• lovbritt

Tamponger och bindor!

Jag är lite nyfiken på vilka tamponger och bindor ni tycker är bäst. Själv gillar jag(om man nu kan tycka om nåt som har med mens att göra) Always bäst. Jag är lärare och min klass gjorde ett (ganska ovetenskapligt)test på tamponger och bindor. Apotekets produkter vann överlägset, vad tror ni om det?

• Svar på tråden Tamponger och bindor!
  • Anonym

Jag har börjat använda tygbindor. Det funkar utmärkt och är bekvämare än vanliga bindor. Tvättbara. Räknar med att även spara pengar på det.

• Mumintrollet

blåvitts tamponger och trosskydd. Har tur och behöver aldrig använda binda på natten. Det räcker med trosskydd.Annars blåvitts tamponger. Billigare och bättre än andra märken. Apotekets är bra också

• Kicker

Använder Always ultra bindor varvat med Tampax tamponger!

• Sofia 3

Jag använder Apotekets tamponger för att det är sååå billiga 95:- för 100st! Bindor är nog libresse som gäller och trosskydd brukar jag köpa Åhlens egna märke.

• drömmande sambo

Apotekets med vingar är de bästa!!! De finns också i singelförpackad version att ha i väskan! Tunn och helt enkelt toppen! Rekommenderas!!

Mollie 2003-05-01 17:56: Ja, apotekets bindor med vingar fungerar bra vid riklig mens. I alla fall för mig.

Vad gäller trosskydd är jag för libress stringversion!

• Mira2003

Apoteket har oxå ett trosskydd för string. Dom är mycket billigare än Libresse.
    Bara ett litet tips.

• Åsa

En liten fråga bara. Är det någon som använder de svarta trosskydden som finns att köpa? Själv förstår jag inte riktigt vitsen med att de är svarta. Måste ju vara svårt att se när man ska byta dem då tycker jag.

• Hestia

Jag har inte fattyat poängen med trosskydd överhuvudtaget... :)

Använde helst bindor, Always Ultra plus, och ibland tampong, o.b. fleur. Tyckte varken om apotekets eller Libresse då jag inte tyckte de sög upp tillräckligt bra.

Dock är det ca ett halvår sedan jag använde mensskydd senast, för då bytte jag till p-stav och har inte haft en enda mens sedan dess! Ni skulle bara veta hur skönt det är!! :)

• Mira2003

Det är lite trevligare med svart trosskydd när man har svarta spetstrosor tycker jag. Så att inte det vita lyser igenom.
    Men det är klart. det är inte bra att alltid använda täta trosskydd eftersom det kan underlätta för svamp och ge dålig lukt och ökade flytningar.
    Det bästa är att ha så luftigt som möjligt. Dvs sova utan trosor tex.
    För min egen del så kan jag bara säga att min spiral gör så att jag ständigt har flytningar men det är inget onormalt enligt min gynekolog.
    Så för mig är trosskydd ett måste, men jag använder bara de som kallas "luftiga".

• Mollie

2003-05-04 22:15 Hestia
    Hur normalt är det att lura kroppen att inte ha en normal gång? Normalt sett så har man mens och varför ta bort nått som är normalt? Jag är nuförtiden emot p-piller åxå. Jag tycker sånt där är läskigt!!

M.

Svar på tråden Tamponger och bindor!