• mysifer

fler 2010?

är jag verkligen helt ensam om att planera bröllop 2010?

vet att jag är ute i god tid men det hade varit kul att hitta fler som går runt och dagdrömmer och samlar tips i väntan på att dra igång planeringen på riktigt längre fram.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-02 18:23
    tog mig friheten att lägga lista här så det är lättare att se den. om nån annan vill vara med är det bara att meddela så lägger jag till er.

lillamaa, 21 år, Kalix X.02.2010
    mysifer, 23 år, Jönköping 08.05.2010
    Starfish, 24 år, Gävle sommaren 2010 Sanber, 23 år, Övik sommaren 2010
    Fenixx, 27år, hemligt 4.09.2010
    Kultis, 27år, Stockholm, 2.10.2010

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-04 08:19
    Tinzi, 26 år, Gbg 8.5.2010

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-08 07:18
    här är den nya, uppdaterade listan

lillamaa, 21 år, Kalix X.02.2010
    mysifer, 23 år, Jönköping 8.05.2010
    Tinzi, 26 år, Göteborg 8.5.2010
    Starfish, 24 år, Gävle sommaren 2010 Sanber, 23 år, Övik sommaren 2010
    Fenixx, 27år, hemligt 31.07.2010
    Kultis, 27år, Stockholm, 2.10.2010

• Svar på tråden fler 2010?
  • Tinzi

Hej hopp! Hur går det m. planeringen? Någon som beställt ngt ännu typ servetter/tyg etc?

jag skulle gärna kunna beställa servetter redan nu om det inte var för att jag är rädd att de blir gamla typ hehehe. Får hejda mig ibland känner jag.

• mysifer

jag har lagt planeringen lite på is för tillfället eftersom vi inte kommer så mycket längre. letar så smått efter skor men det är nog det enda jag kan göra just nu.

• Fenixx

ja är samma här...ligger lite still just nu. men såklart man har ögonen öppna för ideér och annat.

• sanber

här är i princip alla ideer klara..
    har festhäfte klart nästan -ska be toastmaster/madame det sedan så ska de få göra lite mer så jag in te vet allt!
    men det är ju sååå kul!

har även rimmat om alla våra gäster till presentation...
    har gjort layout till inbjudningar men har inte hunnit att testa göra en ordentligt ännu..!

ehm...skrivit en låt till min kille...eller ändrat texten som en annan kille ska sjunga till honom från mig, men inte sådär galet romantiskt utan snarare hmm.rolig och knäpp!

Vad mer har jag hittat på...?
    planerat maten...
    ritat placeringskorten som blir väldigt enkl, hjärtan med namn på som man klipper ett jack i och hänger på tex glasen, så är iden nu iaf..

tändsticksaskar med vårt monogram ska finnas utplacerat på borden, skriver bara ut på fint papper med fin stil o klistrar på...

Lokal + kyrka, hur långt i förväg kan man boka det?

• Fenixx

oj vad du är igång, så skoj.

stil med inbjudningskort/festhäfte har jag inte tänkt på ännu faktiskt.

vad roligt med rim om gästerna!

man planerar ju mycket i huvudet och skriver ner idee´r och tankar.
    nu kanske jag har siktat in mig på ett annat mer lämpligt ställe för vigseln, men ska bara se över med möjlighet för middag/fest först. så hoppas det går att få till.

såg du undrade om lokal och kyrka..glöm inte heller attt boka fotograf i god tid! det är nästan nåt av det första man får göra om man vill ha sitt 1a val. verkar vara uppbokade väldigt långt i förrväg när jag kollat runt lite...

• mysifer

sanber
    ett år innan kan man lätt boka fotograf, lokal+ kyrka. kanske 1½ t o m så att du är säker på att det blir det du vill.
    vad pysslig du är som har gjort så mycket redan! här är nästan allt klart i huvudet men jag har inte börjat pyssla med något konkret än.

• sanber

en av mina bästa vänner är fotograf så hon är "bokad"

Men okej!!
    då kan man ju ringa runt å kolla ordentligt så man verkligen vet va man vill!

• mysifer

vilken lyx att känna en fotograf!
    vi ska gifta oss utomhus i en park som inte går att boka och ha festen på restaurang så jag får nog vänta till mindre än 1 år innan att boka det tyvärr..

• kultis

Oj vad mycket du redan hunnit med sanber!
    Här är det massa idéer i huvudet men inte så mycket mer. Vi tar det ganska lugnt då vi inte behöver boka varken kyrka eller lokal. Måste bar fundera var vi vill gifta oss borgeligt ifall vi inte bestämemr oss för rådhuset eller stadshuset i Stockholm. Vi får se.

Inga kort kan jag inte göra ännu då jag vill använda höstens fina färgglada löv. Bilden har jag i huvudet. Men i höst tänkte jag samla ihop massa löv så man kan börja med inbjudningskort, tackkort och allt annat pyssel. Längtar...

• sanber

ja men jag tycker det rä så underbart roligt emd pyssel och att skriva rim och verser och sånt!
    Så då går det av bara farten!

VILL börja med inbjudningskort men haha förslöker tjå mig så att det finns NÅT kul kvara tt göra sen oxå!
    och amn har ju 2 barn här hemma som tar en heeeel del tid!

mm o fotografen är AS duktig!
    Kolla in på henens sida om ni vill: www.fotografsandstrom.se

Svar på tråden fler 2010?