• lovbritt

Tamponger och bindor!

Jag är lite nyfiken på vilka tamponger och bindor ni tycker är bäst. Själv gillar jag(om man nu kan tycka om nåt som har med mens att göra) Always bäst. Jag är lärare och min klass gjorde ett (ganska ovetenskapligt)test på tamponger och bindor. Apotekets produkter vann överlägset, vad tror ni om det?

• Svar på tråden Tamponger och bindor!
  • Krillan

Jag använder Apotekets minitamponger och de räcker för mig. Sedan jag började med p-piller, så blöder jag betydligt mindre. Tillsammans med tampongerna andvänder jag Libresse eller Always Ultra men jag får lite eksem av dem. Är det någon annan som också får det? Är Apotekets bindor då ett bättre alternativ? Räcker det med trosskydd tillsammans med tampong?

Många frågor blev det...

/Krillan

• Fru Åsagåsa

Jag kör med Apotekets tampisar, den gröna sorten. De billigaste och bästa som jag har hittat!
    Bindor gäller Libresse av olika absorberingsgrad, ibland med och ibland utan tampong.
    Jag slutade med p-piller för tre veckor sedan, så jag får väl se lite vad som händer nu med mängd och när den dyker upp och så...

• Jj?

Varför använder du både tampong OCH binda? Lite som livrem och hägslen. *ler* Om tampongen läcker så behöver du större tampong alternativt byta oftare. De dagar jag blöder som mest kompletterar jag med ett trosskydd, men mer för att känna mig trygg än för att det egentligen behövs.

• LottaW

Då jag jobbar på företaget som tillverkar Libresse så blir det oftast Libresse. Ibland köper jag dock Always, om jag handlar i butik, som omväxling...

• Krillan

Kram och Tack Jj?

/Krillan

• Nussan

Jj vissa (som jag) har så mycket mens att de största tampongerna inte räcker. Man får byta varje halvtimme-timme. Om man har tampong och nattbinda kan jag klara mig utan att byta i ca 3 timmar (hemskt men sant).

• H2O