• Melis

Stötta varandra i bantning!

Jag skulle vilja gå ner typ 5 -10 kg och kommer igång men hamnar lätt fel, därför startade jag denna tråden för att samla de som kommer igång men behöver stöd från andra. Här tänkte jag att vi kunde utbyta tips och idéer om mat, träning och liknande. Man behöver inte vara en träningsnarkoman bara villig att gå ner ett par kilo.

• Svar på tråden Stötta varandra i bantning!
  • Eski och Snowie

usch jag var dum idag, vi köpte frysta pizzor på ica ;C kände mig glad i morse för det var första gången jag låg under 60-strecket sen tre år tillbaka. åt iofs ingen lunch..

• MissieA

Nej! Men det är tillåtet idag tjejer, men imorgon gäller det att vara nyttiga

Kom ihåg att man får unna sig något gott ibland. Det är belöningen för att man har varit nyttig och duktig.

• Melis

nu har jag ätit glass men därför ska jag både simma och promenara imorgon....

• MissieA

Precis melis, bra inställning. Vad tror ni om naturgodis då? och mörk choklad, hur ofta "får" man äta det?

• mysifer

fast min filosofi är att man kommer att göra mindre smarta val ibland och då har man två alternativ: antingen så känner man sig värdelös och ger upp eller så accepterar man sitt misslyckande när det sker, tar sig i kragen och börjar om igen..man vinner inget själv på att tänka "har jag ätit det här och det här kan jag lika gärna fortsätta vräka i mig"
    så fungerade jag innan men har börjat inse att det inte är hela världen att man misslyckas ibland, det gäller bara att hantera det på rätt sätt.

• RufsMaja

Vilken bra tråd!!
    Grymma inställningar så jag hoppar på här med!:)

Ni har skrivit mkt om att man ska gå ut på promenix o så, springa ute... undrar bara om det är inte lika bara att springa på cyckel hemma eller springa på löpband på gymmer eller? Bränner man inte lika mkt?

Förresten är det ngn som vet hur mkt kalorier man bränner på 10 000 steg?

• Cantaton
    mysifer skrev 2008-01-07 18:59:43 följande:
    fast min filosofi är att man kommer att göra mindre smarta val ibland och då har man två alternativ: antingen så känner man sig värdelös och ger upp eller så accepterar man sitt misslyckande när det sker, tar sig i kragen och börjar om igen..man vinner inget själv på att tänka "har jag ätit det här och det här kan jag lika gärna fortsätta vräka i mig"så fungerade jag innan men har börjat inse att det inte är hela världen att man misslyckas ibland, det gäller bara att hantera det på rätt sätt.
    Ja men precis. Igår var jag på "kalas", min gammelmormor fyllde 96. Det var ett kakkalas med säkert uppemot 15 sorters kakor och tårta. Då kände jag att jag var duktig nog som bara smakade på två sorter och tog lite tårta. Men är inte deprimerad över att jag faktiskt åt något. Skulle jag ha smuttat på mitt te i flera timmar medan släkten frossade i kakor? Tror faktiskt att jag hade blivit mer olycklig av det ;) Snarare stärktes jag av att veta att jag kunde begränsa mitt kakintag.
  • Melis

ja allt sorts tränning är bra, sen om man går hemma eller ute spelar ingen roll....

• RufsMaja

Melis

ok, jag tänkte väl:)

• Cantaton
    RufsMaja skrev 2008-01-07 19:06:46 följande:
    Vilken bra tråd!! Grymma inställningar så jag hoppar på här med!:)Ni har skrivit mkt om att man ska gå ut på promenix o så, springa ute... undrar bara om det är inte lika bara att springa på cyckel hemma eller springa på löpband på gymmer eller? Bränner man inte lika mkt?Förresten är det ngn som vet hur mkt kalorier man bränner på 10 000 steg?
    Klart att det funkar lika bra att cykla eller springa på löpband - ibland är det bara lättare att promenera. Man kan exempelvis ersätta bussresan till jobbet/skolan med att promenera, och då känns det inte lika "jobbigt" som att gå till gymmet och köra ett pass. Man måste ju ändå förflytta sig... Själv har jag 5 min gångväg till skolan, men har lyckats promenera en halvtimma varje morgon innan det. Imorgon ska jag dock vara på sjukhuset på andra sidan stan klockan 8, och jag tänker inte gå upp mitt i natten. Det får bli eftermiddagspromenad/gymträning istället. (Min strategi är att gå en halvtimma innan frukost eller en hel timma senare under dagen... givetvis väljer jag halvtimman )
Svar på tråden Stötta varandra i bantning!