya jobbiga ex?

• EnaOline

uff det där med ex alltså.. min blivandes ex, hade vi på släptåg i flera månader, allt fungerade nog inte fullt ut för henne, tycker idag bara synd om människan! O det mest tragiska är att hon har fått barn mitt i allt detta! Om hennes sambo som hon har barn med bara visste hur mycket hon trånade efter min blivande man! Ringde från badrummet (sambon hennes var i köket) o berättade hur mkt hon älskade min man, o s v osv.. hotade med att ta sitt liv om han inte gjorde slut med mig osv. ringde två på natten å berättade att hon stod på den o den bron osv osv.. o nu har hon barn med den där killen! tycker så otroligt synd om ungen o mannen hennes!

Vi fick hota med polisanmälan, då slutade hon att hålla på! Hon har en hel del hos polisen tydligen... obehagligt!!

Hon försökte tvinga min att skaffa barn med henne när de var ihop, tittade på hus som hon ville de skulle köpa, o hon tyckte att min svärfar skulle ställa upp som borgensman osv.. o så hade hon problem med vikten så alla normal viktiga tjejer var anorektiska osv osv.. Sambon fick inte onanera, eller ens stå när han var på toaletten, han var tvungen att sitta när han skulle göra nummer 1 osv.. han var otrogen mot henne om han onanerade, man har tydligen bara sex med varandra om man ska ha barn, å då enbart missionären, inga andra ställningar. Om man inte hade barn så skulle mannen få tömma sig så som hon kallade det, någon gång i månaden, men inte mer än så... jag har många många exempel!!

Svar på tråden Jobbiga ex-tråden