• Swing

Bröstförstoring 12

Välkommen till tråd nummer 12!

• Svar på tråden Bröstförstoring 12
  • Design

Hej på er!
    Jaaa,nu börjar det dra ihop sig för min del!!Om 2 veckor är det dax,bröstförstoring på VK.Känns helt overkligt,men skönt på samma gång att jag ÄNTLIGEN har tagit steget.Ha det bra!

• Sirili
    Design skrev 2008-02-08 10:02:50 följande:
    Hej på er!Jaaa,nu börjar det dra ihop sig för min del!!Om 2 veckor är det dax,bröstförstoring på VK.Känns helt overkligt,men skönt på samma gång att jag ÄNTLIGEN har tagit steget.Ha det bra!
    NU har jag hittat hit till den nya tråden med! Va ett tag sen jag va inne här på BT.

Vill bara säga GRATTIS till ett jättebra val av klinik - jag lovar att du inte kommer att bli besviken!!

Skriv gärna mer sen och berätta!

((Kram))
  • Sirili
    Design skrev 2008-02-08 10:02:50 följande:
    Hej på er!Jaaa,nu börjar det dra ihop sig för min del!!Om 2 veckor är det dax,bröstförstoring på VK.Känns helt overkligt,men skönt på samma gång att jag ÄNTLIGEN har tagit steget.Ha det bra!
    ´

Jag har förresten svarat i din gästbok ang. träning som du frågade mej om.

Jag lägger även ut svaret här för de som kan tänkas va intresserade:

* Viktigt att för bästa resultat göra bröst-stretchövningarna efter op, som de lär en på VK hur man ska utföra. (Konstigt att inte fler kirurger har såna!...)

* 3 v. efter op - får börja med snabbare promenader (inte tidigare pga ökad blödningsrisk)

* 4 v. efter op - får börja med lättare konditionsträning (dock utan hopp, inte jogga)

* 6 v. efter op - får börja simma

* 8 v. efter op - får börja träna bröstmuskeln med lättare vikter och konditionsträna (inte hopp och jogging)

* 12 v. efter op - får träna bröstmuskeln med lite tyngre vikter pö om pö och kan träna som man vill (pga att de inre ärren nu fått sin fulla styrka)

* 6 mån efter op - får göra armhävningar igen (OBS!Inte tidigare!!)

Idag kan jag ha lika tunga vikter på bröstövningarna som tidigare, och bröstmuskeln varken ömmar eller stramar längre då jag tränar.

Fråga gärna mer om du undrar över nåt annat!

Lycka till!!

((KRAAM))
  • madelias

Hej

Jag är ny här och skulle behöva lite svar på mina frågor ang bröstoperationer.
    Gjorde en förstoring i okt-07, undrar nu hur länge man måste ha tejpen över snittet.
    Snittet las under bröstet.
    Har även lite ont när jag använder bh, blir liksom som ett tryck på snitten.

Nån som vet.

Ha en bra kväll

• rosett
    madelias skrev 2008-02-15 20:11:48 följande:
    HejJag är ny här och skulle behöva lite svar på mina frågor ang bröstoperationer.Gjorde en förstoring i okt-07, undrar nu hur länge man måste ha tejpen över snittet.Snittet las under bröstet.Har även lite ont när jag använder bh, blir liksom som ett tryck på snitten.Nån som vet.Ha en bra kväll
    Hej!
    Opererade också mig i oktober och har fortfarande tejpen.
    Själv tänkte jag använda upp rullen jag fick av min klinik eller så slutar jag när det gått 6mån. & nu är det ju bara 2 månader kvar :) Kommer ju kännas läskigt att inte ha den! :)

Ha en underbar lördag!

Kram
  • Sirili
    madelias skrev 2008-02-15 20:11:48 följande:
    HejJag är ny här och skulle behöva lite svar på mina frågor ang bröstoperationer.Gjorde en förstoring i okt-07, undrar nu hur länge man måste ha tejpen över snittet.Snittet las under bröstet.Har även lite ont när jag använder bh, blir liksom som ett tryck på snitten.Nån som vet.Ha en bra kväll
    6 mån sa min kirurg att jag skulle tejpa, så jag har gjort det, och det va inte alls nåt läskigt eller så när jag slutade tejpa, utan det hade läkt jättefint.

Vart op du dej och är du nöjd med resultatet?

Lycka till!

((Kram))
  • madelias

Jag op mig i Uppsala på Läkarhuset och jag är supernöjd.

Hur har ni gjort med er sportbh, hur länge hade ni den.
    Sov inatt för först gången utan den, det var skönt å slippa ha den.

Ok 6 månader med tejpen, tror ni att det gör nåt om man tar bort den tidigare, har ingen på mig nu tog bort den i morse och det känns mycket bättre.

Ha en trevlig fortsatt söndag.

Kram på er

• Jagégla

Är lite nyfiken på op men FEG. För vad säger man till sina närmaste- barn, föräldrar, kollegor när man ska vara borta ett tag och sedan kommer tillbaka med en byst??
    Och vad har Ni betlata för era op? Hur valde Ni klinik?

• rosett

Alla ni kloka härute.. :) Ska bleka mina tänder och undrar såklart om det finns någon annan här som gjort det? Hur blev resultatet? Blev det en stor skillnad?

Tjing!

• Sirili

madelias skrev 2008-02-17 13:18:00 följande:

Jag op mig i Uppsala på Läkarhuset och jag är supernöjd.Hur har ni gjort med er sportbh, hur länge hade ni den.Sov inatt för först gången utan den, det var skönt å slippa ha den.Ok 6 månader med tejpen, tror ni att det gör nåt om man tar bort den tidigare, har ingen på mig nu tog bort den i morse och det känns mycket bättre.Ha en trevlig fortsatt söndag.Kram på er
    När op du dej?

Där jag op mej sa de att jag inte skulle ha nån bh alls i flera v. efter op, och sen en mjuk bh som inte sitter åt för hårt, och absolut inga byglar på.

Jag blev som sagt rekommenderad atrt tejpa i 6 mån efter op, för bäst och finast ärrläkning, och även för att ärren inte ska spricka i början. Man byter tejp när den man har på börjar lossna lite i kanterna, dvs efter ca 1 v.

Tejpa är jätteviktigt!
Svar på tråden Bröstförstoring 12