• Miss Blue

***080823 del 2***

Halloj alla brudar som gifter sig 23 augusti 2008, nu är det dags för del 2! Välkomna att dela med er om er planering och allt annat skoj inför bröllopet nästa sommar!

• Svar på tråden ***080823 del 2***
  • AnnaochHenrik

Nu är korten postade! Oj vad nervöst det känns! Fick en otäck känsla precis när vi lagt dem på lådan, att "nu kan vi inte backa ur". Vill förstås absolut inte backa ur, men nu blev det offentligt och på riktigt...
    Spännande är det!

• nicolina2008

Hofsan skrev 2008-03-15 10:27:11 följande:

Har märkt en sak. Folk verkar inte kolla hemsidan man gjort. Pratade med en vän igår och frågade om de varit inne o kollat den. Hon stod som ett levande frågetecken. Näääää, var det en hemsida man kunde kolla??......En till har sagt samma sak. Trist. Adressen står klart o tydligt på inbjudningskorten.
    Hmm, kanske ska skicka med ett infoblad iallafall...Måste fundera på det.
  • nicolina2008

AnnaochHenrik skrev 2008-03-15 23:40:27 följande:

Nu är korten postade! Oj vad nervöst det känns! Fick en otäck känsla precis när vi lagt dem på lådan, att "nu kan vi inte backa ur". Vill förstås absolut inte backa ur, men nu blev det offentligt och på riktigt...Spännande är det!
    Ja, förstår hur du tänker. Ingen återvändå
  • Embo81
    AnnaochHenrik skrev 2008-03-15 23:40:27 följande:
    Nu är korten postade! Oj vad nervöst det känns! Fick en otäck känsla precis när vi lagt dem på lådan, att "nu kan vi inte backa ur". Vill förstås absolut inte backa ur, men nu blev det offentligt och på riktigt...Spännande är det!
    Kände precis så med när jag lagt på korten, samtidigt som folket runt om måste undrat vad jag stod där och flinade för...
  • Snuttrik

Hej på er alla,

vi gifter oss också 080823 men ligger lite lågt med planeringen just nu, inbjudningskorten blir nästa sak att ta tag i. Jag har också börjat fundera på klänningsval. Har ni andra som gifter er detta datum bestämt er för klänning ännu? Jag tycker det känns jättesvårt men ska ut och prova nästa vecka tänkte jag...kanske känns bättre när man provat sig igenom ett antal. Hur långt har ni andra kommit i planeringen i övrigt? Lite kul att jämföra och se så man "ligger i fas". Jag är lite rädd att vi tar det så lugnt att vi kommer att glömma något i sista stund...

• Hofsan

Hej, vi har kommit ganka lång allihopa här verkar det som. Du får gå igenom alla våra 36 trådar

• AnnaochHenrik

Välkommen hit, Snuttrik!
    Jag har planerat det mesta faktiskt... Klänningen hänger hemma i klädkammaren och väntar ihop med våra vigselringar. Det enda vi inte köpt som ska köpas innan bröllopet är alkoholen, det köper vi i sommar. Har bokat allt som ska bokas, och bestämt allt som ska bestämmas! Känns skönt att ha koll på läget... Sen blir det väl lite stress i sommar igen, när alkoholen ska inhandlas och bordsplacering fixas och så, och maten ska detaljplaneras (vi ska göra maten själva). Men just nu har vi koll på läget

• Snuttrik

Har kikat igenom tråden lite, hjälp vad mycket ni hunnit med! Min m2b jobbar och bor dessutom utomlands just nu (jag ska också flytta efter bröllopet!) så det är en viss del av förklaringen. Lokal och kyrka är dock bokade och det känns viktigast. Vi planerar att skicka våra inbjudningskort i mitten av maj, när skickar ni era? I övrigt vet jag liksom inte riktigt vad det är jag kan planera så här tidigt. Bordsplacering kan man ju inte göra förrän folk har osat (mitten av juni)och maten tror vi att vi vet hur vi ska ha, men den kan man ju inte köpa nu (vi ska ha en egen kocka). Jag har dock börjat fundera på dukningar och blommor men har svårt att få inspiration till en sommarfest redan nu när det är så långt kvar och så grådaskigt..Ja,ja, jag kommer nog igång, jag gick liksom in här för att planeringsivern skulle drabba även mig, men det verkar dröja lite till, men det blir nog bra vad det lider..

• nicolina2008

Snuttrik
    I min presentation kan du se hur långt vi har kommit. Även en bild på klänningen (som det tog ett tag att hitta )

• Hofsan
    Snuttrik skrev 2008-03-16 20:31:42 följande:
    Har kikat igenom tråden lite, hjälp vad mycket ni hunnit med! Min m2b jobbar och bor dessutom utomlands just nu (jag ska också flytta efter bröllopet!) så det är en viss del av förklaringen. Lokal och kyrka är dock bokade och det känns viktigast. Vi planerar att skicka våra inbjudningskort i mitten av maj, när skickar ni era? I övrigt vet jag liksom inte riktigt vad det är jag kan planera så här tidigt. Bordsplacering kan man ju inte göra förrän folk har osat (mitten av juni)och maten tror vi att vi vet hur vi ska ha, men den kan man ju inte köpa nu (vi ska ha en egen kocka). Jag har dock börjat fundera på dukningar och blommor men har svårt att få inspiration till en sommarfest redan nu när det är så långt kvar och så grådaskigt..Ja,ja, jag kommer nog igång, jag gick liksom in här för att planeringsivern skulle drabba även mig, men det verkar dröja lite till, men det blir nog bra vad det lider..
    Vi skickade våra förra veckan. Tycker det e för sent att vänta till i maj för då har i princip de flesta bestämt och planerat in resor, stugor och annat till semestern så vill man vara säker på att så många som möjligt ska komma så skicka ut dem nu.
Svar på tråden ***080823 del 2***