• mysifer

fler 2010?

är jag verkligen helt ensam om att planera bröllop 2010?

vet att jag är ute i god tid men det hade varit kul att hitta fler som går runt och dagdrömmer och samlar tips i väntan på att dra igång planeringen på riktigt längre fram.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-02 18:23
    tog mig friheten att lägga lista här så det är lättare att se den. om nån annan vill vara med är det bara att meddela så lägger jag till er.

lillamaa, 21 år, Kalix X.02.2010
    mysifer, 23 år, Jönköping 08.05.2010
    Starfish, 24 år, Gävle sommaren 2010 Sanber, 23 år, Övik sommaren 2010
    Fenixx, 27år, hemligt 4.09.2010
    Kultis, 27år, Stockholm, 2.10.2010

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-04 08:19
    Tinzi, 26 år, Gbg 8.5.2010

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-08 07:18
    här är den nya, uppdaterade listan

lillamaa, 21 år, Kalix X.02.2010
    mysifer, 23 år, Jönköping 8.05.2010
    Tinzi, 26 år, Göteborg 8.5.2010
    Starfish, 24 år, Gävle sommaren 2010 Sanber, 23 år, Övik sommaren 2010
    Fenixx, 27år, hemligt 31.07.2010
    Kultis, 27år, Stockholm, 2.10.2010

• Svar på tråden fler 2010?
  • LillaEllan

rött svart och vitt så dt bli röda band på bubblorna och rispåsarna och vita band på festpogrammen

• Fenixx

fint! du får lägga ut lite bilder sen i ditt galleri när saker tillkommer.

• kultis

Bara två dagar kvar till skottdagen. Imorgon ¨ker vi på en kryssning till Helsingfors och på fredag stälelr jag frågan till honom. Dock vet att han kommer att svara ja, men vi tycker båda det är roligt att jag friar till honom.

Annars har jag börjat skissa lite vad vi ska ha på vår buffe som vi lagar själva.

• Fenixx
    ¨åhh vad skoj. hoppas ni får en härlig resa.
  • Sara W

Hej alla glada 2010-brudar!

Dags för mig att sälla mig till er skara. Har varit inne och hängt på BT sedan augusti när sambon friade. Vi var då helt inne på att gifta oss augusti 2009, men har nu valt att skjuta på det till januari 2010. Jag vill ha ett vinterbröllop och januari 2009 förefaller vara uppbokad på många ställen redan. Känner liksom flera av er att det är tråkigt att inte lbi tagen på allvar bara för att bröllopet ligger lite mindre än 2 år framåt. Det är dock väldigt verkligt för mig. Ser egentligen bara fördelar med att ha gott om tid. Vi hinner göra mycket saker själva, man kan få den lokal och kyrka man vill ha och förhoppningsvis hinner man även trimma figuren lite grann.
    Vi (eller rättare sagt jag) har kanske inte satt så många planer till verket ännu. Har många idéer och har kontaktat en rad festlokaler som vi ska åka och titta på. Jag har dock en relativt klar bild av hur jag vill att det ska bli. Ska bara se till att min blivande håller med. Jag har min brudtärna klar, skönt att ha någon att bolla idéer med.
    Ser nu fram emot att få fler att bolla idéer med.

/Sara

• mysifer

Sara W:
    välkommen till vår tråd!
    känner precis igen det där med att inte bli tagen på allvar, både av folk i omgivningen och när man tar kontakt med restaurangägare mm. har dock valt att inte bry mig så mycket om det utan kolla upp så mycket jag kan.
    håller absolut med om att det är bra att ha gott om tid på sig. jag har redan börjat handla och det känns kul att kunna göra så för att få tiden fram till bröllopet att gå lite fortare

• Fenixx

Saraw>> skoj med en till i våran tråd. jag har också börjat småhandla lite och börjat planera med saker, vigselplats osv.

har ni bestämt färgtema?

• Sara W

I och med att vi planerar ett bröllop i januari månad, så känns vitt och ljusgrönt väldigt rätt. Kanske lite inslag av ljusrosa och silver alt guld. Såg att man kan köpa ranunkler och pioner i den lokala blombutiken, så jag vill gärna ha vita rosor, pioner och rosa ranunkler i brudbuketten. Vita tulpaner på borden och ljusgröna servetter. Inbjudningskorten kommer med största sannolikhet att vara gröna, ska göra dem själv. Min mamma är floristutbildad så hon har lovat att ordna med blomdekorationerna. Dock har hon ingen större erfarenhet gällande brudbuketter, så det tror jag vi får öva på eller låta en mer erfarn florist sköta det.
    Vi har varit på lite bröllopsmässor och väl rätt överens om vigselring. Vi tittade på vigselring redan när vi köpte förlovningsringar. Vi har ingen bestämd budget ännu, men dock en relativt begränsad gästlista. I nuläget är det våra familjer och närmsta vänner, runt 50 gäster. Att bjuda hela släkten innebär i vårt fall minst 50 till och jag tycker inte att det känns helt motiverat i nuläget. Har nästan ingen som helst kontakt med släkten. Vi vill hellre ha en härlig fest för våra nära och kära med god mat och underhållning. Det ska vara välplanerat men kännas avslappnat.
    Vi ska precis sätta oss och diskutera toastmaster och marsalk, om sambon kan slita sig från Guitar hero...

Ser fram emot många härliga diskussioner och tips i den här tråden. Någon mer som planerar bröllop i GBG-trakten?

Kram/Sara

• Tinzi

Jag gör :) fast kommer iof flytta från Gbg om en månad ....fast bara några mil, men ändå :)

Svar på tråden fler 2010?