• lovbritt

Tamponger och bindor!

Jag är lite nyfiken på vilka tamponger och bindor ni tycker är bäst. Själv gillar jag(om man nu kan tycka om nåt som har med mens att göra) Always bäst. Jag är lärare och min klass gjorde ett (ganska ovetenskapligt)test på tamponger och bindor. Apotekets produkter vann överlägset, vad tror ni om det?

• Svar på tråden Tamponger och bindor!
  • Nussan

Jj vaddå för hjälp! Dom där tabletterna från apoteket, Cyklo-F, hjälper inte ett smack >.

• Jj?

Prata med en gynekolog. Det finns receptbelagd medicin.

Om du har kopparspiral så rekommendertar jag dig att ta ut den. Vissa hormoniella p-medel minskar också blödningar.

• Gun

Nussan, kolla upp om du kan ha endometrios. (fast vanligtvis har man fler symptom är bara rikliga blödningar). Men "hjälp att få" brukar vara grymt individuellt, på många funkar i stort sett ingenting.

• Nussan

Gun, vet du vad mer för symptom endomitrios kan ge?

• KCsMama

Lovbritt! Ja jag tycker verkligen att stringbindorna är bekväma! Iaf bra mycket bekvämare än vanlig binda i stringtrosor!!

Kramar

• lovbritt

KCsMama, att de är bekvämare än vanliga kan jag förstå, men är de lika bra som vanliga bindor i vanliga trosor?
    Jag har nämligen fått ett paket, men det känns lite osäkert att testa!

• mermaid

Konsums tamponger (Blåvitt), Always Ultra Plus samt Libresse string.
    Efter noga utprovande så har jag kommit fram till att dessa är bäst för mig.
    Särskilt tampongerna!

• Henrike

att ta ut en Keeper - dea, var jaettenoga med att vika ihop kanterna naer du tar ut den - jag missade det ibland i boerjan, det goer ont... jag brukar stoppa upp ett finger och ta bort vakuumet, sen drar jag foersiktigt ner den med ploppen, krystar lite ocksaa. Naer den aer naestan ute (sitter inne men goer inte ont!) saa viker jag in kanten saa att jag tar ut den "fyrdubbelvikt" precis som ajg satte in den. Det funkar foer mig! skriv igen om du vill ha mer hjaelp eller omd et inte funkar...
    lycka til! h

• Gun

Endometrios: www.endo.just.nu där finns mycket och bra information. Vanliga symptom är rikliga blödningar, smärtor (ofta inte bara i samband med mens utan ofta också vid samlag) och ofrivillig barnlöshet.

• dea

Tack, Henrike, jag har fått kläm på det där nu, men det tog ett tag. Tack, för du svarade!

Svar på tråden Tamponger och bindor!