• Melis

Stötta varandra i bantning!

Jag skulle vilja gå ner typ 5 -10 kg och kommer igång men hamnar lätt fel, därför startade jag denna tråden för att samla de som kommer igång men behöver stöd från andra. Här tänkte jag att vi kunde utbyta tips och idéer om mat, träning och liknande. Man behöver inte vara en träningsnarkoman bara villig att gå ner ett par kilo.

• Svar på tråden Stötta varandra i bantning!
  • Efter 11 år är det min tur

Jag tror också på detta med att röra på sig minst en halv timme om dagen så att man får upp ett flås.
    att äta regelbundet,typ var fjärde timme och att inte äta för stora portioner.
    banting är nog bra på kort tid men inte på sikt.
    jag gick ner 20 kilo med en gi metod på ett halvår men när jag senare började att leva normalt igen, alltså ingen överkonsumtion på fett och godis bara inte bantade så gick jag upp dem igen och nu står jag häroch denna gång är det ännu svårare

• Eski och Snowie

Håller med Melis.

Jag tror man mår sämre av att trycka i sig saker man inte gillar. Det kostar mer pengar, det smakar illa, det är tidskrävande, man ska laga dubbla middagar för att sambon tycker att man är galen =)

Jag kör på husmanskost och tallriksmodellen.

För att gå ner i vikt hoppar jag över godis och tränar! Jag tycker att det känns hälsosammast för kroppen.

Kyckling tycker jag är bra smal-mat. Det är extremt mättande men samtidigt gott!

• Efter 11 år är det min tur

ja kyckling är jättegott

• Majsis2008

Eski....det är så jag ska göra sen, vill bara äta soppan för att rivstarta kroppen typ, kanske inte är så smart men man kan ju börja krympa magsäcken lite i alla fall

• Eski och Snowie

Majsis.
    Det låter ok tycker jag.
    Jag kör ibland en rivstart och försöker sedan hålla min nya vikt med ovanstående metod.

Äter man för lite så blir det ju jobbigare att träna också, så ska du träna samtidigt är det viktigt att äta ordentligt.

• Majsis2008

Ja, det vet jag för kroppen e ju som en bil haha

• Snowsee

Får jag hoppa med här?

Jag startade min viktresa i januari förra året med en vikt på 72 kg till mina 163 cm. I höstas var jag som lägst nere i 55.6 kg vilket var bara 0,6 kg från målvikten på 55. Men efter några dåliga månader med för mycket stress, för lite sömn och tröstmat så är jag nu tillbaka på 60 kg (tror jag). Men nu har jag bestämt mig att jag ska ner mina sista 5 kg innan sommaren! Jag ska vara slank och snygg på Beachen i år!

Så idag börjar jag igen. Kickstartar med en vecka med bara frukt, grönsaker, böner, frön, nötter, bra fetter från avokado, vatten och te för att rena ur kroppen lite. Kommer också lägga in 4 promenader á ca 60 min i veckan. Nu jäklar!

• Knopan

Enkel matematik: har man övervikt eller går upp i vikt så får man i sig mer än man gör sig av med! Inte därmed sagt att det är enkelt

Jag brukar göra miljoner olika sorters sallader och dyl:

Fullkornspasta,gurka,tomat,morot,röd lök,vitkål,purjolök,paprika,avokado,keso,rädisor,majs...ta de grönsaker DU gillar! Sen blandar jag i hackade nötter eller solrosfrön på. Har ibland,kycklingfile´,kalkon,tonfisk eller kräftstjärtar.
    Alternativ till pastan är ju fullkornris,vildris el dyl,bulgur,nudlar (glas el risnudlar).
    Krydda med Sambal Oelek för stark smak (som är bra för ämnesomsättningen).

• Knopan

P.s... A och O är givetvis att man rör på sig oxå

Svar på tråden Stötta varandra i bantning!