• grabbarna

ny tråd för budget runt 15-20 000:-

jag har förstått att jag inte är ensam om att vilja hålla den budgeten och nu när det börjar närma sig tänkte jag att vi skulle hjälpa varandra framöver...ska kolla genom nån gammal tråd och lägga ut lite av dom tipsen här senare också

• Svar på tråden ny tråd för budget runt 15-20 000:-
  • Nufsan

Det ordnar sig vilket som!

Ingen av oss skulle utsätta varje sig syrrans hund eller ngt annat djur för ngt som inte är bra för den. Vi är djurvänner, så även jag ... trots att jag inte vill ha med hunden på bröllopsfesten

2008-08-09 skrev 2008-02-29 22:12:41 följande:

Hoppas att ni får en lagom-varm dag då! Själv hoppas jag på tok-finväder!
  • 2008-08-09

Man kan ju undra varför hon ens vill ha med sin hund om den är skällig? Snacka om onödigt stressmoment!

• Nufsan

Ja du, det undrar jag med, men hon är som hon är!

Så länge hunden inte är med inne på festen så är jag nöjd! Sen behöver jag inte oroa mig för att hon skulle utsätta hunden för ngt som inte är bra, för det vet jag att hon inte gör!

2008-08-09 skrev 2008-02-29 22:21:26 följande:

Man kan ju undra varför hon ens vill ha med sin hund om den är skällig? Snacka om onödigt stressmoment!
  • BlivandeFruJohansson

Har idag shoppat billiga saker på Ikea Fat till blockljusen kostade 5 kr/st. Ljusstakar till värmeljusen kostade 15 kr för 12 st. Vaserna till rosorna kostade 5 kr/st! Så blev billigare än vi räknat me

• 2008-08-09
    BlivandeFruJohansson skrev 2008-02-29 22:27:55 följande:
    Har idag shoppat billiga saker på Ikea Fat till blockljusen kostade 5 kr/st. Ljusstakar till värmeljusen kostade 15 kr för 12 st. Vaserna till rosorna kostade 5 kr/st! Så blev billigare än vi räknat me
    Härligt! IKEA är ett bra ställe de! Ska själv dit och handla ljus och servetter om ca 2 veckor.
    Ska dessutom titta på ljushållare, köper om de inte är alltför dyra.
  • Utomlands 2008
    Blondie77 skrev 2008-02-29 09:29:34 följande:
    Nufsan: oj 3000 kr för häst och vagn! det låter mycket men det är ju fint med häst och vagn förstås...våran kyrka ligger ca 200 m från festlokalen och vi ska dessutom fotas efter vigseln så vi kommer nog satsa på att hyra en liumosin 1 timma men den är säkert inte mycket billigare det!Fram för fler förslag på transport!!! det ska gärna va så våran fotograf som också är gäst kan åka med :)
    Har massor av sidor till att läsa ikapp så någon kanske redan tipsat om detta men skriver iaf.
    Veteranbil! Hör med en veteranbilsklubb i närheten om ngn vill ställa upp för lite mindre pengarn än häst o vagn eller limousin skulle kosta. Kolla även runt bland vänner o arbetskamrater om "ngn känner någon som..."
  • eveluscious

Vet inte vilken fotograf vi ska välja. Fotograf 1 är favoriten, sen nr. 2 och sists nr.3. Vem skulle ni valt? Vet inte om man får skriva ut vad de heter och deras hemsidor här?

Fotograf 1:
    4000:- för 1-1.5h
    Ingår gör 16st retusherade bilder format 9x12 (alt. färre men större)
    Blir resan längre än 1h t.o.r. tillkommer ca. 800:-/h

Fotograf 2:
    Vanlig porträttfotografering
    - 1 st förstoring 24x30 cm
    - 40 st tackkort
    32:-/milen
    Pris: 3.500:-
    32:-/milen ingår

Fotograf 3:
    ca. 2-3h porträttfotografering inkl. kramkalaset på trappan.
    Inga papperskopior ingår men en skiva med 100-200st lågupplösta bilder.
    Tillkommer 25:-/milen
    4500:-

• eveluscious

32:-/milen TILLKOMMER ska det stå på fotograf 2...

• Utomlands 2008
    eveluscious skrev 2008-02-29 23:27:39 följande:
    Vet inte vilken fotograf vi ska välja. Fotograf 1 är favoriten, sen nr. 2 och sists nr.3. Vem skulle ni valt? Vet inte om man får skriva ut vad de heter och deras hemsidor här? Fotograf 1:4000:- för 1-1.5h Ingår gör 16st retusherade bilder format 9x12 (alt. färre men större) Blir resan längre än 1h t.o.r. tillkommer ca. 800:-/hFotograf 2:Vanlig porträttfotografering- 1 st förstoring 24x30 cm- 40 st tackkort32:-/milenPris: 3.500:-32:-/milen ingårFotograf 3:ca. 2-3h porträttfotografering inkl. kramkalaset på trappan. Inga papperskopior ingår men en skiva med 100-200st lågupplösta bilder.Tillkommer 25:-/milen4500:-
    Du skriver inget om vad bilderna som INTE ingår kostar att köpa till? Dvs vad kostar förstoringarna hos var o en av fotograferna samt om ni vill ha fler mindre pappersbilder...? Ingår bilder på CD-rom eller liknande? Sådant känns också viktigt när det gäller att få en helhetsbild.
  • johansdotter
    Parnassia skrev 2008-02-29 19:04:33 följande:
    johansdotter: Vad hette lakanen som kostade 9kr? Hittade dem inte på ikea.se ...
    Lakanen heter inget speciellt....dom låg bara i rullar i in stor låda..."oblekta lakan 9:- kommer utgå ur lager"
Svar på tråden ny tråd för budget runt 15-20 000:-