• grabbarna

ny tråd för budget runt 15-20 000:-

jag har förstått att jag inte är ensam om att vilja hålla den budgeten och nu när det börjar närma sig tänkte jag att vi skulle hjälpa varandra framöver...ska kolla genom nån gammal tråd och lägga ut lite av dom tipsen här senare också

• Svar på tråden ny tråd för budget runt 15-20 000:-
  • 2008-08-09

Oj jag längtar inte precis till att vi ska börja beräkna hur mycket alkohol som ska köpas in...tycker det är otroligt svårt..
    Men redan nu vet jag nog att vi köper lika mycket vitt som rött iaf (3L boxar), tar det slut så tar det slut, då får man dricka något annat!

• Ullrika

Vi var på min pappas 60-års fest i helgen. Där gick det åt mer rött än vitt vin. Tror att de hade en bag in box med rött vin och två och en halv bag in box med vitt vin kvar. Då var det 39 personer som var på festen och om jag inte missminner mig hade de köpt fyra av varje.

Vi är i valet och kvalet hur vi ska göra med alkohol till vårat bröllop men vi lutar åt att ha en betalbar. Vi har också pratat om att åka till Tyskland men då kombinera det med lite semester och inte bara åka för att köpa sprit .

• Mistefy

Vi åker med våra föräldrar över nationaldagshelgen!! Jätte kul!!
    Fast har oxå problem med hur mycket vi ska köpa av varje.. Ja ja det får la lösa sig!! Idag har jag exakt 5 månade kvar!! Börjar känna mig småstressad.. Hi hi

• Nufsan

Astin är helt suveränt god

Jag ska göra en korg till min älskling dagen till ära och där i ska jag bl a lägga en sån

• grabbarna

funderar på om man när dom osar ska passa på att fråga om dom vill ha vin, öl eller alkoholfritt till maten och då även om dom vill ha vitt eller rött då får man ju ett litet hum...

• Nabben
    eveluscious skrev 2008-02-25 21:34:45 följande:
    Nu är jag klar Har gjort fyra olika varianter....kortet där jag kluddat dit våra namn; namnen ska isf givetvis printas i något fint teckensnitt, inte mina kråkfötter Vilket gillar ni mest? Och vad kan jag göra för att piffa upp dem ytterligare? Tips?www.brollopstorget.se/hem/eveluscious/galleri...
    Fyran var finast tycker jag! Men det var fint med nammen också som i ettan, kanske en kombination av de båda?
  • Yrvädret

Jag känner nog absolut mest folk som föredrar rött vin, och många är väl ändå rätt traditionella och vill ha rött till maten om det är kött som serveras!? Men jag tänkte också ta med det i o.s.a:n, att de skriver i vilka som vill ha vin till maten iaf. blir ju dessutom lättare att duka borden då om man tänkt ha det stå framme på det viset.

• Sokkerkakan

eveluscious: jag håller med blivandefrujohansson, asti cinzano är supergott att skåla med till jordgubbar! härligt att ni har budgeten fixad! Ska ni ha caterad buffé eller trerätters? Hur många gäster kommer ni ha och har ni tänkt ha folk som serverar maten eller kommer ni fixa det själva?

• eveluscious

Ok, Asti Cinzano it is Vi ska catera en buffé! Hade eg. tänkt fixa själva för att hålla nere kostnaden men mamma vill inte laga mat i två dygn innan sin dotters bröllop så hon betalar vår cateirng!
    Vi kommer bjuda runt 40-45st gäster, men sen vet man inte om alla kan. Men vi tror inte det kommer bli så stort bortfall
    Hur vi gör med servringen beror på. Ena cateringfirman har inkl. det i sitt pris! Avdukning/pådukning/påfyllning.

Sokkerkakan skrev 2008-02-27 07:12:38 följande:
    eveluscious: jag håller med blivandefrujohansson, asti cinzano är supergott att skåla med till jordgubbar! härligt att ni har budgeten fixad! Ska ni ha caterad buffé eller trerätters? Hur många gäster kommer ni ha och har ni tänkt ha folk som serverar maten eller kommer ni fixa det själva?
  • eveluscious

Sokkerkakan:
    Har ni bestämt er för hur ni ska göra än?

Svar på tråden ny tråd för budget runt 15-20 000:-