• Swing

Bröstförstoring 12

Välkommen till tråd nummer 12!

• Svar på tråden Bröstförstoring 12
  • Design

Hej på er där ute!
    Nu sitter jag då här och skriver,det är 5 dygn sen jag gjorde min op och jag måste säga att jag trodde att jag skulle ha mycket mera ont än vad jag har haft!
    Första dygnet var värst,kändes som om en elefant satt på mitt bröst,hade så svårt att andas men det var ju bara normalt tydligen.Idag har jag för första gången vågat titta på mina "nya" boobisar och dom såg jättefina ut,inga blåmärken eller så alls.
    Så här långt känns allt kanonbra och nu hoppas jag på att allt läker som det ska!

Ha de bra!

• DropDeadUgly

elsi och swing:

haha, ja det blev ett alias-byte i samband med nya bröllopstorget .

jepp jag är gift sedan 1år och 4 mån sen, but who's counting . vi hade ett helt fantastikt bröllop och vi har dessutom hunnit få ett barn till.

kramar

• CeciliaT

Jag funderar på att göra en bröstförstoring på Proforma clinic i Sthlm, någon som har erfarenhet av dem?

• Sirili
    Design skrev 2008-02-26 20:09:05 följande:
    Hej på er där ute!Nu sitter jag då här och skriver,det är 5 dygn sen jag gjorde min op och jag måste säga att jag trodde att jag skulle ha mycket mera ont än vad jag har haft!Första dygnet var värst,kändes som om en elefant satt på mitt bröst,hade så svårt att andas men det var ju bara normalt tydligen.Idag har jag för första gången vågat titta på mina "nya" boobisar och dom såg jättefina ut,inga blåmärken eller så alls.Så här långt känns allt kanonbra och nu hoppas jag på att allt läker som det ska!Ha de bra!
    Gtattis - kul att du är nöjd! Vart op du dej, hur mkt la du in och "vad"? Hoppas du vill svara!

Nyfiken jag e´ va?

/Kram
  • Sirili
    elsi skrev 2008-02-26 09:59:43 följande:
    SWING!! hej! det är FAMOUSFAIRY här! var tvungen att byta namn och logga in mig igen.Mina "vänner" bli två år i April. De bli bara snyggare och snyggare!!! och... jag har loggat in mig igen för att .. jag ska gifta mig!! och min fästamö var den första som fick röra dom. jag var jätte nervös att berätta sanningen, men han tycker att jag ska skriva till min kirug och tacka henne! han tycker de är underbara och jag känner mig såååååå kvinlig! suck
    Roligt för dej! Får jag fråga samma frågor till dej med? Alltså - vart du op dej, hur mkt du la in och "vad"? Vad har du för bh-storlek nu och förut?

Och på vilket sätt tycker du att brösten förändrats under dessa 2 åren? Har du haft nåt känslobortfall nånstans på brösten nån gång?

Själv op jag mej på VK för 8 mån sen, är super-dupernöjd och ångrar mej inte 1 sek!! Kännes mej oxå mkt mer kvinnlig, och tycker de nya boobiosarna passar mkt bättre i proportion till min kropp än mina naturliga gjorde. Jaf la in 375 ml anatomiska geléhallon FF soft touch, fick från liten 75C till 75E. De ser inte så stora ut på min kropp som det låter - jag är lång, vältränad och bredaxlad, mkt sånt spelar ju in, hur man ser ut i övrigt såklart.

Själv har jag ingen ytkänsel under brösten, har snittet under med. Har hört att känseln brukar komma tillbaks, och att det kan dröja länge, så jag får se hur det blir längre fram.

((Kram))
  • sweetface

hej

hur gjorde ni med sjukfrånvaron på era jobb? hur funkar det med sjukintyget? kan man hålla op anonym i det?

svara gärna omgående :)

tack o kram

• Mimselisa

Hej!
    Jag har inget fysiskt ansträngande jobb och var bara borta en vecka, dvs något sjukintyg behövdes inte.

/Mimselisa

sweetface skrev 2008-03-03 10:39:27 följande:
    hejhur gjorde ni med sjukfrånvaron på era jobb? hur funkar det med sjukintyget? kan man hålla op anonym i det?svara gärna omgående :)tack o kram
  • elsi

oj förresten, min fastman inte fastmö! jo han är en han och jag är en hon.
    jag op mig på Akedemikliniken la in 245 anatomiska, var i princip PLATT innan, jag menar det, AA passade knappt,
    jag ha ingen känslobortfall, däremot kan jag få ont ibland, på ett område stor som en 5skr ungefär, men jag fick en armbåge där när jag var 13 år så att det är det som spöker,
    brösten har blivit mjukare, särskilt sen de fick lite uppmärksamhet från min fästman.. oj vilken underbar ord!
    Det är sååååå kul att jag gjorde op för mig men ha ändå hittade någon som kan njuta av mina bröst och älskar mig.
    De hängar sig lite mer också, se väldigt naturligt ut. Min blivande sa att han skulle inte ha vetat om jag inte hade berattade för honom.
    En sak.... jag ångrade mig lite, till o från efter ca ett år och trodde att de var för stora och bolliga, den känsla hade jag,- till o från,- ca 5 månader.

ha det!

• Sirili
    sweetface skrev 2008-03-03 10:39:27 följande:
    hejhur gjorde ni med sjukfrånvaron på era jobb? hur funkar det med sjukintyget? kan man hålla op anonym i det?svara gärna omgående :)tack o kram
    På sjukintyget skriver läkaren bröstoperation, fast på latin, som jag har förstått det.

Så om arbetsgivaren vill kolla upp vad det eg. betyder så är det ju lätt att göra det. Läkare får ju inte skriva "osanningar" i intygen.

Själv gjorde jag min op på semestern, just för att slippa såna saker och ev. spekulationer.

Jag har ett fysiskt ansträngande arbete, så jag hade 2 v. sem., sen sjukskrev jag mej 1 v. ytterligare pga "ryggont", och då fick jag alltså 3 v. ledigt efter op, vilket jag verkligen behövde.

När ska du op dej, och hur är ditt jobb?

((Kram))
  • Sirili

elsi skrev 2008-03-03 21:39:45 följande:

oj förresten, min fastman inte fastmö! jo han är en han och jag är en hon.jag op mig på Akedemikliniken la in 245 anatomiska, var i princip PLATT innan, jag menar det, AA passade knappt, jag ha ingen känslobortfall, däremot kan jag få ont ibland, på ett område stor som en 5skr ungefär, men jag fick en armbåge där när jag var 13 år så att det är det som spöker,brösten har blivit mjukare, särskilt sen de fick lite uppmärksamhet från min fästman.. oj vilken underbar ord! Det är sååååå kul att jag gjorde op för mig men ha ändå hittade någon som kan njuta av mina bröst och älskar mig.De hängar sig lite mer också, se väldigt naturligt ut. Min blivande sa att han skulle inte ha vetat om jag inte hade berattade för honom.En sak.... jag ångrade mig lite, till o från efter ca ett år och trodde att de var för stora och bolliga, den känsla hade jag,- till o från,- ca 5 månader.ha det!
    Låter härligt! Vad har du för bh-storlek nu? Och hur ser du ut i övrigt(typ längd, kroppsbyggnad)?

Och grattis till att ni ska bli äkta makar!!

((Kram))
Svar på tråden Bröstförstoring 12