• Swing

Bröstförstoring 12

Välkommen till tråd nummer 12!

• Svar på tråden Bröstförstoring 12
  • Sirili

Jagégla skrev 2008-02-17 13:44:15 följande:

Är lite nyfiken på op men FEG. För vad säger man till sina närmaste- barn, föräldrar, kollegor när man ska vara borta ett tag och sedan kommer tillbaka med en byst??Och vad har Ni betlata för era op? Hur valde Ni klinik?
    Jag op mej bara för min skull, och det har ingen annan eg. med att göra - och då menar jag alltså andra personer i min omgivning.

Så jag har bara berättat om min op för såna personer som står mej väldigt nära och som jag vet inte "dömer" mej för det.

Jag op mej på min semester i somras, så jag va inte sjukskriven nåt - och på jobbet har ingen sett nåt annorlunda, iaf har de inte sagt nåt. Vi har även löst sittande arbetskläder, och jag tror ingen lagt märke till att brösten blivit några strl större faktiskt. Jag hade även bh:ar med mycket fyllning i innan op, så inte skillnaden skulle bli för stor i andras ögon.

Jag betalade 50 000:- för min bröstförstoring på Victoriakliniken (VK), inklusive 5 års kapselbildningsförsäkring. Jag gjorde mitt val efter att ha läst om andras erfarenheter på nätet, och efter kontakt med kliniken.

Jag är 100% nöjd med mitt val av klinik och kirurg, och ångrar ingenting 1 sekund!

Jag la in anatomiska "geléhallon" profil FF 375 ml. Gick från en liten 75C till 75E, vilket passar perfekt till min kropps proportioner i övrigt - sånt spelar ju jättestor roll.

Fråga gärna mer om du vill!

/Kram
  • madelias
    Sirili skrev 2008-02-20 01:14:02 följande:
    madelias skrev 2008-02-17 13:18:00 följande:
    När op du dej?Där jag op mej sa de att jag inte skulle ha nån bh alls i flera v. efter op, och sen en mjuk bh som inte sitter åt för hårt, och absolut inga byglar på.Jag blev som sagt rekommenderad atrt tejpa i 6 mån efter op, för bäst och finast ärrläkning, och även för att ärren inte ska spricka i början. Man byter tejp när den man har på börjar lossna lite i kanterna, dvs efter ca 1 v.Tejpa är jätteviktigt!
    Jag skulle ha sportbh sa dom till mig dom första 8 veckorna, både dag och natt.
    Op mig den 8 oktober förra året.
  • Sirili
    madelias skrev 2008-02-20 07:47:02 följande:
    Jag skulle ha sportbh sa dom till mig dom första 8 veckorna, både dag och natt.Op mig den 8 oktober förra året.
    OK. Alla kirurger verkar säga så olika, så det är ju bäst att följa de rekommendationer man får. Undrar bara varför de eg. säger så olika, konstigt eg...

Hur har det läkt för dej? Är du nöjd?

/Kram
  • madelias
    Sirili skrev 2008-02-21 20:07:52 följande:
    OK. Alla kirurger verkar säga så olika, så det är ju bäst att följa de rekommendationer man får. Undrar bara varför de eg. säger så olika, konstigt eg...Hur har det läkt för dej? Är du nöjd? /Kram
    Tycker det har läkt väldigt bra. Läkte det bra för dig?
    Jag är supernöjd.

Pratade igår med min sköterska på kliniken och frågade om tejpen och sportbhn, tejpen kunde jag nu sluta med och bhn behöver jag inte ha mer.

Ja det är konstigt att dom säger så olika.
    Borde va lika överallt.

Vad har du lagt in för plantat och var gick dom in?
    Blev du nöjd?

Ha en bra dag
    Kram
  • Sirili
    madelias skrev 2008-02-22 07:56:37 följande:
    Tycker det har läkt väldigt bra. Läkte det bra för dig?Jag är supernöjd.Pratade igår med min sköterska på kliniken och frågade om tejpen och sportbhn, tejpen kunde jag nu sluta med och bhn behöver jag inte ha mer.Ja det är konstigt att dom säger så olika.Borde va lika överallt.Vad har du lagt in för plantat och var gick dom in?Blev du nöjd?Ha en bra dagKram
    Yes, jag är jättenöjd med allt! Mina ärr har läkt hur bra som helst, de syns bara lite som ljusröda streck nu. Hur ser dina ut?

Det va 8 mån sen jag gjorde mina nu. Jag la in som man oftast brukar, dvs under brösten, du då? Det enda är att jag inte har nån ytkänsel på huden under brösten än, men den kan komma tillbaks senare har jag hört, när nervtrådarna verkliogen hittat rätt. men man får se. Hur har du då? Full känsel överallt eller?

Ha en bra helg allihop!

((Kram))
  • Linslusen1

Oj, tråden är fortfarande igång, det var inte illa. Jag var med i dom första trådarna. Kul att ni fortfarande peppar o ger råd

• elsi

SWING!! hej! det är FAMOUSFAIRY här! var tvungen att byta namn och logga in mig igen.
    Mina "vänner" bli två år i April. De bli bara snyggare och snyggare!!! och... jag har loggat in mig igen för att .. jag ska gifta mig!! och min fästamö var den första som fick röra dom. jag var jätte nervös att berätta sanningen, men han tycker att jag ska skriva till min kirug och tacka henne! han tycker de är underbara och jag känner mig såååååå kvinlig! suck

• DropDeadUgly

***FAMOUS***

HEJ, Zemiramis här. Har inte varit inne på jättelänge och så hittar jag dig här! Stort grattis till giftermål! När är det dags?

kramar

• elsi

men zemi.. drop dead ugly? vad är detta!?
    vi ville på hösten men pga att lokalen är bokade vi kanske vänta tills nästa vår. Förlovningen bli officiellt i maj... på gammal dags vis, och på det sättet bli vi förlovade ett åt innan...

• Swing

Hej Famousfairy och jättegrattis till att du ska gifta dig! Zemiramis, du har väl hunnit gifta dig sedan vi sågs, eller? Undrar om den fjärde i kvartetten, ni vet vem jag menar, fortfarande tittar in här ibland?
    Kram på er från Swing

Svar på tråden Bröstförstoring 12