• Sirili

Bröstförstoring 11

Eftersom den gamla tråden nu stängts efter 3 mån., så är det väl dags för en 11 då... Hoppas ni som vill fortsätta diskutera detta med boobisar hittar hit!

• Svar på tråden Bröstförstoring 11
  • Sirili
    Design skrev 2008-01-05 23:13:25 följande:
    Snuttungen och Knopan,tack för era svar!!Inte lätt det här tycker jag men förhoppningsvis blir det lite lättare när man kan rådfråga proffs som ni *ler*Snuttungen, var du på konsultation hos nån annan innan du hamnade på VK,isf vad var det som gjorde att du valde Charles?Eller gick du dit efter rek. från nån annan?Har tänkt på en sak,jag tränar ganska mycket både pump,bodycombat och vanligt gym men ska man minska ner på träningen just med bröstet innan en op om man funderar på att lägga in bakom muskeln??Eller har det ingen betydelse,jag menar om det blir lättare att lägga dit implantatet om inte muskeln är så "spänd".... undrar om det var nån som förstod vad jag menade nu.Ha de bra! :)
    Vet inte om nån annan svarat dej, men jag gör det nu iaf.

Själv är jag oxå ett "träningsfreak" -älskar att träna!

Jag tränar blandat,Body Pump ca 2 ggr/v, core, simning, spinning, en form av "kickboxning mot pelare" och Body Balance. Sen cyklar jag mkt ute och har ett fysiskt rätt tungt jobb.

Jag tränade på som vanligt innan op - det allra viktigaste är att inte träna på ett tag efter op - olika lång tid beroende på vilken typ av träning det är. Men just styrketräning bör man vänta 2 mån efter op, och då börja med lägre vikter - särskilt på de övningar som bröstmuskeln är involverad i - och det är ju många iofs. Men särskilt lågt på just bröstövn.

Konditionsträning bör man vänta med i 4 v. efter op, för det kan uppstaå inre blödningar annars, vilket ökar risken för kapselbildning.

Men innan op kan du ju ta det lite lugnare med just bröstövn. om du har tunga vikter där, ca 2 v. innan op - så inte bröstmuskeln är för spänd vid op. Beror ju på hur hårt man tränar och hur mkt vikter.

Fråga gärna mer om du vill!

((Kram))
  • Knopan

Sirili: Jag har vanlig silikon (eller vad man säger), la in 250 och betalade 33' kronor. Själv då?

• Sirili
    Knopan skrev 2008-01-14 15:54:23 följande:
    Sirili: Jag har vanlig silikon (eller vad man säger), la in 250 och betalade 33' kronor. Själv då?
    OK. Menar du flytande silikon då, eller sk "geléhallon"?

Själv har jag 375 ml anatomiska geléhallon soft touch (profil FF), kostade 50 000:- inkl. 5 års kapselbildningsförsäkring. Op som sagt på VK för 6,5 mån sen.
  • mallis79

Hej,har bokat operationstid nu!!!19/3 350/370.. framför m
    geléhallon, e så rädd för storleken bara!!!!velar fram o tillbaka.
    har 75B nu... tänk om det känns för stort!!

• Sirili
    mallis79 skrev 2008-01-19 14:26:45 följande:
    Hej,har bokat operationstid nu!!!19/3 350/370.. framför mgeléhallon, e så rädd för storleken bara!!!!velar fram o tillbaka.har 75B nu... tänk om det känns för stort!!
    OK, grattis till beslutet iaf! Har du velat op dej länge?

Hur ser du ut i kroppen i övrigt?

((Kram))
  • rosmas

Nu har jag nog bestämt mig för att göra en förstoring! Håller på kikar runt på olika kliniker för fullt! Har fastnad lite för Proforma clinic, någon som vet något om det?
    Och är det någon som vet något om hur lång tid efter avslutad amning man kan göra det?

• gabbe
    rosmas skrev 2008-01-25 18:22:57 följande:
    Nu har jag nog bestämt mig för att göra en förstoring! Håller på kikar runt på olika kliniker för fullt! Har fastnad lite för Proforma clinic, någon som vet något om det? Och är det någon som vet något om hur lång tid efter avslutad amning man kan göra det?
    Jag opererade mig 6mån efter avslutad ammning, det va vad min kirurg rekommnderade.
    Tror jag har hört en annan här som opererade sig efter 4mån.

Lycka till!
  • rosmas

Ok... Ja jag ringde och pratade med den där kliniken i Falköping och hon sa också 6 månader! Jag hade egentligen velat göra op lite tidigare, men men!

Fast jag har ett litet dilemma nu: Jag har beställt klänning efter mina vanliga mått och om jag gör en op så kommer den vara för liten... Men jag hoppas man kan lägga ut den på ngt sätt! =)

• Asmira

Hej!
    Jag håller på och går ner i vikt, och har än så länge gått ner 5 kilo, har 10 kvar ca. Sist jag gick ner så mycket så försvann mina bröst nästan :-O
    har 2 frågor.
    jag är mer intresserad av att ändra formen på mina bröst. de pekar utår och är strutformade liksom. och när jag går ner i vikt så blir detta tydligare och tydligare. Går det att rätta till?

Hur känns det med förstorade bröst? Försvinner känseln? komplikationer?
    har ni någon bra länk där man kan läsa?

Svar på tråden Bröstförstoring 11