• grabbarna

ny tråd för budget runt 15-20 000:-

jag har förstått att jag inte är ensam om att vilja hålla den budgeten och nu när det börjar närma sig tänkte jag att vi skulle hjälpa varandra framöver...ska kolla genom nån gammal tråd och lägga ut lite av dom tipsen här senare också

• Svar på tråden ny tråd för budget runt 15-20 000:-
  • Ullrika

Det där är svårt, jag var på bröllop när jag var 13 och blev placerad vid barnbordet, näst äldst var min fyra år yngre syster. Jag var jättearg för jag kände det som att jag blev utsedd till gratis barnvakt. Hur stor spridning är det i åldrarna bland "barnen"? 16 kan jag tycka ska få sitta bland de vuxna.
    2008-08-09 skrev 2008-02-25 20:42:39 följande:

Jag fattar faktiskt inte hur jag NÅGONSIN ska kunna få till en placering som är bra..Var sätter man tex ungdomarna som inte ingår i "barnen" och inte i "våra mer vuxna kompisar". Som ex min systerson 16 år. Eller systerdottern 13 år.Någon som vet?
  • Nufsan

Det kommer bli tufft här också med bordsplacering, alla är inte så lättplacerade!

Dock är jag SUR, nu vet jag iaf att åtminstone en person inte fått inbjudan vi skickade förra veckan. Min moster hade pratat med mormor och hon var så ledsen att hon inte var bjuden, men det är hon.... Nu är frågan, hur många fler har inte fått den..

• 2008-08-09
    Ullrika skrev 2008-02-25 21:02:36 följande:
    Det där är svårt, jag var på bröllop när jag var 13 och blev placerad vid barnbordet, näst äldst var min fyra år yngre syster. Jag var jättearg för jag kände det som att jag blev utsedd till gratis barnvakt. Hur stor spridning är det i åldrarna bland "barnen"? 16 kan jag tycka ska få sitta bland de vuxna.2008-08-09 skrev 2008-02-25 20:42:39 följande:
    Här är åldrarna på alla under 20 år
    18, 17, 16, 16, 16, 13, 11, 9, 9, 8, 6

18-åringen och 17-åringen är jag redan på det klara med att jag sätter vid några andra kusiner.Men hur gör man med resten? 11-6 är pojkar, funderar på att sätta dem vid ett eget bord och sätta 16-åringarna och 13-åringen vid de vuxna.
  • Bellanote

oj bara pojkar i den ålderna, kanske risk för bus då..

vi har inga barn alls på våran fest. den yngsta är 17 så inga barn bjudna.

• malous

Hur vuxen är 13-åringen? Kan ju skilja en del men jag hade lätt suttit vid de vuxna när jag var tretton om jag fått välja och tror inte att ngn av de andra gästerna misstyckt iaf men vissa trettonåringar kanske är mer som barn?

• Nufsan

Min 13 åring kommer inte att sitta bland vuxna utan hon kommer att sitta med andra jämnåriga och de som är yngre... Min systers dotter är 3 år då och hon är yngst.

• 2008-08-09
    malous skrev 2008-02-25 21:21:13 följande:
    Hur vuxen är 13-åringen? Kan ju skilja en del men jag hade lätt suttit vid de vuxna när jag var tretton om jag fått välja och tror inte att ngn av de andra gästerna misstyckt iaf men vissa trettonåringar kanske är mer som barn?
    Nä men 13-åringen är tjej och till åldern mycket mogen måste jag säga. Så jag tycker nog att hon mer hör till de vuxna..
    Inte så kul heller om hon ska sitta vid pojk-bordet isf..
    Men som Bellanotte sa, det kommer ju att bli jättebusigt vid pojk-bordet! Inte för att det gör mig det minsta, vill att även barnen ska ha roligt på vår fest, på det sätt barn har roligt på!
  • malous

Tror att det är ett bra beslut :). Ja, lite liv har väl ingen dött av, haha.

2008-08-09 skrev 2008-02-25 21:24:01 följande:

Nä men 13-åringen är tjej och till åldern mycket mogen måste jag säga. Så jag tycker nog att hon mer hör till de vuxna..Inte så kul heller om hon ska sitta vid pojk-bordet isf..Men som Bellanotte sa, det kommer ju att bli jättebusigt vid pojk-bordet! Inte för att det gör mig det minsta, vill att även barnen ska ha roligt på vår fest, på det sätt barn har roligt på!
  • Bellanote

nej det kan ju va roligt med liv med..

• eveluscious

Nu är jag klar Har gjort fyra olika varianter....kortet där jag kluddat dit våra namn; namnen ska isf givetvis printas i något fint teckensnitt, inte mina kråkfötter

Vilket gillar ni mest? Och vad kan jag göra för att piffa upp dem ytterligare? Tips?

www.brollopstorget.se/hem/eveluscious/galleri.php

Svar på tråden ny tråd för budget runt 15-20 000:-