• Pumpkin

Nu är det nära! Sommarbröllop 2008 är snart i mål.

Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT – Nästa anhalt: Tråd nr. 9!

Tänk att tiden har gått så fort! Nu är vi inne på VÅRT ÅR brudar, om ett år är vi alla fruar Förvånad
    Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget Flört De som mest frekvent hänger här just nu är:

Med bestämt datum:

080524 Brud 080524
    080620 Alvaerevahome.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080628 Bellanotebridetobe.weddingannouncer.com
    080628 AnneiLund

080705 Snitte - 5/7 2008rebeccaochmagnus.weddingannouncer.com
    080705 stjärngudinnan
    080705 Pumpkinlarsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080705 Mitziemoe
    080705 Pärlplattan
    080712 Flamora
    080719 Anja 19 juli 2008anjasbrollops.blogg.se / anjaochdaniel.weddingannouncer.com
    080726 Anettan73tobiasoanette.weddingannouncer.com

080802 Englaliandreasjohanna.weddingannouncer.com
    080802 Steffis steffiochtommy.weddingannouncer.com
    080802 GME76
    080808 Hedebrishedebris.weddingannouncer.com
    080808 Vidalila
    080808 B & Sbojanochsamantha.weddingannouncer.com
    080816 Annimminnic.weddingannouncer.com
    080816 Du & Jag
    080823 jeeksa080823marcusochjenny.weddingannouncer.com
    080823 Schatzilein

Med mage istället för datum, men lika välkommen ändå:
    sajber.pillanhome.gamman.se/pillanochkjelle

Vi har även våra egna ”hustomtar” – dvs brudar som redan gift sig som hänger här med oss då och då Skrattande

*Vi uppdaterar inte listan i tråden, det blir så himlans rörigt då*

Vill också passa på och säga följande:
    Om jag har glömt någon är det inte för att ni inte är välkomna eller att ni på något sätt är mindre värda, det är bara svårt för mig att komma ihåg alla som kommer in i den här tråden och har ni då inte mailat mig så kan det hända att ni inte finns med på listan. Maila mig nästa gång så kommer ni med Flört

Dåså, låt planerandet och snackandet fortsätta!

• Svar på tråden Nu är det nära! Sommarbröllop 2008 är snart i mål.
  • Anja 19 juli 2008

Bellanote

ja, försoningssex är nice, hehe, och ja, som sagt, det har vi ju en hel del Vem vet, det kanske är daniels skithumör som håller gnistan igång (nääää det var VERKLIGEN ett skämt för så är det INTE, den tar faktiskt kål på både den ena och den andra känslan från stund till stund ) men jodå, försoningssex är ju riktigt gött... hehe

Englali
    japp alltid på vinterhalvåret, och precis som du säger så är det ÄNNU värre än vanligt i år pga den skitkassa sommaren

Haha Englali, jag tvingade Daniel att sova på soffan i ett halvår, pga att jag dubbelammade och var vaken halva nätterna pga det och han snarkade som ett svin då (han vägde några kilo mer än nu och det gjorde att han snarkade något som sanslöst) och i min övertrötta hjärna så orkade jag inte ta hänsyn till att han faktiskt itne kunde hjälpa det. jag ville slå ihjäl honom när jag hörde det. Jag fick INGEN sömn när vi sov ihop!

Döm mig inte... hehe du har inte ammat hela nätterna ännu eller varit så sjukt trött av nätter med barn som inte somnar eller klarar av att sova mer än tio minuter i sträck hihi

Helt seriöst så kan man nästan bli galen av sömnbrist! jag hade TVÅ barn som ammades varav ett som vaknade varje halvtimme och vrålade tills hon fick bröstet... Hemskt när jag även hade en nyfödd som behövde mig. usch vill inte minnas, bläää...

• Englali

Anja: Jag dömmer dig inte. Har nära vänninor som sett ut som vrak efter städigt sömnlösa nätter med ammande o gråtande barn. En tjej mötte jag en dag helt förtvivlad och hon bara brast ut i storgråt när jag frågade hur allt var. Så nej, skulle aldrig dömma!!

Hur har ni semester i sommar Anja, lagt den ihop med bröllopet eller?

• Anja 19 juli 2008

Englali

Om jag ska vara HELT ärlig (och detta kommer inte bara från mig utan MÅNGA av mina gifta väninnor) så fattar jag egentligen inte grejen med att DELA säng och sovrum... visst är det skitmysigt ntt ligga och prata tills man somnar osv...

Men när man aldrig lägger sig samtidigt, inte alls har samma arbetstider, samma stiga-upptider, samma kvälls/nattvanor så är det nästan sämre för förhållandet.

Min dröm är att bo i ett stort vackert hus där jag och Daniel kan ha varsett sovrum med anslutande dörrar typ dubbeldörrar emellan så att jag kan ligga ch läsa när jag gått och lagt mig (vilket jag ej får nu för han lägger sig tidigare än jag och när jag lägger mig måste jag smyga mig in i mörkret och vara knäpptyst) och han hade kunnat ligga och titta på tv på kvällarna när han är ledig vilket han ej får nu, för jag jobbar ju ofta helg och då börjar jag kl.07 vilket gör att jag kräver total tystnad och mörker kl.22 i sovrummet...

