• Svar på tråden Fikasugna GbgFruar träffas igen....
  • Nibla

Vi hade också en parabol på huset när vi köpte det, men den tog vi ner fortare än kvickt då den inte behövdes när man har Boxer eller Telia. (Hade först Telia, men bytte eftersom det var såååå kass bild och mottagning)

Fråga mig inte hur det funkar tekniskt, jag som precis lärt mig hur man använder alla fjärrkontroller! *haha*

• Ab fab

hihi... då skall jag rösta för att ta ner den. paraboler ser man nästan bara ute i höghusförorter där man tar emot kanaler som oftast inte finns i vanliga utbud. den är så superful o rostig. Nu blir det övertalningskampanj mot R igen

Jag tror 19-åringen är kär. Han ser ut att ha vuxit en decimeter sen förra veckan. Grum snygg frisyr o så ler han. I morgon är det baldags för honom. Vi skall sitta på baren brevid o vinka. Allt för att genera honom

• Nibla

Måste berätta en sak från föräldragruppen igår.
    Barnmorskan pratade förlossning och skulle visa hur barnet kommer ut genom att stoppa in en tygdocka i en virkad livmoder.
    Hahahhaha! Det såg lite lustigt ut......

• Ab fab

men va kul att du fick handarbetstipa *höhöhö*

• Ab fab

men va kul att du fick handarbetstips *höhöhö*

• Nibla

Ab,
    Den såg lite ut som en mössa, kan ju vara praktiskt sen till vintern.... *skrockar*

Nu ska jag på kurs, kikar nog in en sväng ikväll.

• Ab fab

tjingeling. jag skall snart på möte men det blir bara halvdag idag

• Carma07

Godmorgon

Sitter här nu och väntar på trädfällaren. Vi är mer än redo. I morse hade vi två igelkottar i trädgården som bara är så söta. Nu när maken satte ut avspärrningarna såg han dem borta vid dagiset. De verkar springa omkring här.

Nibla: *fniss* Nä, riktigt så elak make har jag inte. *fniss* Hoppas du mår bättre förresten.

Ab: Vi har boxer. Fråga mig inte mer än så. Jag har lärt mig att byta kanal, trycka på en knapp för att se vad det är på den kanalen just då och så kan jag höja och sänka volym. Men frågar du mig tycker jag det funkar bra och har inte varit några problem.

Frujj: Vad skönt att ha barnvagnsfrågan avklarad. Och dessutom till ett billigare pris.

• FruTez

Tjenixen!

Ab: Svärföräldrarna har både TV och bredband genom Telia och det funkar superbra för dom! De kunde inte ha Boxer för störningar från en närliggande tapp. Man får nog prova och se vad som funkar just där man bor!

Vi var och kikade på tapeter igår. Tree olika märken att välja bland som ingår och de flesta av dom var ganska tråkiga. Vi tittade på lite andra som vi isåfall får betala själva och hittade en till köket, men den kostade 495/st och det blir nog liiiite mer än vad vi vill betala! Det är jättesvårt att välja färger och så när man inte har nått att gå efter... sen är inte inredning min starka sida. Kan se ett rum jag gillar, men har liksom svårt att komponera nått själv! Men, det blir nog bra i slutändan!

Imorgon kommer ytterväggar och tak till huset!!! När de fått det på plats ska grunden vila nån månad (tror jag de va) innan de börjar sätta upp innervägar, golv, tapeter osv. *spännande!!*

Svar på tråden Fikasugna GbgFruar träffas igen....