RufsMaja skrev 2008-01-07 19:06:46 följande:
Vilken bra tråd!! Grymma inställningar så jag hoppar på här med!:)Ni har skrivit mkt om att man ska gå ut på promenix o så, springa ute... undrar bara om det är inte lika bara att springa på cyckel hemma eller springa på löpband på gymmer eller? Bränner man inte lika mkt?Förresten är det ngn som vet hur mkt kalorier man bränner på 10 000 steg?
Klart att det funkar lika bra att cykla eller springa på löpband - ibland är det bara lättare att promenera. Man kan exempelvis ersätta bussresan till jobbet/skolan med att promenera, och då känns det inte lika "jobbigt" som att gå till gymmet och köra ett pass. Man måste ju ändå förflytta sig... Själv har jag 5 min gångväg till skolan, men har lyckats promenera en halvtimma varje morgon innan det. Imorgon ska jag dock vara på sjukhuset på andra sidan stan klockan 8, och jag tänker inte gå upp mitt i natten. Det får bli eftermiddagspromenad/gymträning istället. (Min strategi är att gå en halvtimma innan frukost eller en hel timma senare under dagen... givetvis väljer jag halvtimman

)