• Sirili

Bröstförstoring 11

Eftersom den gamla tråden nu stängts efter 3 mån., så är det väl dags för en 11 då... Hoppas ni som vill fortsätta diskutera detta med boobisar hittar hit!

• Svar på tråden Bröstförstoring 11
  • Design

*kikar in*

Har kollat lite på eran tråd och undrar om man får komma med några funderingar? Jag har kommit så långt nu att jag ska beställa konsultation på någon klinik,frågan är bara var.... Såg att det är några stycken här som har gjort sin op på VK och ni verkar ju vara väldigt nöjda!

Var det lång väntetid på konsultation?
    Fick ni vänta länge mellan konsultation och op?
    Vad har ni fått betala? Det står ju ingen prislista alls på deras hemsida...

Tacksam för svar :)

• mallis79
    gabbe skrev 2007-12-31 13:17:43 följande:
    Han lägger bara in runda geléhallon.Jag är 163 cm lång och väger ca 58kg.Det beror ju lite på vad man är ute efter... Hur bred man är runt bröstkorgen o.s.v.Jag är ca 72-73 cm runt.Innan hade jag en tom 75A 70B.Min kompis som opererades på samma gång är ca 167cm och väger 53kg hon la in 375 (han rekommenderade 400) hon fick 80C hade en tom 80A 80AA innan som han uppskattade till ca 50.Jag har före och efterbilder på mig på plastikkirurgi.mylava.net där finns det fler tjejer som opererat sig hos Clas som visar sina bilder.
    Du skrev att du är ca 72-73 cm runt bröstkorgen, hur mäter man det?
    är det under brösten , eller "på" brösten?
    jag mätte ca 74-75 cm under brösten, så jag antar att det var där det mäts (?)
    kan kanske stämma , för jag e ju 2 cm längre än dig
  • rosmas

Hej hej! Är i förstoringstankar men har ingen som helst kunskap om ämnet! Vad ser mest naturligt ut? Vad är det som gör att det kostar 35000 på ett ställe och 50000 på ett annat ställe?

Ngn som vet något om Göran Sandén?

• snuttungen
    Design skrev 2008-01-03 19:27:30 följande:
    *kikar in*Har kollat lite på eran tråd och undrar om man får komma med några funderingar? Jag har kommit så långt nu att jag ska beställa konsultation på någon klinik,frågan är bara var.... Såg att det är några stycken här som har gjort sin op på VK och ni verkar ju vara väldigt nöjda!Var det lång väntetid på konsultation?Fick ni vänta länge mellan konsultation och op?Vad har ni fått betala? Det står ju ingen prislista alls på deras hemsida...Tacksam för svar :)
    Hej på dig,

jag har gjort mina på VK i april 2007. De kostade 47000 + 3000 i kapselförsäkring som dock är frivillig. Jag är jättenöjd med resultatet, lade in 310cc anatomiska geléhallon i varje bröst. Jag hade en knappt befintlig urammad 70 AAAAA-kupa innan, jag fick en 70 D med jättesnygg form som resultat. Jag fick vänta ca 1 månad på konsultation och hade prelbokat op. redan när jag bokade konsultation, så det gick bara en vecka mellan de båda. Charles är en kirurg med stort ego, men mycket skicklig då han har öga för vad som passar. Var medveten om att han gärna vil läga in mindre, så be honom om att få prova vad som han tycker är max och minimun att lägga in på dig, och fråga varför. Ha gärna med bilder på vad det är du vill få för resultat. Konsultationen tar ca 30 minuter med Charles, sedan får man prata ytterligare ca 30 - 45 minuter med en sköterska som går igenom allt praktiskt. Jag vet att det finns tjejer som upplevt Charles som stressad och otrevlig, men den erfarenheten har inte jag. Han var visserligen en timme sen till konsultationen, men han var enbart trevlig sedan. Fast han har världens största ego så är han en väldigt varm och trevlig person som får åtminstone mig att känna mig i trygga händer, (hur han nu lyckas kombinera de här båda sidorna vet jag inte).
    Han är lite dyrare än andra, men väl värd pengarna, jag har inte haft några som helst bekymmer i efterhand, och nu är tuttisarna 8,5 månad och jättesnygga.

