• Pumpkin

Nu är det nära! Sommarbröllop 2008 är snart i mål.

Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT – Nästa anhalt: Tråd nr. 9!

Tänk att tiden har gått så fort! Nu är vi inne på VÅRT ÅR brudar, om ett år är vi alla fruar Förvånad
    Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget Flört De som mest frekvent hänger här just nu är:

Med bestämt datum:

080524 Brud 080524
    080620 Alvaerevahome.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080628 Bellanotebridetobe.weddingannouncer.com
    080628 AnneiLund

080705 Snitte - 5/7 2008rebeccaochmagnus.weddingannouncer.com
    080705 stjärngudinnan
    080705 Pumpkinlarsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080705 Mitziemoe
    080705 Pärlplattan
    080712 Flamora
    080719 Anja 19 juli 2008anjasbrollops.blogg.se / anjaochdaniel.weddingannouncer.com
    080726 Anettan73tobiasoanette.weddingannouncer.com

080802 Englaliandreasjohanna.weddingannouncer.com
    080802 Steffis steffiochtommy.weddingannouncer.com
    080802 GME76
    080808 Hedebrishedebris.weddingannouncer.com
    080808 Vidalila
    080808 B & Sbojanochsamantha.weddingannouncer.com
    080816 Annimminnic.weddingannouncer.com
    080816 Du & Jag
    080823 jeeksa080823marcusochjenny.weddingannouncer.com
    080823 Schatzilein

Med mage istället för datum, men lika välkommen ändå:
    sajber.pillanhome.gamman.se/pillanochkjelle

Vi har även våra egna ”hustomtar” – dvs brudar som redan gift sig som hänger här med oss då och då Skrattande

*Vi uppdaterar inte listan i tråden, det blir så himlans rörigt då*

Vill också passa på och säga följande:
    Om jag har glömt någon är det inte för att ni inte är välkomna eller att ni på något sätt är mindre värda, det är bara svårt för mig att komma ihåg alla som kommer in i den här tråden och har ni då inte mailat mig så kan det hända att ni inte finns med på listan. Maila mig nästa gång så kommer ni med Flört

Dåså, låt planerandet och snackandet fortsätta!

• Svar på tråden Nu är det nära! Sommarbröllop 2008 är snart i mål.
  • Anja 19 juli 2008

Åh Englali jag vet ju precis vad du känner... jag lovar!!! Är nog egentligen skitlik dig!!!

Det är efter barnen som allt sånt här har kommit!

Jag kände exakt som du, låg och snoooosade på DAniel halva nätterna de första 10 åren och kunde lixom bara ligga och titta på honom och le för mig själv och väcka honom mitt i natten för jag ville ha honom haha...

men alltså, ja det här med barn förändrar och gör saker med en själv och ens förhålland, det är nog tyvärr självklart, även om det inte behöver förändra ALLT eller ändra känslorna för varandra. Man orkar inte lika mkt, plötsligt är inte den andra det VIKTIGASTE i ens liv längre, det finns annat som betyder mer osv. Att ha jobb som är så olika påverkar oxå så jag har nog blivit mer praktisk...

jag tycker det är superotryggt om daniel ej är hemma... klarar inte ens av att gå och lägga mig då, får nästan ångest... men jag sover aldrig på hans arm längre eller så

Det är helt enkelt svunna tider!

• Englali

Förstår hur du tänker med barnen, jag är ju inte där ännu så jag kan inte sätta mig in i situationen, men hur som så tror jag ändå aldrig att vi kommer skaffa separata sovrum. Nej, jag är på tok för bunden vid honom för det!

Haha vet inte om jag snosar på honom så mkt, sover nog mest o njuter. Tusan vad jag älskar honom!! Åh, fasen han kunde väl komma hem nu... *drömmer lite*

Önskar jag kunde ha samma jobbförmåner som A... drömmar går ju!!

Anja ni flyttade ju nyligen till nybyggt. Är det hus, bostadsrätt, hyresrätt!?!

• Anja 19 juli 2008

Det är ett radhus, bostadsrätt... såååå HÄRLIGT med nybyggt!!! Älskar att ingen annan varit där och satt dit sin smuts lixom... Fräscha badrum där ingen annan suttit och skitit eller duschat, vitvaror där ingen annan haft sina matvaror, inga skumma lukter, allt som är här inne har vi VALT själva osv...

Det är lyx!!!

