• Melis

Stötta varandra i bantning!

Jag skulle vilja gå ner typ 5 -10 kg och kommer igång men hamnar lätt fel, därför startade jag denna tråden för att samla de som kommer igång men behöver stöd från andra. Här tänkte jag att vi kunde utbyta tips och idéer om mat, träning och liknande. Man behöver inte vara en träningsnarkoman bara villig att gå ner ett par kilo.

• Svar på tråden Stötta varandra i bantning!
  • Waersta

Tror jag ätit den en gång.. blev lite trött på den efter några dagar.

• Majsis2008

hehe man får ju äta lite mer frukt och sånt emellan då...jag ska i alla fall prova så jag har börjat med nåt...

• Majsis2008

vill ju att kläderna ska sitta lite bättre på mig, vill träna mer med, men alltid när man vill det så är man förkyld, men den e på g och släppa så på torsdag blir d hårt pass, innan dess massa promenader

• Waersta

Absolut! Du klarar det! Den är riktigt god. Jag minns jag hade i för mycket selleri.. kanske var det jag inte gillade.

• Melis

dumma BT...skrev ett långt inlägg så kom det inte med...

Idag kom jag inte iväg till simningen då jag var sjukt trött imorse men tänkte gå ut och powerwalka senare... dessutom blev det en naturdietshake till frukost, då jag inte är van vid att äta frukost men jag resonerade som så att det är bättre någon än inget.... ska iväg sen och handla nyttig mat....

Sen vill jag in i diskussionen med promenerandet...visst är all sorts gående bra men bäst är det om man går snabbt så man bygger upp en puls och att man känner att man svettats när man är klar....

• Eski och Snowie

Man skulle ha haft mycket mer peppning att komma igång med träning och så. Får tyvärr ingen pushning av min karl eftersom att han inte anser att jag behöver gå ner i vikt.

Jag är medelviktig men jag vill bara gå ner några extrakilon för att få bort mina kärlekshandtag och den lilla kulan på magen =)

Majsis
    Vatten är skitbra. Speciellt på skola/arbete, att sitta och dricka mellan fikaraster osv. Det ger lite mättnadskänsla iaf och jag har slutat vara småsugen vid fikat.
    Jag dricker också mkt på kvällen, då jag ex. ser på tv för att inte vara och gräva i skafferiet.

• Melis

Ja,min kille tycker också att jag inte behöver gå ner...jag tycker inte heller att jag är "överviktig" men just magen är det jag stör mig på..att den putar ut mer än jag är van vid så det är det som är det värsta...

Stöd ska du få i denna tråden... I PROMISE... säg bara till när du fastnar

• mysifer

jag har lyckats få med min sambo på de nya vanorna men så värst motiverad är han nog inte..han påstår inte att jag inte behöver gå ner i vikt men han peppar inte överdrivet mycket..
    så vi får helt enkelt stötta varandra här inne!
    kämpa på alla!

• Melis

JAPP! är det någon som har ett recept på lätt och nyttug lunch...är inte så uppfinningsrik just nu...

Svar på tråden Stötta varandra i bantning!