• Sirili

Bröstförstoring 11

Eftersom den gamla tråden nu stängts efter 3 mån., så är det väl dags för en 11 då... Hoppas ni som vill fortsätta diskutera detta med boobisar hittar hit!

• Svar på tråden Bröstförstoring 11
  • gabbe

En kompis till mig ska lyfta och lägga in runda geléhallon. Hennes operation går på 48000:- så det där kan nog variera en del. Hon ska operera sig på samma ställe som jag gjorde min operation, hos Clas Lossing på Carlanderska i gbg. Jag betalade 40000:- fast enbart förstoring då.

Housefrun skrev 2008-01-06 02:28:55 följande:
    Har länge funderat på att göra ett lyft kombinerat med implantat. Har alltid haft väldigt stor byst 75E-F till mina ynka 157 cm och 57kg. Har dessutom ammat ett barn och pendlat lite i vikt så mina bröst har verkligen varierat i storlek (och tappat formen som resultat av detta). jag vet att ärren blir jättefula av denna operation men vill ändå göra det.Är det någon här som har gjort någon liknande operation och hur ser era ärr ut isf? Och vad landade kostnaden på? De kliniker jag har kollat med kostar det minst 65-85 000 kr att göra denna typ av op. Tror att jag skulle kunna tigga till mig en bröstförminskning av landstinget men jag vill ju ha snygga fasta bröst inte bara mindre. Kan tänka mig att ha samma storlek som nu fast lite snyggare bara. Dessutom verkar det som att implantaten väger mindre än riktiga bröst av det jag har läst vad ni har skrivit här, så det är ju positivt!Jättetacksam för svar!
  • Swing

Housefrun: Jag har själv förstorat men inte lyft. Lade då märke till att hos vissa kliniker kostade det mycket mer än med bara förstoring. Andra kliniker hade ett betydligt mindre pristillägg, så det lönar sig verkligen att kolla runt samt att gå på flera konsultationer.
    Jag har träffat flera som gjort lyft med ankarärr och implantat och dom har jättesnygga ärr som i princip inte syns alls. En kvinna 45+ hade länge haft koksalt och gjorde lyft med ankarärr och lade in 600g geléhallon. Hennes 'egna bröst' var borta pga hård styrketräning. Visst har hon byst - men inte så stor som man skulle kunna tro, men det beror väl också som sagt på att hon inte hade något eget kvar. LYCKA TILL!

• mallis79

Till er som ska/vill operera sig,

1.Vad har ni tänkt att välja för inlägg?
    2.Hur mycket har ni tänkt att lägga in?
    3.Har ni tänkt innanför eller utanför muskeln?
    4.Varför vill ni opa er?
    5.Vad har ni för stl idag?

• DarlingLiellen

Housefrun - jag ska göra lyft och förstöring i juni (lagom till senestern). Har varit på konsultation och har op-tid bokad på Kosmetisk kirurgi i Falköping, 45000 kommer det att kosta. Ärren ser jag väl kanske mindre fram emot - men dom är det ju heller ingen annan än jag och karln som kommer att se..;)

• Sirili

Hej på er brudar! Va ett tag sen jag kollade in här nu, har inte suttit så mkt vid datorn den senaste tiden. Hoppas allt är bra med er!

Hittade en grej på nätet, vad tänker ni om detta:

"14 Augusti 2007 | FL-Net

Självmord vanligare bland silikonbystade
    Kvinnor som förstorar brösten löper tre gånger så stor risk att dö av drogmissbruk eller genom att ta livet av sig jämfört med andra kvinnor. Ju äldre kvinnorna är vid operationen desto större är risken. Det visar en svensk studie som publiceras i den medicinska tidskriften Annals of plastic surgery. Drygt 3.500 kvinnor som fått bröstimplantat mellan 1965 och 1993 har följts i studien. En förklaring till resultatet kan vara att kvinnor som förstorar brösten har en sämre självkänsla och mår psykiskt sämre än andra kvinnor. (FL-Net)"

((Kram))

• Sirili
    gabbe skrev 2008-01-06 18:06:56 följande:
    En kompis till mig ska lyfta och lägga in runda geléhallon. Hennes operation går på 48000:- så det där kan nog variera en del. Hon ska operera sig på samma ställe som jag gjorde min operation, hos Clas Lossing på Carlanderska i gbg. Jag betalade 40000:- fast enbart förstoring då.
    Tack för bilderna i mejlen! Det såg ju jättebra ut, jättefina!