Sedan älskar jag gamla hus typ 20-talshus osv, de har så mkt charm, men ack, då måste de vara splajsnyrenoverade enbart för mig, så att allt är nytt och fräscht och oanvänt...

jag är superlöjlig!
    Klarar inte av att bo där man känner lukter och sånt av andra!

• Englali

Vi bor ju också i nybyggt och valt det mesta själva trots att det är en hyresrätt. Vi börjar bli lite lea på att vi aldrig hittar något hus, så vi pratar lite smått om att kanske bygga ett, men jag är lite för feg för det... så mkt pengar. Vet inte om vi fixar en sådan hög boendekostnad i månaden.

Jag har ju mitt studielån (inte csn) sedan privatskolan som jag gärna skulle vilja bli av med först innan vi bygger isf. Jag betlar av rätt mkt på det varje månad (2500 för att det ska försvinna.

Har räknat lite på vår budget som egentligen inte finns och 15-20000 har vi kvar. Det borde vi lösa tills det är dags!
    Blev sååå nöjd (förlåt att jag skriver detta med ekonomi men det är ngt jag oroar mig så sjukt mkt för jämt) men jag var ju sjuk i början på feb så jag var olrolig att lönen skulle vara helt kass. Men... 33´000 fick vi ut ihop den här månaden... bröllopskontot nästa

• Anja 19 juli 2008

Ååååh gött Englali...

Det mesta vi någonsin fått ut tillsammans är 32.000 ett par gånger och jag vet hur lycklig jag varit då...

Ändå är det typ, helt normalt, haha... fast vi tycker ju det är mycket eftersom vi inte är höginkomsttagare någon av oss Antar att ni inte heller varit det eftersom du inte fått din höga lön så länge

Måste kännas stor skillnad nu när du blivit färdig??

• Pumpkin

Jag är med Englali på sovrumsfrågan - skulle aldrig kunna tänka mig att inte dela sovrum med Lasse! Men så är det ingen av oss som störs av att den andra tittar på TV eller läser heller så...

Englali: Vet hur du känner med pengarna, nu efter 2 månader med halv lön (nja, snarare en tredjedels lön) så var det SÅ skönt att få specen nu och se hur mycket pengar vi får ut tillsammans den här månaden. Drygt 37000kr! Nu ska här bröllopsshoppas

• Anja 19 juli 2008

Gokväll Pumpkin...

drygt 37 000, GÖTT...

Mmm nu är det ju så att jag störs bara en knappnål faller i golvet när jag sover, för att inte tala om när jag ska somna...

Bara daniel snarkar till på natten så vaknar jag! (skada från att ha blivit mamma, fast jag var sådan innan oxå men inte i samma grad) och daniel klarar inte av att man har tänt, då vaknar han... (mmm det leder till irritation och missunsamhet, tyvärr...)

Så för oss hade det varit en lösning, om han hade kunnat tänka sig det... men visst går det bra att sova ihop, visst är det mysigt, men jag hade gärna haft mitt eget rum där jag hade MÖJLIGHET att sova de kvällar jag verkligen känner för att få läsa tills ögonen fladdrar och jag bara kan lägga boken ifrån mig och somna!

Som det är nu får jag läsa i soffan för att sen resa mig upp, gå uppför trappan till sängen och då är den där underbart sköna tröttheten svår att finna igen...(jag har lite svårt att somna)...

• Englali

Anja: Det är definitivt en stor skillnad på min lön kan jag säga. Det är många sköna tusenlappar extra varje månad. Och helt ärligt så har vi inte sååå mkt räkningar varje månad heller. Vi har väl inte varit höginkomsstagare så inte jag iaf men A har haft en bra lön, fast den han har nu är betydligt bättre. När vi har fått ut detta ihop så är dock redan nya bilen bortdragen och all privat bensin från förra månaden... så helt OK! Det är ju x antal tusenlappar det...

Pumpkin: Nej då är vi helt överrens ang. sovrumsfrågan. Förstår att det är härligt med en ordentlig lön efter flera månader på mindre. Ja lägg dem på bröllopet!

A gör ju lite extrapengar ikväll och så blir det både fre o lör nästa helg så vi ska nog få ihop det som fattas i budgeten.

• Anja 19 juli 2008

Vet ni om rainbow´s skor går att finna någonannastans, på någon svensk sida som säljer dem???

Svar på tråden Nu är det nära! Sommarbröllop 2008 är snart i mål.