Lycka till, svarar gärna om du har flera frågor.
  • Knopan
    Design skrev 2008-01-03 19:27:30 följande:
    *kikar in*Har kollat lite på eran tråd och undrar om man får komma med några funderingar? Jag har kommit så långt nu att jag ska beställa konsultation på någon klinik,frågan är bara var.... Såg att det är några stycken här som har gjort sin op på VK och ni verkar ju vara väldigt nöjda!Var det lång väntetid på konsultation?Fick ni vänta länge mellan konsultation och op?Vad har ni fått betala? Det står ju ingen prislista alls på deras hemsida...Tacksam för svar :)
    Hejsan!

Jag har varit hos Manne Lithman i Sthlm och gjort mina "rattar"...och är supernöjd!! Jag valde honom dels för att jag har flera väninnor som varit hos honom och rekomenderat honom varmt, men främst för att jag har kontakter på Karolinska sjukhuset där en överläkare rekomenderade honom. Jag betalade 33000 kronor.

Hoppas det blir lättare för dig att välja efter de rekomendationer du fått Ha det gott!
  • rosett

Hej på er alla!

Gjorde ju min op i oktober och allt har funkat jättebra.
    Än så länge har jag inte haft några problem alls med mina bröst, de sitter jämnt o snyggt och om 3dgr åker jag till värmen för att äntligen få fylla ut en bikini med mina nya boobs :)

En fråga dock till er alla, jag vet inte om jag har blivit knäpp i huvudet.. Jag känner att jag skulle vilja ha brösten lite större, man vänjer sig snabbt...

Är det någon som har liknande tankar och vet någon vad det skulle kosta att fylla ut dom ytterligare? Är det samma kostnad som förra gången?

Kram kram!

• Knopan
    rosett skrev 2008-01-05 10:41:17 följande:
    Hej på er alla!Gjorde ju min op i oktober och allt har funkat jättebra.Än så länge har jag inte haft några problem alls med mina bröst, de sitter jämnt o snyggt och om 3dgr åker jag till värmen för att äntligen få fylla ut en bikini med mina nya boobs :)En fråga dock till er alla, jag vet inte om jag har blivit knäpp i huvudet.. Jag känner att jag skulle vilja ha brösten lite större, man vänjer sig snabbt...Är det någon som har liknande tankar och vet någon vad det skulle kosta att fylla ut dom ytterligare? Är det samma kostnad som förra gången?Kram kram!
    Tjena hej rosett!

Jag gjorde mina rattar för drygt 2 år sedan och börjar känna att det inte skulle skada att öka volymen ytterligare
    Vet inte men gissar mig till att man får betala samma summa igen,det blir ju en helt ny OP ju... därför är det inte aktuellt för mig då pengarna inte finns (plus att jag planerar barn nr 2)
  • Thailand 08

mallis79: tror det blir gtb.Hade tänkt i thailand innan vi åker hem,men blev avrådd här i tråden.Mina är rätt stora redan 75 c/d men inte riktigt i toppform efter 3 ungar (yngsta är 14)

• Design

Snuttungen och Knopan,

tack för era svar!!Inte lätt det här tycker jag men förhoppningsvis blir det lite lättare när man kan rådfråga proffs som ni *ler*

Snuttungen, var du på konsultation hos nån annan innan du hamnade på VK,isf vad var det som gjorde att du valde Charles?
    Eller gick du dit efter rek. från nån annan?

Har tänkt på en sak,jag tränar ganska mycket både pump,bodycombat och vanligt gym men ska man minska ner på träningen just med bröstet innan en op om man funderar på att lägga in bakom muskeln??Eller har det ingen betydelse,jag menar om det blir lättare att lägga dit implantatet om inte muskeln är så "spänd".... undrar om det var nån som förstod vad jag menade nu.

Ha de bra! :)

• Housefrun

Har länge funderat på att göra ett lyft kombinerat med implantat. Har alltid haft väldigt stor byst 75E-F till mina ynka 157 cm och 57kg. Har dessutom ammat ett barn och pendlat lite i vikt så mina bröst har verkligen varierat i storlek (och tappat formen som resultat av detta).
    jag vet att ärren blir jättefula av denna operation men vill ändå göra det.

Är det någon här som har gjort någon liknande operation och hur ser era ärr ut isf? Och vad landade kostnaden på? De kliniker jag har kollat med kostar det minst 65-85 000 kr att göra denna typ av op.
    Tror att jag skulle kunna tigga till mig en bröstförminskning av landstinget men jag vill ju ha snygga fasta bröst inte bara mindre. Kan tänka mig att ha samma storlek som nu fast lite snyggare bara. Dessutom verkar det som att implantaten väger mindre än riktiga bröst av det jag har läst vad ni har skrivit här, så det är ju positivt!

Jättetacksam för svar!

Svar på tråden Bröstförstoring 11