• Nataluskan

Jobb

Vad jobbar du med/som?
    Kul och se lite vad det finns för olika yrken...

Och så funderar jag starkt på att byta, just nu är jag på ett halvstatligt ställe, arbetet i sig är väl helt ok men inte kontoret, för stor åldersskillnad och egoism, ja enkelt uttryckt så är stämmningen inte den bästa, man vet inte vem man kan lita på och det är ett litet kontor i en större organisation ...

• Svar på tråden Jobb
  • Nataluskan

Speditör tycker jag lät kul vad krävs för att bli det?
    Kollat lite på sådana jobb har jobbat med lager och order tidigare och tyckte det var kanon kul.

Idag jobbar jag på ett fackförbund som a-kassehandläggare.
    Jobbet är ok men mycket att ha koll på hela tiden ,stort ansvar, stor portion service känsla och stort tålamod krävs.
    Men det är ok.
    Läkarsekreterare har jag vart inne på tidigare men nja det är nog inget för mig.

JAg gillar kontorsvärlden, är organisatorisk, ganska drivande, ganska hård men rättvis, hörs och syns och har svårt att inte säga vad jag tycker

Vart skulle jag passa?

• Ester W

Jag är lärare, världens roligaste jobb, tycker jag!

• lillasmilla

Jag jobbar som projektkoordinator.
    Jätteskoj jobb!
    Det jag då pysslar med på dagarna är att jag
    offererar (lämmnar pris på), ritar, orderlägger och ser
    till att allt levereras rätt och i rätt tid.
    Är just nu provanställd, men hoppas att det fortsätter....
    =0)

• ElinJonas

Jag arbetar som Kock på ett äldreboende=) Trevligt tider och bättre betalt än restaurangbranchen.....har jobbat lite där med

• Lajsan

Ester W skrev 2007-11-14 21:16:43 följande:

Jag är lärare, världens roligaste jobb, tycker jag!
    Då har du verkligen hittat rätt, tänk att ha ett jobb som är kul att gå till.... var också inne på lärare ett tag eller rättare sagt det är många som säger att jag skulle passa som lärare men så hör och ser man alla odrägliga snorungar i bland så man bara storknar när man hör allt och för att vara så små, själv var man så snäll...
  • Jonna83

Jag jobbar på ett kortidsboende för barn o ungdomar upp till 21 år med fysiska o psykiska funktionshinder. Hur kul som helst, nästan bara unga i personalen vilket gör att det känns som att jobba ihop med ett gäng kompisar ;)

Toppen jobb!

• Tooticki

Nataluskan:

Matte B, Engelska B och Svenska B samt goda kunskaper i Excel är meriterande. Det är ett krävande jobb, många jobbar minimum 10 timmar övertid i veckan, slänger i sig lunchen på stående fot och intar kaffe intravenöst vid datorn

• Ernhake

Jag börjar jobba som socialarbetare på måndag. Ska vara med och starta upp ett nytt projekt som skall främja tryggheten i stan samt förhindra och minska ungdomskriminaliteten.

• marie79

Jag jobbar som säljare och säljer kök. Började på mitt nya jobb i måndags så det är jättenytt och spännande.

Svar på tråden Jobb