• Melis

Stötta varandra i bantning!

Jag skulle vilja gå ner typ 5 -10 kg och kommer igång men hamnar lätt fel, därför startade jag denna tråden för att samla de som kommer igång men behöver stöd från andra. Här tänkte jag att vi kunde utbyta tips och idéer om mat, träning och liknande. Man behöver inte vara en träningsnarkoman bara villig att gå ner ett par kilo.

• Svar på tråden Stötta varandra i bantning!
  • Melis

hej tjejer hur går det? själv simmade jag imorse 1 timme (stolt) sedan åt jag frukost (fil och startflingor) för att sedan sova nästan 2 timmar och äta lunch(rostad kyckling och potatis), kanske inte världens bästa men ska äta fruktsallad till middag. för tillfället pluggar jag lite...

• mysifer

vi skulle börjat träna igår men det blev inte av..vi kom iaf så långt att vi var på friskis och hämtade ut terminskorten vi fått i julklapp och vi ska dit senare i veckan för gym-instruktion som ingick. nästa vecka kör jag igång på allvar och har bestämt med en kompis att vi ska träna tillsammans. det blir ett pass gympa, ett pass spinning och ett pass i gymmet i veckan.

cantaton: det är jätteduktigt att kunna hålla sig och inte ge efter för suget att smaka allt smaskigt!

• Fejs

Bravo Melis! Duktig du är!!!
    Vi har precis ätit salamisallad här och så har jag gjort en paj till imorgon kväll. Allt enligt GI-kokboken jag har =)
    Tänkte göra några situps i sängen framför tv:n så snart pajen är klar i ugnen...

• Fejs

Kan man äta hur mycket nötter som helst för att stilla sötsuget?
    Är popcorn "nyttiga"?

• Fejs

Cantaton jag är imponerad av att du bara åt 2 kakor! Starkt jobbat!!!

• Fejs

mysifer tänk på att inte köra för hårt ibörjan så du tröttnar
    Jag kan inte klara av att köra lite då och då, vill gärna ha en rutin varje dag.

• Melis

en liten näve nötter är det som rekommenderas, nätter har bra oljor men som allt annat så kan det ha motsatt effekt om man äter för mkt av det goda... popcorn ver jag inte...det är inte lika onyttigt som chips men det ska ju ändå popa och görs ju i smör eller olja så om jag får gissa så är det inte nyttigt...

• mysifer

har fått veta att popcorn hamnar bland det nyttigare man kan äta i snacks-väg men det är ju inte direkt hälsosamt för det..men det är ju väldigt mycket bättre än chips, glass, choklad mm

jag tänkte gå vissa pass i veckan så att jag får rutin, de ges ju på bestämda tider. sen när jag kommit igång ska jag variera mig lite eftersom gympa-passen är allt ifrån basgympa till aerobics, dans och yoga så det blir nog ganska bra variation.

• malous

Nej där håller jag verkligen inte med dig. Det fanns en receptbok på tv3:s hemsida förut från programmen (ej kvar nu, men några nya recept finns där)och maten därifrån var jättegod för det mesta och inte alls speciellt annorlunda. Få ingredienser också vilket är ett väldigt plus från min sida. Väldigt lite nötter och frön (skrev just inköpslista så jag har det färskt i minnet) men däremot en hel del baljväxter och rotfrukter samt en hel del krossade tomater.

Majsis2008 skrev 2008-01-07 12:24:45 följande:
    men anna skippers mat tycker jag verkar så tråkig...liksom torra nöter och frön, nä inget för mig...
  • Majsis2008

Soppan var inget gott...vet inte vad man ska göra istället....äta mindra portioner och massa grönsaker till...

Svar på tråden Stötta varandra i bantning!