• Melis

Stötta varandra i bantning!

Jag skulle vilja gå ner typ 5 -10 kg och kommer igång men hamnar lätt fel, därför startade jag denna tråden för att samla de som kommer igång men behöver stöd från andra. Här tänkte jag att vi kunde utbyta tips och idéer om mat, träning och liknande. Man behöver inte vara en träningsnarkoman bara villig att gå ner ett par kilo.

• Svar på tråden Stötta varandra i bantning!
  • mysifer

keso med lax och en god sallad?
    äggröra är väldigt gott annars.

• Melis

hm är inte så förtjust i lax men borde prova det...

• Efter 11 år är det min tur

burk tonfisk i vatten
    i halv gurka
    en röd eller gul lök
    två dl keso
    blanda ihop allt och salta
    jätte gott

• mysifer

Efter 11 år är det min tur skrev 2008-01-07 12:09:16 följande:

burk tonfisk i vatten i halv gurka en röd eller gul löktvå dl kesoblanda ihop allt och saltajätte gott
    det lät gott! fast jag är inte så förtjust i tonfisk...

så petiga vi är

Fast jag tror inte att det tonfisken behövs, det är nog ganska gott ändå

• Melis

hehe...inte lätt att gå ner i vikt om man är så jäkla petig som vi.... helst vill jag ha en ceasarsallad

En omelett men lök och färsost i ,typ vitlök

herregud vad jag låter "Jag kan allt" men står själv med 10 kilos övervikt...skit men vi kämpar på

• malous

Min fästman gick ner 25 kg på lite mer än ett halvår (jag gick väl ner fem kg, men vägde 52 innan så det fanns ju inte mkt att ta av).

Mina tips är att springa ute så mkt ni kan när vädret har blivit lite bättre. Det räcker med en havtimme om mn gör det fyra-fem gånger i veckan och då tar det ju inte så kt mer tid heller (till skillnadfrån gymmet) och äta enligt Anna Skippers recept/tankesätt- det fungerar verkligen!

Själv ska jag försöka släpa mig iväg till gymmet så jag kommer igång med träningen igen.

• Majsis2008

men anna skippers mat tycker jag verkar så tråkig...liksom torra nöter och frön, nä inget för mig...

• Melis

jag vill ha något där man ska äta ALLT men i måttliga mängder...håller med majsis att Anna Skippers mat är lite torr med alla nötter och fröer och levande föda... ett tankesätt som gör att man kan äta allt är nog bäst..tror dessutom att kroppen mår bäst då

Svar på tråden Stötta varandra i bantning!