Bröstförstoring 12
Välkommen till tråd nummer 12!
Välkommen till tråd nummer 12!
En vän till mig skaffade nya i Norge förra veckan. Betalade 28 000 norska kronor för 450 gram i varje. Hon var hel nöjd!!!
Glömde att tillägga att de la hennes bakom bröstmuskeln så de inte kommer att bli hängiga om några år...
På qvinna.info kan man söka på implantatstorlek på före och efter bilder, heller inga kändisar men......
Ska ringa i veckan och boka tid för konsultation ang.macrolane
Alltså, jag FÖRSTÅR inte.
Varför vill man ha större bröst? Jag har 70 D/E, är 163 cm, 54kg och det finns inget positivt med stora bröst! Urringat ser vulgo ut på mig, jag måste alltid ha en bra BH - även i t-shirts, att sporta är inte skönt utan en riktigt skön sportbehå och de är inte lätta att hitta. Klänningar som passar stor byst liten midja kan ni glömma - jag får specialsy. Vid PMS blir de ännu större och är ploppar ur det mesta och det är inte skönt. Sen är det så klart svårt att hitta BH och bikinitopp som sitter snyggt och ser bra ut. För att inte tala om hur jag avskyr när äcklos på stan visslar för att de bara ser ett par bröst.
Jag önskar att jag hade 70B. Tänk vad snyggt med djupt skurna klänningar, med en bikinitopp som sitter jättesnyggt även när jag vrider lite på mig - och vad SKÖNT att sporta! Jag kanske äntligen skulle kunna göra Yoga lite mer bekvämt utan brösten ivägen. Jag vill inte operera om hela brösten så att de blir mindre, eftersom det är ett ingrepp - och det vill jag undvika. Men mindre är mycket stiligare och skönare.
Under nyhetens behag är det säkert jättehäftigt med större bröst, när man tänker sexiga toppar, killars blickar mm. Men det går över ganska fort. Jag lovar.
Bara jag som tänker högt. För jag förstår verkligen inte.
Tror det är som med det mesta, man vill ha det man inte har...
Men var och en måste få bestämma sig för vad som känns rätt. Jag skulle nog inte heller vilja vara helt platt och förstår verkligen de som lider av det.
Själv har jag också stora bröst och tycker de är jobbiga. Hade så fina när jag var yngre, små och uppnosiga men efter två barn så har de blivit mycket större och nu hänger de och ser lite ledsna ut så jag är lite sugen på att lyfta och kanske förminska också... men har just operarat ögonen för närsynthet så jag måste spara lite först
Jag har också förstått att det är stor skillnad på äkta 70 E/F och "fake" 70 E/F. Jag har 65E/F (fake) och ingen skulle gissa den kupan på mig, kanske B/C.
Sen blir ju sillisar inte lika tunga som äkta. Många med sillisar använder ju inte ens bh i daglig dags eftersom tuttarna sitter på plats ändå.
Jag kan bara prata för egen del, och jag har varit en supertunnis i hela mitt liv. Strl xs på hm var för stort när jag var yngre, inte bara upptill utan hela vägen. Sen lyckades jag plussa på lite, men tuttarna blev inte så mycket större. Och efter graviditet och amning kan jag säga att det ytterst lilla som fanns innan var totalt bortblåst. Jag bestämde mig, nu vill jag se kvinnlig ut. Jag vill ha höfter, midja OCH tuttar!
Jag har inte ångrat mig en sekund. Jag känner mig inte heller som ett objekt eller ett par tuttar. Jag använder inte urringat i någon större utsträckning, det är inte därför jag valde att lägga in implantat.
Dafodilia,
Du kan inte se det bara från ett håll. Du har en stor byst och skulle vilja ha mindre. Själv växte jag upp men en liten a-kupa och mådde jättedåligt pga det. Efter mycket om och men tog jag tag i mitt problem och opererade mig. Fick en c-kupa som jag alltid drömt om och är jättettacksam. Precis som du skulle vilja ha mindre finns det massor av oss som har det omvända problemet. Du kan ju också göra något åt ditt problem. Bröstförminskning är väl inte konstigare än förstoring. Var innen och kollade på hemsidan hos Plastikkirurgen som opererade mig och där fanns en del bilder på bröstförminskningar som såg jättesnygga ut.
Jenny
Hej på er! Vad kul att tråden lever fortfarande!
Va ett tag sen jag skrev här nu nämligen, alltid lika roligt att läsa vad som skrivs här inne.
Jag vill bara säga att jag instämmer till fullo med ovanstående inlägg, det är tydligen stooor skillnad mellan sillisar och äkta bröst va gäller hur tunga och "i vägen" man upplever dem.
Själv har jag nu 75E, och de känns konstigt nog inte ett gram (!)tyngre än de jag hade förut, och de va små! Jag va helt platt i profil utan en bh på som va lite vadderad. Så jag ville bli mer kvinnlig i kroppen helt enkelt, och det har jag blivit, och trivs jättebra! De nya brösten är t.o.m. mer proportionerliga till min kropp än mina naturliga va, det handlar ju mycket om hur man ser ut annars med, proportioner.
Själv har jag inga problem alls att hitta bh:ar och topar som sitter bra, men det hade jag snarare förut, då de va svåra att fylla ut.
/Kram
Ska kanske tillägga att jag har implantaten bakom bröstmuskeln (vanligast idag), och det bidrar säker mycket till att man upplever brösten som betydligt lättare och mindre skumpiga, mer fasta helt enkelt.
Jag har själv gjort en brösreduktion pga mycket stor byst och det är det bästa jag gjort!! Jag tog bort 1,6 kilo bröst!! Allt är mycket lättare,mitt nackonda har försvunnit, jag kan träna lättare, kläder sitter bättre, folk pratar med MIG nu och inte mina tuttar....det är mer "jag" nu...
Jag har full förståelse för dem som har mindre bröst och vill ha större, för det måste ju då vara i princip samma sak, fast åt andra hållet..kläder kanske sitter illa, man kanske känner sig mindre kvinnlig..(?)jag vet inte, jag har aldrig riktigt varit i den situationen....
Vi är ju alla olika och mår man dåligt (fysiskt, psykiskt) för att man har stora ELLER små bröst, så kan vi ju faktiskt göra något åt det...det viktigaste är nog bara att man verkligen har funderat igenom det och att man känner sig redo!!
Huvudsaken att man själv mår bra i sitt beslut!!
Lycka till alla!!