• Melis

Stötta varandra i bantning!

Jag skulle vilja gå ner typ 5 -10 kg och kommer igång men hamnar lätt fel, därför startade jag denna tråden för att samla de som kommer igång men behöver stöd från andra. Här tänkte jag att vi kunde utbyta tips och idéer om mat, träning och liknande. Man behöver inte vara en träningsnarkoman bara villig att gå ner ett par kilo.

• Svar på tråden Stötta varandra i bantning!
  • MissieA

Eski och Snowie skrev 2008-01-07 01:46:21 följande:

Jag tycker att det är skitbra att promenera dit man ska. Jag har 40 minuters gångavstånd till universitetet och går dit och hem igen ca 3 gånger i veckan. Betydligt lättare att ta för sig och göra det då, istället för att planera in att "försöka hinna efter maten" (som man brukar intala sig själv =)).FÖr ett par år sedan arbetade jag på en snabbmatsrestaurang då jag gick upp ca 7 kilo. Har burit på dessa kilon i ca 3 år nu, men har sedan hösten kämpat och gått ner 4 kilo. Så.. har försökt att bara "hålla vikten" nu inågra veckor för att inte gå upp så snabbt igen. Så... två kilo kvar!Har nu börjat med situps morgon och kväll. Försöker göra 40-60 per gång. Någon sekunds vila då och då men...Att gå till skola eller arbete är ju ett bra sätt att se till att man får sig regelbunden motion. Sedan när man kommer hem är det ju gjort! Plus att man får stäcka ut sig efter att ha suttit en hel dag vid skolbänken (eller på kontor som vissa)
    Jag arbetade på ett konditori i 3 år och har väl fått i mig för mycket. Tur att man slutade.
  • Melis

ja stegräknare finns lite överallt...typ på willys...

• Eski och Snowie

MissieA
    Resturangbranschen är värst, jobbar nu inom vården och det är rena drömmen.

mysifer
    Ett tips då man ska promenera så pass länge är att ha mp3-spelare! Då känns det som att tiden går liiite fortare.

• mysifer

Eski och Snowie
    det är ett bra tips! får se till att leda fram den lilla rackaren och ladda med promenadvänlig musik i rask takt

• Eski och Snowie

Personligen tycker jag gwen stefani fungerar skitbra då man går :)

• mysifer

kan tänka mig det!
    sorkar och strängar är nog också bra, fast risken är att det blir nån slags glädjeskutt istället för promenad och det är kanske inte så lämpligt när man rör sig bland folk..

• Waersta

Jag har efter jul 6 kg att bli av med, och jag måste det!! Trivs inte med mig själv för fem öre. Magen väller över byxorna. Nu SKA jag ner igen!! Äta mindre, träna mer!
    Jag har en crosstrainer, har haft den i ca en vecka bara. NU ska jag ner!!! Tänker inte se ut så här!

Kom igen flickor! Vi klarar det!

• Majsis2008

Jag ska med ner. Ska äta en soppa gjord på bara grönsaker i en vecka eller tv, dricka massa vatten och äta massa frukt och grönsaker emellan. Sen efter det blir d att äta mindre portioner me mindre fett, och sen även träning 3 ggr i veckan...jag hoppas man blir lite slankare och klädstorlekarna krymper...plus att klänningen sitter bättre sen i maj...

• Waersta

Är det soppan med krossade tomater?

• Majsis2008

japp krossade tomater, gula lökar, purjolök, morötter...ska även lägga i liiiite köttfärs för att få lite mer mat i typ...men bara lite

Svar på tråden Stötta varandra i bantning!