• grabbarna

ny tråd för budget runt 15-20 000:-

jag har förstått att jag inte är ensam om att vilja hålla den budgeten och nu när det börjar närma sig tänkte jag att vi skulle hjälpa varandra framöver...ska kolla genom nån gammal tråd och lägga ut lite av dom tipsen här senare också

• Svar på tråden ny tråd för budget runt 15-20 000:-
  • fitforfight

dina lakan? är det något som finns i deras sortimen alltid?

johansdotter skrev 2008-02-29 12:20:33 följande:
    Jag har ett litet budget tips =)Såg på bröllopsbonanza om hur man enkelt kan klä stolarna med lakan.Var sen på ikea och hittade oblekta lakan för 9kr!Antingen kan man juh bleka dom...eller ha dom oblekta...Jag ska ha dom oblekta och har sedan köpt deras "spetstyg" för 7kr metern och kommer ha den vita spetsen över lakanen som dukar. =) Samt klä stolarna med lakan. Snygg helhet!Sen kan man enkelt sälja lakanen efter för en 10kr st och har då inte förlorat mycket =)
  • Karga81
    fitforfight skrev 2008-02-29 13:16:31 följande:
    I vår lokal finns det ingen lampa i mitten ;-( och jag tror inte dom
    blir så glada om man börjar häfta överallt. Hus ska du fästa det? till
    gardinerna tänkte jag bara hänga dom över gardinstången.
    med små nubb, ganska högt upp också så det är inget som kommer lämna sågra spår.

Har tur och gardinerna där är jätte fina och högtidliga.
  • Synthetic

Vad hette väven de använde i bröllopsbonanza? Försöker hitta nått billigt material att klä lokalen med men står still i huvudet på materialnamn

• Blondie77
    Synthetic skrev 2008-02-29 14:30:11 följande:
    Vad hette väven de använde i bröllopsbonanza? Försöker hitta nått billigt material att klä lokalen med men står still i huvudet på materialnamn
    det heter markduk eller markväv, finns på tex byggmax och används egentligen för att skilja lera från matjorden när du anlägger tex en tomt så man slipper ogräset :)
  • Blondie77

fitforfight, jag hade väl tänkt mig nått lite silkigt och "lyxigt" vet inte vad man ska kalla matrialet men inte vanlig bomullstrikå liksom...ska kolla in sidan du tipsade om :)

• helene306

Lägger denna tråd till favoriterna Idag har jag spontant och impulsivt köpt skor och klänning på Myrornas för 500 spänn! Klänningen måste läggas in och ska ändras lite i ryggen så + ca 1000:- till. Känner att det helt plöstligt blev allvar med i leken, hittills har vi bara spånat, pratat, bollat ideér och tankar. Nu måste vi ju sätta fart

• fitforfight

Åhh Vad kul! Myrorna e bra,var själv butikschef där tills i måndags (Sa upp mig för att jag har flyttat till en annan stad.)

helene306 skrev 2008-02-29 17:17:24 följande:
    Lägger denna tråd till favoriterna Idag har jag spontant och impulsivt köpt skor och klänning på Myrornas för 500 spänn! Klänningen måste läggas in och ska ändras lite i ryggen så + ca 1000:- till. Känner att det helt plöstligt blev allvar med i leken, hittills har vi bara spånat, pratat, bollat ideér och tankar. Nu måste vi ju sätta fart
  • Bellanote

Jisses vad ni har skrivit idag. många bra ideer.. det du sa FFF ska jag med ha fast silver bricka under. kanske var du som tipsade mig om det.

• Troll1
    Synthetic skrev 2008-02-29 12:17:40 följande:
    Nu kan jag flytta in här för sparade 8000! på min klänning Så den fick jag för 2000 inkl frakt!!Vi hade en budget på 35000 men krymper den hårt nu. Underkläder fyndade jag på halva reapriset korselette, string och stayups för 150 kr!! Sen ett sexigt siden nattlinne för 100 kr. Skorna 50 kr på Din Sko ! Så jag är klar *så skönt*Sambon hyr vi allt som allt 2500 kläder och fyndade nya skor för 250 kr Så känns billigt och bra!
    Var fyndade du underkläder?

Apropå barn på bröllop. Har barn själv och tycker inte att det är det minsta konstigt att man kanske inte vill ha 10 barn springandes runt. Vi ska ha barnfritt förutom våra och syskonbarnen. Mina barn är snart 21 år, 9 år och lillskruttan nu 8 mån. Så det är bara den lilla som måste få komma i säng. Den största få man väl hålla från spriten...
    Jag tycker det är oförskämt att klaga på barnfritt. Acceptera eller tacka nej på ett trevligt sätt!
Svar på tråden ny tråd för budget runt 15-20 000:-