• lovbritt

Tamponger och bindor!

Jag är lite nyfiken på vilka tamponger och bindor ni tycker är bäst. Själv gillar jag(om man nu kan tycka om nåt som har med mens att göra) Always bäst. Jag är lärare och min klass gjorde ett (ganska ovetenskapligt)test på tamponger och bindor. Apotekets produkter vann överlägset, vad tror ni om det?

• Svar på tråden Tamponger och bindor!
  • Jj?

Eftersom jag byter trosor varje dag ser jag ingen anledning till att använda trosskydd normalt. (Men jag kompletterar tampongen med trosskydd de dagar jag blöder som mest.)

JAg kan rekommendera apotekets tampong.

• Hestia

Mollie - det är väl upp till var och en att välja? Jag ser det så här: det finns en enda anledning till att vi har mens, och den är fysiologisk: för att stöta bort den obefruktade slemhinna som bildats under menscykeln. Då man har p-stav byggs ingen slemhinna upp, och då behöver man inte ha mens. Det är min kropp som bestämt det, inte jag... ;)

• Hjertat

Använder Ellentampongen med mjölksyrebakterier, jättebra om man har problem med svampinfektioner!

• Jennie med ie

Vissa delar av menscykeln har jag rikliga flytningar och då använder jag trosskydd. Att jag byter trosor minst en gång om dagen räcker inte för att jag ska känna mig riktigt fräsch. Vilken sort jag har spelar ingen större rol, det blir oftast de billigaste jag hittar.....

Vad gäller mensskydd så tycker jag Apotekets tamponger är bra. Både bättre och billigare än OB Fleur t ex (eller har de bytt namn nu??). Bindor använder jag sällan och jag tycker att alla de tunnare bindor jag provat har varit ungefär likvärdiga.

• Nemea

Använder bara binda på natten annars tamponger. Brukar köpa några billiga på Willys och de är helt OK för mig som blöder förhållandevis lite. Tror de heter Ellen eller nåt sånt.

• Mira2003

Om jag inte använde trosskydd skulle jag behöva byta trosor minst tre ggr på en dag. Skulle ge vad som helst för att slippa.

• lovbritt

Svarta trosskydd kan jag förstå vitsen med, men de där små, minitrosskydden...varför??

• Mira2003

Misstänker att di menar Libresse i fickformat... NÄ dom är ju nästan fåniga...*s*

• Jossa

Mollie.

Jag har alltid haft en orgelb. mens som hoppar sådär 3-4 månader innan jag får nästa. Men jag känner mig inte så onormal...
    Jag kan ju inte riktigt råför hur jag är.

• 5 sept

Jag använder bara bindor och har precis varit med i en test med en helt ny modell...fy tusan vad bra dom har blivit.

Jag jämförde med den gamla jag brukar använda och kan inte förstå att dessa inte kommit tidigare :)

Svar på tråden Tamponger och bindor!