((Kram))
  • Sirili
    Design skrev 2008-01-03 19:27:30 följande:
    *kikar in*Har kollat lite på eran tråd och undrar om man får komma med några funderingar? Jag har kommit så långt nu att jag ska beställa konsultation på någon klinik,frågan är bara var.... Såg att det är några stycken här som har gjort sin op på VK och ni verkar ju vara väldigt nöjda!Var det lång väntetid på konsultation?Fick ni vänta länge mellan konsultation och op?Vad har ni fått betala? Det står ju ingen prislista alls på deras hemsida...Tacksam för svar :)
    Jag op mej på VK för 6 mån sen nu, och är suuupernöjd med precis allt - och att man blev behandlad som en prinsessa där gör ju inte saken sämre precis!

Jag såg att de fått en till kirurg där nu, den jag op mej hos är Charles som äger VK, han är iaf jättebra - en riktig perfektionist och superskicklig kirurg. Och eftersom jag med är perfektionist när det gäller min kropp så är jag glad att jag valde han.

Finns säkert andra bra kirurger och kliniker med, men jag kan ju bara trala utifrån min upplevelse och resultat.

Lycka till med ditt val!

((Kram))
  • rosett
    Sirili skrev 2008-01-09 15:21:05 följande:
    Hej på er brudar! Va ett tag sen jag kollade in här nu, har inte suttit så mkt vid datorn den senaste tiden. Hoppas allt är bra med er! Hittade en grej på nätet, vad tänker ni om detta:"14 Augusti 2007 | FL-Net Självmord vanligare bland silikonbystadeKvinnor som förstorar brösten löper tre gånger så stor risk att dö av drogmissbruk eller genom att ta livet av sig jämfört med andra kvinnor. Ju äldre kvinnorna är vid operationen desto större är risken. Det visar en svensk studie som publiceras i den medicinska tidskriften Annals of plastic surgery. Drygt 3.500 kvinnor som fått bröstimplantat mellan 1965 och 1993 har följts i studien. En förklaring till resultatet kan vara att kvinnor som förstorar brösten har en sämre självkänsla och mår psykiskt sämre än andra kvinnor. (FL-Net)"((Kram))
    Såhär tänker jag kort o konsist.
    Att löpa större risk att dö av drogmissbruk bara för att man förstorat brösten tycker jag låter lite fel..? Det förstår jag inte alls.

Att kvinnor som förstorar brösten har en sämre självkänsla och mår psykiskt sämre än andra kvinnor låter mer rimligt. Själv har jag stora krav på mig själv, både privat och i arbetet. Så har det varit i många år och kommer säkert vara så livet ut. Jag har haft ätstörningar för några år sedan och vill alltid vara "perfekt" i alla sammanhang. Jag är medveten om att jag är underbar som jag är, men väljer själv att sätta högre krav på mig själv då jag anser att jag alltid kan prestera mer och bättre. :) Inger jag skäms över, inget som märks på mig sådär tydligt förrän man kommer mig djupare. Dålig självkänsla och skev bild av sig själv utan någon anledning, det är nog jag det! Så som många andra säkerligen också tänker.

Nu ska jag åka på semester!
    Ha det!
  • Thailand 08

rosett: Här har du din "tvilling själ" har redan bränt ut mej 1 gång så jag försöker trappa ner på mina egna krav.Inte så lätt när man i grund och botten vill vara som förr...Ha en trevlig semester

• snusamusa

Hej!!

Fanns här på BT förut under signaturen lortfia! Hade inget internet på länge dock och nu kunde jag inte använda samma signatur, men tillbaka e jag iaf! =) Jag ska på konsultation 7 februari på conturkliniken! Känns sjukt pirrigt och spännande! någon som gjort sina där? En kompis har gjort där och är nöjd!

=)

Svar på tråden Bröstförstoring 11