• lovbritt

Tamponger och bindor!

Jag är lite nyfiken på vilka tamponger och bindor ni tycker är bäst. Själv gillar jag(om man nu kan tycka om nåt som har med mens att göra) Always bäst. Jag är lärare och min klass gjorde ett (ganska ovetenskapligt)test på tamponger och bindor. Apotekets produkter vann överlägset, vad tror ni om det?

• Svar på tråden Tamponger och bindor!
  • Emall

Jag använder tamponger, främst always multipack (den med olika stolekar i samma paket)

• Lucifer

Tycker Libresse i fickformat är ganska bra. Bruka ha dem när jag har mens, de är små och känns knappt. Brukar använda tamponger också men har ännu inte hittat några som jag inte blir så förbannat torr av. Gissa om jag har lite mens...

• VeraWang

Jag tycker Always är obekväma och Libresses nya variant med genomskinliga vingar läcker på sidorna. ICA "egna" bindor däremot är både bekväma och säkra, de kan jag varmt rekommendera!

• dea

Hallå? Keeper-användare?
    Finns det någon där ute som har lite tips?
    Jag har precis skaffat B-modellen, och tycker det är obekvämt att ta ut den... finns det nåt knep?

• Mira2003

Det enda jag kan säga är att nyp tag i botten så att vaccumet släpper och dra ut den. JAg tycker att det är lite marigt att få in den rätt första mensdagen istället....*ler*

• dea

Hej, Mira, tack för svaret!
    Jag tycker det funkar bra att få in den om man knökar ihop den och väter den...
    Men allra sista lilla biten när den ska ut tycker jag inte om. (Löser jag det byter jag inte tillbaka till engångsprodukter).
    Jag har bara använt den i slutet av perioden, dock... små volymer...
    Jag oroar mig lite för läckage, men jag har inte märkt nåt än.
    Skönt att BT finns, när man har udda frågor!!!

• Nussan

Apotekets högabsorberande bindor räcker inte för mig, jag använder Always bindor + största tamponger.

• lovbritt

De där minimini trosskydden, när använder man dem, egentligen, och finns det nån som tycker att stringbindor är skönt!!!??

• Jj?

Nussan, det finns hjälp att få om man blöder så mycket!

• phoebe

Jag brukar använda minitrosskydden med stringunderbyxor, jättepraktiska i slutet av mensperioden..däremot e de lite svåra att placera i vanliga underbyxor tycker jag..
    Stringbindor får jag däremot aldrig att hållas på plats.

Svar på tråden Tamponger och bindor!