Fikasugna GbgFruar träffas igen....
Redan dax för en ny tråd... tiden går fort när man har roligt!
Här är den gamla tråden:
www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2645280.html
Redan dax för en ny tråd... tiden går fort när man har roligt!
Här är den gamla tråden:
www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2645280.html
Detta måste ni bara höra...
Jag hjälpte en kollega, så lutade han sig fram och pekade med fingret på min näsa, precis som om jag hade smuts på den. Jag frågade va det var och då borstade han till mig lite lätt på näsan. Så sa han att han att han trodde att det var smuts och jag svarade att nä, det är mina fräknar. Istället för att vara utspridda över hela ansiktet så har de party mitt på min näsa. Då sa han att det var ju bra att det inte var smust. Det hade ju inte varit kul att gå omkring med smuts på näsan. Då svarade jag honom att det är ju då mycket värre att gå omkring med fräknar på näsan som ser ut som smuts! Hahahaha!
Usch... jag ser smutsig ut! Hahhahha!
Suck sitter o skriver protokoll. Hur trist är inte det. Tur att det bara är min tur var nionde gång...
Nu skall jag snart åka hem. Kolla in hur huset ser ut idag. Borde rensa ogräs tror jag. Men det får vi se hur det blir med.
Carma hur går det med trädfällnignen?
Godkväll
Trädfällningen har gått bra. Tre man här och jobbade för fullt. Två i liften och en på marken. Ett tag såg det lite jobbigt ut med ett träd som lutade över in till grannen och som de inte nådde med liften. Men han bestämde sig sedan för att klättra i trädet för att få ner det också. Därefter gick det snabbt. Dessutom hade han kontakter med en snubbe som var intresserad av veden, så han var här med traktor och kvistade av och sågade själv och plockade vad han ville ha. Det är en enorm hjälp för oss. (Framför allt maken som får ta hand om det. ) Så nu är det mest risveden kvar.
Men vad tomt det ser ut nu. Och framför allt ljust. Just nu ser vår trädgård ut som en skogsavverkning eller nått. Mina funkior är platta och likaså krusbärsbuskar och rhondodendron, men det gjorde inget. De har lyckats med att bevara flädern, körsbären och äppelträdet, vilket jag är mäkta imponerad av. Jag var orolig när träden åkte och jag stod på håll och kikade med andan i halsen.
Just nu är lillebror mutad och mätt av chokladbit, korvstroganoff (hans beställning)och havrekakor (hans favorit) för att hjälpa maken att röja cykelbanan från allt ris och stockar.
Nides: Piff och Puff?? Är det igelkottarna du menar? Dem har jag döpt till Igge och Pigge.
De var här förra året också vid den här tiden.
Tezz: Vi försökte rensa innan vi flyttade till huset också, men det kändes så rörigt och trångt att göra det i en liten lägenhet. Vi flyttade med oss all bröte och började utrensningen här istället där vi har mer plats för det. Dessutom behövde vi använda lite av sakerna för att fylla ut med tills vi har möjlighet att göra om som vi vill.
Hej
Kul att det händer saker i trädgårdar och på husfronten. Själv är jag mest trött. Har haft min första patient idag, det var kul! Gick jättebra oxå så jag känner mig nöjd (och stolt!!)
Nibla: Du får gärna uppdatera mig på kostfronten, intressant att veta!
Frujj: Fick du klämt ur din make angående bergbyggandet?
Carma: Bergbyggandet?? Sorry jag är nog trött.... kommer inte ihåg??
Ab: har du möjlighet att maila på min gamailadress ang pocketbytardagen? Allt ligger ju på jobbdatorn :(
Var hos läkaren idag och blev sjukskriven i tre veckor till, skönt, var skitjobbigt att ta sig dit, för det ligger jättenära mitt jobb, trodde inte att jag skulle bli så påverkad av att komma ut dit :(
Imorgon drar jag till istanbul några dagar, så vi hörs efter helgen! Ska bli skönt att få komma bort lite.
*kram på er*
Godmorgon!
Har varit på jobbet i 2 dagar, men sov lite illa inatt så det blev hemmadatorn idag. Skönt.
God morgon
Addiz- skall försöka mejla idag. skall kolla om jag har mejlet här eller hemma. Linum- har du bokmejlet?
Carma- va kul med träden. skall bli spännande att se. O kul med flädern. Få se om det går att plocka på söndag så jag kan koka saft till dig
Gjorde inte mycket igår. Zappade förbi eurvision men blev inte gladare för det