• Stardusty

Jobbiga ex-tråden

Tycker det behövs en sådan, för visst är det fler än jag som har "nöjet" att få handskas med jobbiga ex?
    I vårt fall (jag å m2b) är det hans exfru som är problemet.

Ni som lider av era egna ex eller er blivandes ex som är jobbiga på något sätt - skriv här!!!

• Svar på tråden Jobbiga ex-tråden
  • Lövings

ja precis.. om du nu stör dig på det...

• Stardusty

Lövings - Ja dom var gifta i 13 år... Barnen vet att vi ska gifta oss och sonen har säkert sagt det till mamman, men vi vet inte det säkert och har inte heller hört något från henne. Vet att andra par råkat ut för problem med exen och hoppas att vi inte har den oturen!!

20080301 - Jo, det skulle vi kunna, men jag är trött på mitt namn och hans barn heter som han så det är mest praktiskt att ta hans, som dessutom är ett väldigt fint namn

• Lövings

okej.
    Ja, tyvärr så finns det inte så mycket att göra över att hon har hans efternamn men men.. Hon kanske gifter om sig någon dag hon också.

bra tecken att ni inte hört av henne nu då=)

• Stardusty

Ja hon har ju träffat en ny man, de blev ihop nästan samtidigt som jag å m2b, men han vill ha barn (har inga sen tidigare) och hon vill inte ha fler så det lär väl spricka snart... Hemsk jag är

• Nikajo

Jobbiga ex har både jag och m2b. Jag och mitt ex ligger i vårdnadstvist, för andra gången sen skilsmässan! Och m2b och hans fru tragglar med en bodelning som inte blivit klar på över två år! Nu har våra ex slagit sina påsar ihop, och skall vittna mot oss i resp. rättegångar! Dom har aldig ens träffats, men nu har dom ett gemensamt mål, att jävlas med oss! Tilläggas bör att båda blev lämnade av oss, och är bittra. Vi träffades två år efter bådas skiljsmässor, bara för tydlighetens skull tänkte jag tillägga, så ingen missuppfattar! Fy f-n för såna här ex!!!

• Stardusty

Nikajo - Å vad jag lider med dig!! Kan inte ens tänka tanken på hur livet skulle vara om man fick allt det där på sig när man redan har fullt upp med planering av något roligt! Vad handlar vårdnadstvisten om, vill han ha full vårdnad eller gäller det delad vårdnad? Och bodelningen kan jag ju bara gissa mig till att hon vill ha mer än vad hon får, eller??

• Nikajo
    Stardusty skrev 2008-04-02 12:38:44 följande:
    Nikajo - Å vad jag lider med dig!! Kan inte ens tänka tanken på hur livet skulle vara om man fick allt det där på sig när man redan har fullt upp med planering av något roligt! Vad handlar vårdnadstvisten om, vill han ha full vårdnad eller gäller det delad vårdnad? Och bodelningen kan jag ju bara gissa mig till att hon vill ha mer än vad hon får, eller??
    Vårdnadstvisten är det jag som drar i för jag vill ha ensam vårdnad. Han är inte delaktig i barnens liv, tackat nej till umgänge, och gör livet surt för mig/oss i allmänt. Skriver inte på flyttpapper som resulterat i att barnen blev av med underhåll i tre månader * två barn = över 7000kr. Inget intresse = ingen vårdnad tycker jag.
    Hans ex vill ha mer pengar, just det!
    Vi har börjat oroa oss över att dom kommer på iden att sabotera vårt bröllop på något sätt...Blä!
  • Stardusty

Oj vilken jobbig situation för dej/er! Håller helt med dig, är man inte intresserad ska man inget ha! Hur ofta har han barnen i dagsläget, varannan vecka eller varannan helg eller???
    Helt sjukt att de gått ihop gentemot er, känns ju som att dom är väldigt bittra över er relation och det är så synd när vuxna människor blir som småbarn... Jag menar alla vet vi att en relation kan ta slut när vi går in i den, ingen kan räkna med att det håller för alltid... Fast iofs jag gör ju det såklart

• Nikajo
    Stardusty skrev 2008-04-02 14:20:35 följande:
    Oj vilken jobbig situation för dej/er! Håller helt med dig, är man inte intresserad ska man inget ha! Hur ofta har han barnen i dagsläget, varannan vecka eller varannan helg eller???Helt sjukt att de gått ihop gentemot er, känns ju som att dom är väldigt bittra över er relation och det är så synd när vuxna människor blir som småbarn... Jag menar alla vet vi att en relation kan ta slut när vi går in i den, ingen kan räkna med att det håller för alltid... Fast iofs jag gör ju det såklart
    Han har inte ens träffat dom på över ett år, för som han sa när jag lämnade honom. "Tro inte att du vunnit en barnvakt på lotto!".Nej, han är ingen far att sörja över för barnen.
    Mmmmm....våra ex är lika sjukt bittra båda två, men det ger sig väl nån gång, hoppas jag verkligen.
  • Stardusty

Man kan ju undra varför han då är så enträgen om att vilja ha barnen... Om han tom. sagt rakt ut att han inte bryr sig! Det är också skillnad på att vara bitter och att vara hämndbenägen, det sistnämnda verkar ju helt klart stämma in på era ex... att de orkar bry sig, varför inte bara acceptera att ni funnit varann??

Svar på tråden Jobbiga ex-tråden