• grabbarna

ny tråd för budget runt 15-20 000:-

jag har förstått att jag inte är ensam om att vilja hålla den budgeten och nu när det börjar närma sig tänkte jag att vi skulle hjälpa varandra framöver...ska kolla genom nån gammal tråd och lägga ut lite av dom tipsen här senare också

• Svar på tråden ny tråd för budget runt 15-20 000:-
  • Blondie77

ja så långt tänkte jag inte, självklart tar det lång tid för dom att ta sig dit och det måste ju ni också betala för :) då känns priset mer logiskt men ändå lite dyrt, 3000 är en stor bit ur en "liten" budget. Iofs tycker jag egentligen inte att ca 25 000 kronor är så lite för en fest men jämför man med dom som har bröllop för hundratusentals kronor så är det ju det :)

• Nufsan

Näää visst är det dyrt och våran budget är ju redan övertrasserad så vi får se hur vi gör. Det är ca 4 km till festlokalen så vi är ju inte så sugna på att gå dit

Blondie77 skrev 2008-02-29 09:53:45 följande:
    ja så långt tänkte jag inte, självklart tar det lång tid för dom att ta sig dit och det måste ju ni också betala för :) då känns priset mer logiskt men ändå lite dyrt, 3000 är en stor bit ur en "liten" budget. Iofs tycker jag egentligen inte att ca 25 000 kronor är så lite för en fest men jämför man med dom som har bröllop för hundratusentals kronor så är det ju det :)
  • grabbarna

tycker inte det finns nåt mer du kan dra in på eg utom möjligtvis transporten då du ligger ju lågt redan nu

shit känner jag..jag måste verkligen kolla upp det här med frisyr och blommor för att kunna beräkna

Blondie77 skrev 2008-02-29 08:48:40 följande:
    vi har också en budget på ca 20-25 000, vi är för närvarande 65 pers om alla kommer och vi ska bjuda på buffe och gratis alkohol hela kvällenDet här har jag spenderat hitills:Klänning inkl slöja och frakt 1800 krLokal torsdag kväll till måndag morgon 1300Alkohol köpt i tyskland (resan gratis) 3000Vigselring 1600Inbjudningskort inkl porto ca 500Dekor till borden och lokalen + extra bestick, glas mm ca 800 favours ca 400såpbubblor istället för ris efter kyrkan 300örhängen och handväska och underkläder till natten 270serveringspersonal 1000då har jag hitills spenderat ca 11.000 av budgeten, sen tillkommer våran buffe som vi gör själva för ca 3000 kr + tårta kanske ytterligare 1000 kr, brudgummens kläder och skor, transport från kyrkan, blommor och brudbuktetten och små detaljer som parfym och smink och sånt.Musiken fixar min m2bs bröder, håret gör min frisör kompis, jag sminkar mig själv, skor och halsband har jag sen gammalt, fotograf är en kompis till mig, vi ska inte ha hotell på natten untan spenderar den i vårat nybyggda hus som förhoppningsvis går att bo i då. Bröllopsresa får vänta tills huset är helst klart! Vi har favours istället för tackkort.Har jag missat nått???? någon som har tips på vad man mer kan spara in på? och då menar jag inte att ha en alkoholfri fest osv ..vi ska ha en härlig, rolig och lyxig fest trots att vi inte lägger 150 000 :)
  • Blondie77

fitforfight: jag hittade min på guldfynd av alla ställen, efter att ha tröttat ut expideten med att titta på alla deras aliansringar som låg runt 8000- 10 000 kr fick jag syn på MIN ring, det var ett erbjudande dom hade till alla hjärtans dag så jag tror inte den finns i ordinarie sortiment men håll koll på deras flygblad, dom har en hel del ringar till bra pris nu till påsk!...Den "billiga" ringen som jag tillslut valde var den som passade bäst till min lite pråliga förlovningsring av alla ringar jag provat i alla möjliga butiker så jag var kanonnöjd!!!

Nu har min sambo gömt den så jag inte kan smyga på den på fingret och gå runt med hehe

• Blondie77

grabbarna: Nej det kanske inte finns så mycket mer att spara in på. Någon som vet vart man hittar fina kostymer till bra pris då? till herr alltså:?

• Nufsan

Ska du köpa eller hyra?

Vi köpte våran på Dressman, riktigt snygg faktiskt och det var rea på dem just då, så vi gav 1400 kr för hela kostymen. Om det är dyrt eller inte vet jag tyvärr inte. Vi köpte den förra året då vi visste att vi skulle gifta oss i sommar

Blondie77 skrev 2008-02-29 09:59:50 följande:
    grabbarna: Nej det kanske inte finns så mycket mer att spara in på. Någon som vet vart man hittar fina kostymer till bra pris då? till herr alltså:?
  • grabbarna

nu i studentider kan man hitta bra och billiga kostymer lite här och där, både på dressman och andra herrbutiker H&M har tydligen en för 500:-

såg en annons från en lokal butik om studenkostymer för 1200:- och en kompis man köpte på dressman när dom skulle gifta sig och den gick på 1000:-

sambon köpte sin för 2 veckor sedan för 3000:- men vi skulle på begravning annars hade vi nog väntat men 3000:- känns inte såååå farligt det heller även om 1200:- är bättre

• Blondie77

vilket bra tips att vänta till studenten typ!!!! och nufsan, det låter ju som ni fick ett bra pris på 1400 för en kostym, jag har räknat med ca 2500 kr i budgeten till hans kläder, jag vill köpa eftersom jag tycker han borde ha en svart kostym iaf :)...jag skulle bli skitglad om vi kan hitta en för runt 1500.

Nufsan: ingick väst och plastrong i eran kostym och skjorta också?

• Nufsan

Vi ska hyra väst och plastron och skjorta och det går på 750 kr här där vi bor!

Ska bara övertyga honom att ha rosa, hihi...Kommer inte bli lätt

• Blondie77

haha nä det undrar jag om jag fått min till ;) våra färger är vitt och vinrött och guld, min klänning är i ivory så undrar vad man ska välja för färg på hans väst...vinrött kanske hade varit snyggt för det matchar färgtemat och min bukett men ivory matchar ju min klänning!

Svar på tråden ny tråd för budget runt 15-20 000:-