• Svar på tråden Fikasugna GbgFruar träffas igen....
  • Linum

Han väntar på ronden just nu. Jag ska åka dit om en liten stund. Hoppas hoppas att det inte är något fel. Just nu är han mest trött på att ha stödkrage på sig... Han mår nog bättre än han känner sig tror jag.

• Nibla

TEZ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Åh, vad jag är glad för din skull. Önskar jag kunde komma bort och ge dig en stor bamsekram!!!
    När börjar du?
    Blev det bättre lön?
    Nu måste du tänka ut nåt bra att säga till dina chefer. (Om du nu väljer att tacka ja, vill säga)

• FruTez

Tack alla, så mycket för all hjälp! Ni är helt underbara!! Va tusan hade jag gjort utan er? Tack speciellt Abbe, min blivande kollega, för tipset!

Oj, jag har nog inte riktigt smält detta än! Vet inte var jag ska börja. Tänkte att jag ska ge mig själv denna dagen att bara fundera ut hur jag ska gå tillväga med allt och vad jag ska säga till chefer och sånt... ojojoj!

Nibla: Hihi! Mysigt att kramas! Jag har två mån. uppsägning och jag måste prata med min chef nu och planera upp och lämna in uppsägningen. Som det ser ut nu så börjar jag mitt i semesterveckorna i Juli så jag får ingen semester då utan tar senare istället. Ang. lön, jag har gett ett bud och fått ett annat tillbaka. Det är lite högre än vad jag har idag och så verkar det som att den går upp något efter provanställningen. Ska bara se att det står med i kontraktet.

Känns samtidigt lite vemodigt... jag trivs trots allt väldigt bra här och har lärt känna folk och fått några nya vänner. Sen kommer det bli konstigt att inte ha maken så nära längre. Det har varit en fördel att ha gångavstånd till honom!

Det blir nog bra tillslut...

• Nibla

Tez,
    Kan tänka mig att det är på gott och ont att ha maken nära på jobbet. Tänk vad ni kommer längta efter varandra och han kan lämna skvaller om "gamla jobbet".
    Sen har väl det nya jobbet en bättre geografisk placering, bättre kommunal transport om du nu ska pendla med tåg/buss från Foxland.

Nu är det bara jag kvar i bemanningsträsket.....

• Ab fab

Men va roligt. Mer betalt, bättre företag (här får du träningsbidrag, föreläsnignar, konstförening, gympass, fritidsförening etc)

O kanonbra att pendla till. Jag har 35 min dörr till dörr inkl cykel, tåg o promenad. Perfekt för oss förortsboende. O så går företaget bra
    13 juni har vi AW på hela kontoret. Kom hit då

• FruTez

Nibla: Bara det att jag saknar maken hela dagarna, trots att han brukar gå förbi på rasterna och vinka till mig! Hihi! Tänk då efter en jourvecka, då slänger jag mig om halsen på honom så fort jag ser honom!

Det kommer bli en omställning, det är jag med på... Kommer säkert att bli jobbigt i början, men man är ju en kameliont och jag vet att jag kommer att vänja mig ganska snart!

Nibla: Du ska se att du också en dag kommer att komma bort från bemaningsträsket... Hoppas bara inte att det tar lika lång tid som för mig, haha!

Svar på tråden Fikasugna GbgFruar träffas igen....