• Nataluskan

Jobb

Vad jobbar du med/som?
    Kul och se lite vad det finns för olika yrken...

Och så funderar jag starkt på att byta, just nu är jag på ett halvstatligt ställe, arbetet i sig är väl helt ok men inte kontoret, för stor åldersskillnad och egoism, ja enkelt uttryckt så är stämmningen inte den bästa, man vet inte vem man kan lita på och det är ett litet kontor i en större organisation ...

• Svar på tråden Jobb
  • LOOM

Är chefsassitent, tjänar 23000 kr/mån.

• viktualia

är samhällsvetare/utredare och trivs strålande. Jobbar dock i en stad långt bort från Sthlm och alltså säger mitt löneläge ganska lite, det går inte att jämföra med vad folk i storstäder har.

• Nataluskan

LOOM: Hmm det låter intressant, vad gör du då?

• Liten liten kanin

Jag är flygledare. Världens bästa jobb enligt mig!

• hannis83

senaste jobbet var som barnskötare, fick 10 000 kr/mån efter skatt, folk som säger att pengar inte har någon betydelse har aldrig jobbat heltid med ungar för den lilla lönen

nu pluggar jag genusvetenskap, mkt bättre!

• Tizzeltazz

logistics coordinator...just nu iaf :)
    är konsult på Proffice - key accounts.

• Marie Caroline

Jobbar som redovisningsekonom och har gjort det i snart tre år. En av de bästa sakerna med mitt jobb är att man kan jobba i alla branscher.

• wegi

tycker att d är intressant att så många väljer att inte berätta lönen...:) är det tabu att prata om löner?

• Tizzeltazz
    Tooticki skrev 2007-11-15 18:27:59 följande:
    Nataluskan:Om man ska sammanfatta vad en speditör gör kan man göra det såhär:Ansvarar för att godset förflyttas från A (Shanghai t ex) till Ö (Eskilstuna t ex), det innebär att boka (prismässigt konkurrenskraftiga) transporter av alla de slag, ha koll på försäkringar, betalningsvillkor, ansvarsövergångar, import/exportlicenser och allt annat som har med tull att göra. Utöver det gör man prisberäkningar och lämnar offerter, sluter avtal etc. Jobbet är till 95% på engelska.Ekonomi är bra att ha men inte meriterande, tycker dock att det hjälper mig mycket.
    ungefär som jag då fast jag fuskar och får veta tillsammans med bokningen hur den ska gå och med vem :)
    sitter just nu och gör CoO (certifikat) eller ja... surfar på bröllopstorget mest då ;)
  • Marie Caroline

Kan lägga till att jag tjänar 32 tkr.

Svar på tråden Jobb