• Nataluskan

Jobb

Vad jobbar du med/som?
    Kul och se lite vad det finns för olika yrken...

Och så funderar jag starkt på att byta, just nu är jag på ett halvstatligt ställe, arbetet i sig är väl helt ok men inte kontoret, för stor åldersskillnad och egoism, ja enkelt uttryckt så är stämmningen inte den bästa, man vet inte vem man kan lita på och det är ett litet kontor i en större organisation ...

• Svar på tråden Jobb
  • Ankan80

Då är du ju en kollega Pionen !!

• Paeonia

Haha, ja men du har nog en längre utbildning än mig! Du ritar och jag ser till att allt sedan mår bra! Och ja, mina nick brukar bli någon favoritblomma på latin!!!

Pionen

Ankan80 skrev 2008-01-16 15:36:25 följande:
    Då är du ju en kollega Pionen !!
  • Ankan80

Jag har läst 3 år.
    Latin är roligt att rabbla för folk som har noll koll .

• Paeonia

Jag läste två år, jag hade för mig att din yrkeskår läste 5 år. Ja, latin det har man stor användning av när man vill briljera. Artbestämma på vinterkvist och bara tala latin brukar imponera

Pionen

• Ankan80

Du tänker nog på landskapsarkitektutbildningen. Den är 5 år. Kanske blev lite lurad när jag sa att jag ritade för normalt göra man nog inte det efter min utbildning.

• Paeonia

Aha, det var nog det jag tänkte på! Vad gör du 'normalt' efter din utbildning? Det finns alldeles för många termer i det här yrket. Vad gör man som ex. trädgårdstekniker?

Pionen

• Ankan80

Oj, sorry att vi lånar tråden TS.

Jo, jag kan göra en massa saker. Men vanligast är nog att jobba som arbetsledare inom kommunen, kyrkogårdsförvaltning, golfbanor. Det är en ganska bred utbildning. Har faktiskt vad mer man kan göra för tillfället Lite trött.

Trädgårdstekniker är det äldre namnet för landskapsingenjör
    Fast ingenjören har 1 års längre utbildning.

• Trisen

Är utbildad till turisttjänsteman men studerar för tillfället till närvårdare på läroavtal. Jobbar 31 h/vecka på ett vårdhem för förståndshandikappade.

• Tutik och Prasart

Jag jobbar som Skötare på ett gruppboende för psykiskt sjuka plus att jag jobbar som personligassistent till en brukare med fysiskt och psykiskt funktions hinder.

Men jag skulle vilja plugga vidare till Behandligspedagog.

• Fröken förväntan

Jag pluggar informationsdesign... i juni är jag klar och då finns det förhoppningsvis massor av roliga arbetsplatser som vill ha just mig

• Efter 11 år är det min tur

Jag jobbar också som undersköterska på ett demensboende

Piggelinlover skrev 2008-02-10 23:28:30 följande:
    Jag jobbar som undersköterska....
  • Blomsterbrud

Personlig assistent för tillfället, tidigare verkstadskontorist, men drömmer om en värld men trädgård och blommor

• girl in love

Projektledare på eventmarketingbyrå.

Tjänar ?2550/4 veckor.

Trivs KANON!

• Humlanekerö

Konferensvärdinna med en 87%-tjänst som jag trivs jättebra med!

Svar på tråden Jobb