Sedan hade man ju troligtvis sovit HOS varandra allt som oftast men att få ha sitt eget sovrum, f..n det är en mänsklig rättighet och för mig betyder inte det att man älskar varandra mindre. Det betyder bara att man är olika som individer och att man faktiskt har olika vanor och som vuxen människa borde man ju få lov att HA sina vanor så som man trivs att ha dem.

Jag är definitivt en romantiker men efter många år i ett förhållande så är man ju inte sådär superförälskad även om jag är väldigt passionerad och tänder jättemkt på daniel och älskar honom... De kvällar vi vill lägga oss samtidigt så hade vi ju gjort det och sovit där vi hade hamnat men åååh som jag hade velat kunna lägga mig när jag vill, läsa, ligga vaken, hålla på med saker i mitt eget sovrum!!! (nej, Daniel delar INTE denna tanke, hehe, han tycker absolut att man ska ha delat sovrum... min mamma och mina bästa väninnor däremot, delar min åsikt till fullo).

Att man ska dela sovrum är väl mer ett praktiskt arrangemang från förr, annars hade det väl inte blivit några barn gjorda 'asg*

Kan säga att vi ALDRIG har sex i sovrummet utan alltid i soffan eller någon annanstans eftersom vi aldrig är vakna samtidigt i sovrummet

• Anja 19 juli 2008

Englali

hihi trodde inte du skulle döma mig skoja bara...

Men det där m sömnbrist är inte att leka med! Usch...

Vi ska ha semster, hmmm, har inte tänkt på det... daniel har ju alltid semester när industrisemestern är så att säga... Hmm det är väl i juli/augusti eller *asg*

Jag ska ha en vecka innan bröllopet och en vecka efter... jag har ju ingen semester egentligen, är ju timanställd, så det suger ju lite för inte sjutton sparar jag min semesterersättning, haha... den ryker ju den oxå

• Anja 19 juli 2008

Vet faktiskt itne riktigt hur vi ska göra m daniels semester!!!

Han MÅSTE ju ta semester när resten av hans jobb och chefen tar semester, för då finns där ju inget för honom att göra på jobbet... men han måste ju för sjutton ha semester två veckor i nov/dec då vi ska åka på bröllopsresa!!! gulp... tanken har inte riktigt slagit mig innan!!!

• Anja 19 juli 2008

Hur känns det i halsen nu Englali

synd att du ej gillar varma drycker... men kan du inte ens dricka lite varm choklad?

• Englali

Anja: OJ!! Hm... jag håller då absolut inte med dig, men jag kan förstå dig.
    Här är dock allt lite annorlunda. Andreas är vaken längre än mig ibland och ligger o kollar på tv i sovrummet. Vilket jag tycker är såå skönt. Tycker det är världens trygghetskänsla att han ligger vaken där och kikar på tv medans jag oftast ligger på hans arm/bröst o somnar där. Haha kanske låter helt knas men jag somnar mkt bättre om tvn är på.
    Vill jag läsa/titta på tv i sovrummet en kväll o han sover är det fine, han störs inte ett dugg av det. Han sover SÅ djupt.
    Om morgnarna när jag står o fönar håret vid speglen precis utanför sovrummet så vaknar han aldrig...

Jag kan inte tänka mig att inte ha sorvrummet ihop med Andreas. Jag/vi har gärna sex i sängen och det händer ofta. Lika ofta som någon annan stans.
    Nej... det är tusan något jag kan längta hur mkt som helst efter. När vi lägger oss tillsammans på kvällen. O tanken på att han inte skulle ligga där bredvid mig om jag vaknar... näe, usch... hemska tanke!

Jag har ju varit sambo i nästan 7 år så det är ju itne det att sambolivet är nytt för mig så därför jag njuter av det utan nej, för min del finns det inte i denna världen att jag och A skulle ha separata sovrum. MEN... tur att man är olika och jag har full respekt för att du inte tycker som jag!

• Englali

Anja 19 juli 2008 skrev 2008-02-23 23:27:46 följande:

Försvann du?
    Nej... jag författar långa inlägg

Andreas den lilla fulingen har 6 veckors betald semester varje år. Sedan är de alltid lediga 2-3 veckor över jul. Detta är då en betald ledighet som inte på något sätt dras från hans semesterveckor. Så vi tar nog 3 veckor ihop omkring bröllopet och sparar resten till resan (jag har ju bara 5 veckor) som förhoppningsvis blir 2 veckor i början på 2009.
  • Englali

Fast jag har kvar endel semester från förra året också... som jag ska försöka göra av med. En dag är på måndag tex. då har jag semester för att besöka tandläkaren... haha, trevlig ledighet!

Halsen är sådär. Tack som frågar. Känns nästan som det gått över i att det kliar som tusan i halsen i stället för att det gör ont, ögonen rinner och jag nyser konstant. Som en rejäl förkylning börjar lossna. Fast det är tusan bättre än när det gör ont o man har feber. Fast feber har jag lite fortf.

Svar på tråden Nu är det nära! Sommarbröllop 2008 är snart i mål.