• mysifer

fler 2010?

är jag verkligen helt ensam om att planera bröllop 2010?

vet att jag är ute i god tid men det hade varit kul att hitta fler som går runt och dagdrömmer och samlar tips i väntan på att dra igång planeringen på riktigt längre fram.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-02 18:23
    tog mig friheten att lägga lista här så det är lättare att se den. om nån annan vill vara med är det bara att meddela så lägger jag till er.

lillamaa, 21 år, Kalix X.02.2010
    mysifer, 23 år, Jönköping 08.05.2010
    Starfish, 24 år, Gävle sommaren 2010 Sanber, 23 år, Övik sommaren 2010
    Fenixx, 27år, hemligt 4.09.2010
    Kultis, 27år, Stockholm, 2.10.2010

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-04 08:19
    Tinzi, 26 år, Gbg 8.5.2010

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-08 07:18
    här är den nya, uppdaterade listan

lillamaa, 21 år, Kalix X.02.2010
    mysifer, 23 år, Jönköping 8.05.2010
    Tinzi, 26 år, Göteborg 8.5.2010
    Starfish, 24 år, Gävle sommaren 2010 Sanber, 23 år, Övik sommaren 2010
    Fenixx, 27år, hemligt 31.07.2010
    Kultis, 27år, Stockholm, 2.10.2010

• Svar på tråden fler 2010?
  • paradisfågel

Bara planering än så länge.. Vi ändrar ju oss stup i kvarten om var vi ska gifta oss, så vågar inte boka något än.. Dock vet vi vilken vigselförättare vi vill ha, oavsett var i sverige vi kommer gifta oss.. Har dock inte pratat med honom än..

Har ni bokat något än?

• mysifer

har inte bokat något. ska kolla med fotografen vi hade tänkt oss om hon åker utanför stan men det tror jag hon gör. ska nog preliminärboka henne snart och så ska jag kolla hur långt innan man bör boka kapellet och matsal på slottsruinen.

• FruHögstadius

nej , vi ändrar oss också ganska mycket.. eller JAG ändrar mig hela tiden.. men har kännt att ex. tema och ställe för vigsel + lokal känns rätt nu..
    Kyrkan visste jag att jag ville ha...men själv känner jag att det känns lite tidigt att boka något...

men jag planerar, sen när det är dax har jag redan för länge sedan vetat vad vi vill ha =D då är det bara att boka...

• paradisfågel

Sitter mest med andra praktiska grejor.. Har som fenixx föreslog tidigare börjat fila lite på en hemsida.. Vi har tänkt ha den mesta informationen där, o sen bla skriva lite vett&etikett där o så..

Och sen kollar vi vidare på några ställen.. Vi har ju hittat ett vi tycker om som jag skrev om tidigare i tråden..

• FruHögstadius

har inte planerat att ha någon hemsida..men det är ju smart, det tar ju ltie tid att bygga upp den :D

jag börjar fundera på att lägga undan pengar, en summa varje månad till budgeten.
    Eftersom jag pluggar så är jag itne så tät, det kommer att ta tid att få ihop alla pengar som behövs..

• mysifer

har också börjat knåpa på hemsida. det finns en nedräkningsfunktion som jag gillar på weedingannouncer

tänker också som du FruHögstadius, att har man allt klart så är det bara att boka sen. jag försöker spara varje månad för att ha lite undanstoppat men hoppas kunna spara mer sen när min blivande tagit sin examen och börjar jobba.

• paradisfågel

Vi gör som så att vi flyttar alla pengar vi får in (lön, bostadsbidrag, studiemedel osv) på sparkonto, sen för vi bara över så mycket pengar vi behöver till räkningar o mat osv efterhand..

Har redan satt igång med hemsidan.. Det är inte så svårt om man använder weddingannouncer.. Finns inte allför många layouter dock..

• FruHögstadius

hur mycket spar ni på ett ungefär i månaden?
    vi hade inte tänkt att ha sån stor budget , men kanske runt 40 000 eller något sådant.
    min gubbe jobbar ju, men vi har ju itne gemensam ekonomi så det känns fel att han ska lägga mer än mig.
    20 000 var då..

det blir typ en 1000 i månaden.. jag kommer vara pank vaje månad :P

• paradisfågel

Vi har gemensam ekonomi, dock inte så fet inkomst då jag studerar o han gör lumpen..

• mysifer

jag sparar ca 500 kr varje månad nu och sambon lika mycket. hoppas få igenom ansökan om bostadsbidrag och i så fall kommer vi att spara hela det varje månad. när han börjar jobba så kommer vi att spara lika mycket i förhållande till inkomst.

Svar på tråden fler 2010?